تور عمان: تفریحات عمان ، برترین تفریحات عمان

به گزارش مجله راهدیو، در دنیای گردشگری هر مقصد دنیا اسرارآمیز و رازهای پنهان خود را دارد! کشور عمان هم به لطف پیشینه تاریخی دنیایی از جاذبه ها را در دل خود پنهان نموده اما فقط بناهای تاریخی نیستند که گردشگران را به سوی این کشور سفیدپوش می کشانند بلکه عمان با انواع تفریحات ساحلی و منظره ها طبیعی خارق العاده منتظر است تا میهمانان خود را سورپرایز کند. برترین تفریحات عمان عنوانی ست که در ادامه درباره آن صحبت خواهیم کرد.

تور عمان: تفریحات عمان ، برترین تفریحات عمان

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط عمان آشنا شوید.

این فقط دبی، ترکیه یا ارمنستان نیستند که در فهرست مقاصد محبوب ایرنیان برای سفرهای خارجی قرار می گیرند بلکه نیز با خانه های سفید پوش و تفریحات متنوع مقصدی کمتر شناخته است که می تواند جایگزینی عالی برای افرادی باشد که در پی مقصدی متفاوت اما نزدیک هستند. تفریحات عمان از ورزش های آبی تا جاذبه های تاریخی را در برمی گیرد.

غواصی در جزیره دایمانیات Diving in the Daymaniyat islands

گشت کشتی های کروز و غواصی در آب های شفاف همواره ما را به یاد جزایر مالدیو می اندازند؛ اما این فقط مالدیو نیست که ما را با خود به سفری حیرت انگیز در اعماق آب می برد بلکه سواحل عمان نیز با هزینه بسیار کمتر می توانند برترین تفریحات آبی را به گردشگران هدیه دهند. جزیره دایمانیات در این کشور پاتوقی برای دوستداران غواصی به شمار می رود، منطقه ای سحرآمیز که در 70 کیلومتری مسقط قرار گرفته و در مجموع از 9 جزیره تشکیل شده است. دایمانیات علاوه بر غواصی به داشتن صخره های مرجانی منحصربه فرد در جهان معروفیت دارد. گردشگران می توانند یک روز از سفر خود به عمان را به گشت و گذار در این جزیره اختصاص داده و شنا در کنار ماهی های رنگارنگ، گشت کشتی کروز و البته لذت چشیدن غذاهای دریایی را تجربه نمایند.

غواصی اسکوبا در نزدیکی بندر الخیران Scuba diving near Al-Khairan port

بندر الخیران نزدیک ترین جزیره به شهر مسقط است که بیشترین تفریحات عمان را در خود گردآورده است. منظره ها طبیعی این بندر در سراسر عمران منحصربه فرد بوده و شهره آن ها سراسر خاورمیانه را در برگرفته است. در بندر الخیران سه سایت اصلی غواصی وجود دارد که از افراد مبتدی تا حرفه ای می توانند سفر به اعماق زیر آب را تجربه نمایند. قایق سواری از دیگر تفریحات این بندر است، گردشگران سوار بر قایق های لوکس از صخره های آهکی با صدها سال قدمت تماشا نموده و پس از طی مسیری کوتاه به مکانی می رسند که در آن ده ها دلفین مجذوب کننده در حال هنرنمایی و جست و خیز هستند. برای بازدید از بندر الخیران می توانید با تورهای گردشگری این مقصد همراه شوید.

گشت و گذار در روستای الوکان Excursion in Alukan village

دهکده های تاریخی بخشی از تفریحات عمان را تشکیل می دهند. معروف ترین دهکده گردشگری در این کشور که فاصله ای سه ساعته با شهر مسقط دارد الوکان نام داشته و هر ساله میزبان گردشگرانی ست که به طبیعت گردی علاقه مند هستند. الوکان بیشتر معروفیت خود را مدیون کوهستان های زیبا و البته فضای سرسبز خود می باشد. برای گشت و گذار در این روستا از قبل کفش و لباس راحتی خود را آماده کنید چرا که عبور از 700 پله و حتی یک آفرود سواری مجذوب کننده پیش روی شما قرار گرفته است. علاوه بر کوهستان های مجذوب کننده، وجود درختان انار نیز به زیبایی های روستای الوکان افزوده و تصویری کارت پستالی از روستا را پیش چشم گردشگران قرار می دهند. تمامی گردشگران در بدو ورود به الوکان با استقبال گرم اهالی روستا روبه رو می شوند.

تماشای لاک پشت ها در ساحل راس الحد Watching turtles on Ras Al-Hadd beach

خانه لاک پشت های سبز و تماشای آن ها به یکی از برترین تفریحات عمان برای گردشگران تبدیل شده است. این خانه اختصاصی در ساحل معروف الحد قرار گرفته و دوستداران طبیعت را به سوی خود می کشاند. لاک پشت های این منطقه به قدری معروف هستند که بسیاری ساحل راس الحد را به نام ساحل لاک پشت ها هم می شناسند. این موجودات قدیمی که خود جزیی از تاریخ طبیعت به شمار می فرایند در ماه های سپتامبر تا مارچ برای تخم ریزی به ساحل آمده و صحنه ای تماشایی را خلق می نمایند. ساحل راس الحد را برای حفاظت از لاک پشت های در حال انقراض به دو قسمت تقسیم بندی نموده اند، ورود به قسمتی از ساحل برای عموم آزاد بوده و ورود به بخش خصوصی تنها با دریافت مجوز امکان پذیر است.

شنا در فروگودال (هـویـة نـجـم) Bimmah

در فاصله چند کیلومتری از شهر مسقط به یکی از زیباترین پدیده های طبیعی کشور عمان می رسید فروگودال هـویـة نـجـم پدیده ای که بر اثر ویرانی یک سنگ آهکی شکل گرفته و اکنون به یکی تفرجگاه های کشور عمان تبدیل شده است. نکته جالب اینکه اطراف این گودال زیبا به وسیله صخره ها احاطه شده و درون آن صدها متر عمق دارد پس اگر شنا بلد نیستید از پریدن به داخل گودال خودداری و به لذت بردن از جاذبه های اطراف آن رضایت دهید؛ اما اگر شناگر ماهری هستید پریدن از ارتفاع بلند به داخل گودال می تواند هیجان انگیزترین لحظه سفر به عمان را برایتان رقم زند. وجود ماهی های گارا روفا که به لیل خاصیت درمانی به دکتر ماهی نیز معروفیت دارند از دیگر جاذبه های گودال هـویـة نـجـم هستند. از این ماهی ها برای اسپا درمانی استفاده می گردد.

تفریحات عمان؛ از غواصی تا گردش در دهکده های تاریخی

تفریحات عمان به قدری متنوع هستند که می توانند تمامی مسافران با هر سلیقه ای را راضی نگاه دارند. در سفر به این کشور می توانید در میان دهکده های تاریخی قدم بزنید، انواع تفریحات آبی مانند غواصی، قایق سواری و گشت کشتی کروز را تجربه کنید، پیاده روی در زیباترین منطقه ها خاورمیانه را تجربه نموده و حتی یک سافاری عالی در بین تپه های کویری داشته باشید. همکاران ما در واحد تورهای خارجی آماده اند تا مشاوره های لازم را در مورد تور عمان ارائه دهند.

ا

ب

منبع: ستاره ونک
انتشار: 3 خرداد 1401 بروزرسانی: 3 خرداد 1401 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 337

به "تور عمان: تفریحات عمان ، برترین تفریحات عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور عمان: تفریحات عمان ، برترین تفریحات عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید