دره مرگ، سفری زیبا ولی بی بازگشت

به گزارش مجله راهدیو، سفر به کره ماه از آرزوهای بشر گذشته تا انسان امروز است. منطقه ای بسیار مجذوب کننده روی زمین هست که از صخره ها و شکل گیری های جالبی تشکیل شده است. گویی به کره ماه سفر نموده ایم. جای عجیبی به نام دره ماه.

دره مرگ، سفری زیبا ولی بی بازگشت

شیلی یکی از زیباترین کشورهای آمریکای جنوبی به پایتختی سانتیاگو است. دره ماه شیلی در منطقه معروف سن پدرو، مملو از تپه هایی از جنس نمک و سنگ است که ناهمواری ها و اشکال آن باعث شده این دره ظاهری شبیه به سطح ماه داشته باشد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا دره ماه را بیشتر بشناسیم.

دره ماه شیلی

دره ماه در فاصله 13 کیلومتری غرب سن پدرو در بیابان آتاکاما، واقع در شمال شیلی واقع شده است. این دره تورفتگی با قطر 500 متر در زمینی نمکی است که منجر به شکل گیری اشکال زمین شناختی عجیبی شده است.

این اشکال حاصل فرسایش هایی هستند که بر اثر تغییرات دمایی در پوسته زمین ایجاد شده اند. باد و تغییرات شدید دما در طول روز و شب، ظاهری منحصر به فرد به این منطقه داده اند.

بخاطر کمبود رطوبت هوا، حیات در این منطقه وجود ندارد و آن را تبدیل به یکی از غیرقابل سکونت ترین نقاط روی زمین نموده است.

شرایط آب و هوایی

بیابان آتاکاما بیشتر پوشیده از شن زار و نمک زار است و از سمت رشته کوه های آند به طرف اقیانوس آرام امتداد دارد. ارتفاع کوه ها مانع رسیدن ابرهای باران زا به این منطقه می شوند و مانند دیواری این بیابان را از منطقه بارانی و جنگلی آمازون جدا می نمایند.

بعضی نقاط این بیابان سالیان سال بارانی به خود نمی بینند.

همین شرایط آب و هوایی موجب شده که بیابان آتاکاما خشک ترین بیابان جهان لقب بگیرد. در آتاکاما منطقه ای به نام گورستان نهنگ ها وجود دارد که در آن بقایای اسکلت صدها نهنگ انباشته شده است.

زیبایی منحصر به فرد دره ماه

بافت و ترکیب بی نظیر رنگ های صخره ها به این دره ظاهری مانند سطح ماه بخشیده و نمک به جای مانده از دریاچه های خشکیده، لکه های سفیدی را بر زمین به جا گذاشته است.

در شب هایی که ماه کامل باشد، حس جادویی این دره چندین برابر می گردد و این منطقه آن روی دیگرش را نشان می دهد. روی دیگری که سرشار از سکوت، زیبایی و شاید حتی ترس برای افرادی است که از این همه سکوت در یک دره پهناور، در کنار اشکال عجیب صخره ها می ترسند. اگر به گردشگری های عجیب علاقه دارید، هتل آغشته به خون، ترسناک ترین هتل جهان را بخوانید.

دره مرگ

دره مرگ در نزدیکی دره ماه واقع شده است. دلیل نام گذاری این دره به این خاطر است که بیشتر افرادی که سعی کردند تا آن را طی نمایند پیروز نشدند و مردند. استخوان های انسان ها و حیوان های به جای مانده در راستا، گواهی بر دلیل این نام گذاری هستند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب برترین جاها برای عکاسی در تهران بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 28 مرداد 1401 بروزرسانی: 28 مرداد 1401 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 417

به "دره مرگ، سفری زیبا ولی بی بازگشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دره مرگ، سفری زیبا ولی بی بازگشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید