رفتار غیرحرفه ای و عجیب باشگاه استقلال

به گزارش مجله راهدیو، بدون شک تبلیغات محیطی یکی از اصلی ترین راه های درآمدزایی باشگاه هاست و باید به آنها حق داد در شرایطی که حق پخش تلویزیونی را دریافت نمی نمایند از راه تبلیغات بخشی از مسائل اقتصادی خود را حل نمایند. با این حال باید در این درآمدزایی هم اصول حرفه ای و مهمتر از آن احترام به بیننده تلویزیونی و تماشاگران حاضر در استادیوم رعایت گردد.

رفتار غیرحرفه ای و عجیب باشگاه استقلال

باشگاه استقلال که از ابتدای فصل به درستی کوشش کرد تبلیغات محیطی ملاقاتهای خانگی اش را در اختیار بگیرد و پیروز به این کار هم شد، در ملاقاتهای گذشته هم روش های غیرحرفه ای را برای تبلیغات در استادیوم آزادی اجرا می کرد اما آنچه در ملاقات برابر پیکان رقم خورد هر مرز غیرحرفه ای بودن را در نوردید و تا آستانه صورت مربیان و بازیکنان نیمکت نشین هم آمده بود.

استفاده چند لایه و چند طبقه از فضای روبروی جایگاه، استفاده از تورهای کناری دروازه، استفاده از پشت تور دروازه، استفاده از کل خط عرضی پشت دروازه، استفاده از فضای مقابل داور چهارم روی زمین، استفاده از فضای نزدیک به نیمکت دو تیم روی زمین با فونت ها و میزان های نامتعارف را به تابلوی پرتعداد پشت دروازه های و هر نقطه خالی از استادیوم اضافه کنید تا ببینید باشگاه استقلال برای درآمدزایی هر کاری نموده است.

در چنین شرایطی وقتی دوربین تلویزیونی زمین را از نمای باز نشان می دهد فقط تابلوهای تبلیغاتی دیده می شوند و تصویر کوچکی هم از بازیکنان و صحنه بازی دیده می گردد؛ یعنی تماشای تبلیغات با کمی چاشنی فوتبال!

البته که این روش تبلیغ چند سالی است بر روی پیراهن بازیکنان استقلال وجود دارد و از تمام فضاهای روی پیراهن استفاده شده است اما اینکه حق بینندگان یک مسابقه فوتبال را به خاطر پول نادیده بگیرید و فقط به فکر درآمدزایی باشید، حرفه ای نیست.

سازمان لیگ برتر فوتبال و فدراسیون هم اصولاً به این مسائل ورود نمی نمایند و سرگرم امورات خودشان هستند!

این در حالی است که در بیشتر کشورهای جهان تبلیغات محیطی با رعایت احترام به بینندگان تلویزیونی صورت می گیرد و به هیچ عنوان نمونه هایی مثل کاری که استقلال کرد در هیچ لیگ حرفه ای و صاحب اعتباری دیده نمی گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 5 تیر 1401 بروزرسانی: 5 تیر 1401 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 369

به "رفتار غیرحرفه ای و عجیب باشگاه استقلال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفتار غیرحرفه ای و عجیب باشگاه استقلال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید