حمل سگ در خودرو چقدر جریمه دارد؟

به گزارش مجله راهدیو، نه تنها سگ گردانی اصولا حمل هرگونه حیوان در داخل خودرو ممنوع است.

حمل سگ در خودرو چقدر جریمه دارد؟

یکی از نکاتی که می تواند بر عدم توجه به جلو راننده تاثیر بگذارد و این امر بیشترین سهم را در حوادث رانندگی دارد، همین است که راننده به کاری غیر از رانندگی مشغول باشد از جمله اینکه از حیوانی در خودروی خود نگهداری کند. در این مطلب از خبرنگاران به موضوع جریمه حمل سگ در خودرو می پردازیم.

قوانین حمل سگ در ماشین در کشور ایران بیان می نماید که سگ گردانی و حمل سگ با خودروها ممنوع است. نتیجه همراه داشتن سگ برخورد جدی مقامات امنیتی خواهد بود.

خلاصه ای از پیشینه قانون سگ گردانی در ایران

در سال 1304 قانون گذاران کشور ایران تصمیم گرفتند تا آیین نامه ای را تصویب نمایند که نحوه نگهداری و شرایط همراه داشتن حیوانات خانگی به خصوص سگ را در معابر عمومی توضیح دهد؛ این آیین نامه با توافق وزارت دادگستری و وزارت کشور به صورت مفصل در ماده 276 قانون مجازات کیفرعمومی توضیح داده شده است.

مجلس شورای اسلامی ایران در سال 1389 باز هم در خصوص سگ گردانی در اماکن عمومی کوشش خود را انجام داد. این کوشش به دلیل الویت های متعددی که وجود داشت، به ثمر ننشست.

قانون مجازات اسلامی که در سال 1392 مصوب شد و اصلاحات آن تا سال 1394 ادامه داشت، کوشش دیگری از قانون گذاران کشور ایران بود که معین می نماید، قانون بیرون بردن سگ یا آثار همراه داشتن سگ برای صاحب او، چه نظم و رسومی دارد و جریمه همراه داشتن سگ نتیجه آن است.

قوانین حمل سگ در ماشین در کشور ایران

قانون سفر زمینی با حیوان خانگی یا قوانین حمل سگ در ماشین در کشور ایران بیان می نماید که سگ گردانی در سال های اخیر در مرکز و بعضی دیگر از استان ها ممنوع شده است.

این قانون، دستوری از سمت نیروی انتظامی با توافق وزارت دادگستری و وزارت کشور است. البته بعضی از مردم بر این باورند که چون این دستور چندان وجهه قانونی ندارد و در مجلس تصویب نشده، پس، نمی تواند اجرا گردد. اگر به مسائلی پیرامون اجاره علاقه درید، به مطلب اجاره خانه بدون پول پیش چه شرایطی دارد؟ مراجعه کنید.

جریمه حمل سگ در خودرو

پلیس برای اینکه جلوی این رفتار ناخوشایند را بگیرد اعلام نموده حیوانات داخل جعبه نگهداری شوند و رها نباشند. درصورتی که این مسائل رعایت نگردد رانندگان آن خودروها جریمه خواهند شد.

جریمه در نظر گرفته شده برای عدم رعایت این قانون تنها 20 هزارتومان است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات حقوقی بیشتر مطلب مجازات بی آبرو کردن افراد سنگین است را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 23 مهر 1401 بروزرسانی: 23 مهر 1401 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 447

به "حمل سگ در خودرو چقدر جریمه دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمل سگ در خودرو چقدر جریمه دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید