احتمال افزایش ظرفیت مسکن خبرنگاران به 60 هزار واحد

به گزارش مجله راهدیو، محمودزاده گفت: اخیرا جلسه ای با مسئولان وزارت ارشاد داشته ایم و ظرفیت ساخت مسکن خبرنگاران احتمالا به 60 هزار واحد افزایش می یابد.

احتمال افزایش ظرفیت مسکن خبرنگاران به 60 هزار واحد

به گزارش ، محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پیرو تفاهم نامه ساخت مسکن برای خبرنگاران اخیرا جلسه ای با مسئولان وزارت ارشاد داشته ایم که کار های اجرایی را به زودی شروع کنیم و پیشنهاد نموده ایم ظرفیت ساخت مسکن از 10 هزار واحد فعلی به 60 هزار واحد افزایش پیدا کند.

محمودزاده اظهار کرد: پیرو تفاهم نامه ساخت مسکن برای اصحاب هنر و رسانه که 9 مردادماه بین وزارتخانه های راه و شهرسازی و ارشاد منعقد شد، اخیرا جلسه ای با مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم که به زودی عملیات اجرایی پروژه ها شروع می گردد.

وی اضافه کرد: در مرحله اول احداث 10 هزار واحد مدنظر نهاده شد که تا کنون 9 هزار نفر معرفی شده اند و منتظر فهرست 1000 نفر به جای مانده هستیم. هنرمندان و خبرنگاران مشمول این طرح به پروژه های در حال احداث یا پروژه های نو معرفی خواهند شد.

محمودزاده با بیان اینکه احتمال افزایش ظرفیت پروژه خبرنگاران تا 60 هزار واحد وجود دارد گفت: آمادگی خود را برای اضافه کردن 50 هزار واحد به 10 هزار واحد کنونی در طرح مسکن خبرنگاران اعلام نموده ایم که بستگی به ظرفیت اعلامی وزارت ارشاد دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اسامی حدود 80 هزار نفر در صندوق هنر وجود دارد که 53 هزار خانه اولی مشمول طرح های مسکن جامعه هدف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارند. درخصوص اولویت بندی کسانی که معرفی می شوند ما دخل و تصرفی نداریم و طبق فهرست وزارت ارشاد عمل می کنیم.

محمودزاده در پاسخ به این سوال که با توجه به تصویب طرح جهش فراوری و تامین مسکن، واحد های نو از جمله مسکن خبرنگاران مشمول تسهیلات این قانون می گردد یا خیر، گفت: تمام امتیازاتی که در طرح جهش فراوری و تامین مسکن برای متقاضیان قائل شده شامل پروژه های اقدام ملی هم خواهد شد. البته این پیشنهاد را در شورای عالی مسکن مطرح می کنیم که تسهیلات و مشوق ها شامل همه طرح های در حال انجام و آینده گردد.

وی درباره رقم تسهیلات و نرخ سود واحد های طرح جهش فراوری مسکن اظهار کرد: هنوز مصوبات را نداریم و تا حدود یک هفته دیگر که جزئیات ارائه شد آن را اعلام می کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 101

به "احتمال افزایش ظرفیت مسکن خبرنگاران به 60 هزار واحد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال افزایش ظرفیت مسکن خبرنگاران به 60 هزار واحد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید