حقایق جالب درباره کوش آداسی یکی از زیباترین شهرهای ترکیه

به گزارش مجله راهدیو، با حقایق جالب کوش آداسی آشنایی دارید؟ کوش آداسی که در غرب کشور ترکیه قرار گرفته است سالانه میزبان مسافران و گردشگران مختلفی از سرتاسر جهان است. این شهر در منطقه ای از ترکیه واقع شده است که آب و هوای بی نظیری دارد و سواحل مختلف در آن آماده پذیرایی از گردشگران هستند.

حقایق جالب درباره کوش آداسی یکی از زیباترین شهرهای ترکیه

اگر در میان برنامه هایتان سفر به کوش آداسی را گنجانده اید، باید حقایق جالبی که درباره این شهر وجود دارد را بشناسید. در این مقاله قصد داریم به آنالیز این حقایق بپردازیم و ببینیم چه نکات شگفت انگیزی درباره این شهر رنگارنگ و گردشگر پذیر وجود دارد. پس همراه مان باشید.

برای رزرو آنلاین تور کوش آداسی خبرنگاران با پرواز ترکیش روی تصویر زیر کلیک کنید و همین حالا سفر نوروزی خود را برنامه ریزی کنید.

کوش آداسی؛ یک مقصد پر جاذبه

کوش آداسی را یکی از شهرهای گردشگری ترکیه می دانند. این شهر سواحل، جاذبه های تاریخی و مکان های گردشگری مختلفی را در دل خود میزبانی می نماید و سفر به آن می تواند یک تجربه بی نظیر باشد.

پارک آبی آدالند، دیدایما، گوورجین آداسی، شهر باستانی پرین، جزیره کبوتر، روستای گوزل چاملی، منطقه بندرگاه، غار کاراجا، شبه جزیره دیلک، شهر باستانی افسوس، ساحل بانوان، شهر باستانی میلتوس و روستای کیرازلی تنها چند مورد از جاذبه هایی هستند که در این شهر زیبا و چشم نواز انتظارتان را می کشند.

اگر بتوانید زمان خوبی را برای سفر به این شهر انتخاب کنید بدون شک قادر خواهید بود از همه بخش های آن تماشا کنید و بر کوله بار تجربه های خود بیفزایید.

حقایق جالب درباره کوش آداسی که باید بدانید

حالا که تا حدودی با قوش آداسی و جاذبه های آن آشنا شدیم می توانیم حقایقی که درباره این شهر وجود دارد را هم مورد آنالیز قرار دهیم. بعضی از این حقایق که نسل به نسل و سینه به سینه نقل شده اند عبارتند از:

کوش آداسی یک شهر قدیمی است

محققان بر این باورند که قدمت سکونت بشر در این شهر به بیش از3000 سال قبل از میلاد حضرت مسیح بر می گردد. شاید به همین دلیل است که جای جای این شهر پر از خاطرات دوران گذشته است و ردپای شهرهای باستانی مختلفی در آن به چشم می خورد. برای تایید قدمت این شهر مستندات متعددی هم وجود دارد.

این شهر متعلق به اقوام و ملل مختلفی است

شاید برایتان جالب باشد که بدانید کوش آداسی در طول تاریخ در میان اقوام و ملل مختلفی دست به دست شده است. بعضی از این محققان بیان نموده اند که در سال های دور، ایران و روم بر این شهر فرمانروایی می کردند و در نهایت حکمفرمایی بر آن به دست عثمانی ها افتاده است. در اوایل قرن بیستم نیز این ناحیه به دست ترک ها افتاد و بخشی از کشور ترکیه شد.

نام کوش آداسی یکی از حقایق جالب کوش آداسی

آیا می دانستید که کوش آداسی از دو واژه کوش به معنای کبوتر یا پرنده و آدا به معنای جزیره تشکیل شده است؟

شهرهای باستانی متعدد ار جالب ترین حقایق جالب کوش آداسی

یکی از همین شهرهای باستانی افسوس است که در میان جاذبه های دیگر این شهر همانند نگینی زیبا می درخشد. در کنار این شهر، جاذبه های قدیمی دیگری نیز وجود دارد که به مکان گردشگری محبوب تبدیل شده اند و مسافران زیادی را به سمت خود می کشند.

کوش آداسی در خلیج کوش آداسی واقع شده است

یکی دیگر از حقایق جالبی که درباره کوش آداسی وجود دارد قرار گرفتن آن در خلیجی به همین نام و در دریای اژه است. همانطور که قبلا نیز بیان کردیم این شهر در غرب ترکیه و در فاصله 90 کیلومتری از ازمیر جا خوش نموده است.

آب و هوای گرم از جمله حقایق جالب کوش آداسی

برای افرادی که با کوش آداسی آشنا نیستند، آنالیز آب و هوای آن مجذوب نماینده خواهد بود. بهتر است بدانید که این شهر به علت موقعیت جغرافیایی خود آب و هوای گرم و مرطوبی دارد و بیشینه دمای آن در فصل های گرم سال به بالای 36 درجه هم می رسد. فصل های سرد سال دمای این شهر به 13 درجه می رسد.

سایر حقایق جالب کوش آداسی درباره اقوام آن

  • بیش از 300 روز از سال کوش آداسی شاهد روزهای آفتابی است.
  • بیشتر اوقات سال مسافران به این شهر سفر می نمایند، اما جاذبه های طبیعی همانند ساحل باعث می گردد کوش آداسی در فصل تابستان مسافر بیشتری را به سمت خود جذب کند.
  • جمعیت این شهر بالغ بر 100 هزار نفر است.
  • در زمان های شلوغ سال، بیش از یک میلیون مسافر به این شهر تماشای سفر می نماید.
  • این شهر بیش از 7 ساحل شگفت انگیز را در دل خود میزبانی می نماید.
  • بندرگاهی که در کوش آداسی واقع شده است جزء بزرگ ترین بندرگاه های ترکیه به شمار میرود. کشتی های بین المللی و محلی زیادی در این بندر لنگر می اندازند.
  • کوش آداسی فرودگاه ندارد. نزدیک ترین فرودگاه به این شهر در ازمیر واقع شده است.
  • عایدی کوش آداسی از صنعت توریسم است.
  • این شهر به جزیره تفریحی ساموس نزدیک است. همین امر موجب می گردد رفت و آمد بین این دو شهر با قایق های تفریحی به خوبی انجام گردد.

حرف آخر

اگر قصد دارید چند روزی را به ترکیه سفر کنید و بازدید از کوش آداسی را در برنامه هایتان دارید از جاذبه های گردشگری این شهر هم تماشا کنید. بدون شک با تماشا جاذبه های مختلف و متنوعی که در این شهر وجود دارد شگفت زده خواهید شد.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1403 بروزرسانی: 11 شهریور 1403 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 617

به "حقایق جالب درباره کوش آداسی یکی از زیباترین شهرهای ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایق جالب درباره کوش آداسی یکی از زیباترین شهرهای ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید