هواپیما های آمریکا در آسمان عراق را هدف قرار خواهیم داد

به گزارش مجله راهدیو، کتائب سیدالشهداء عراق در واکنش به حمله آمریکا به مواضع حشد الشعبی در مرز عراق و سوریه اظهار داشت که از حالا به بعد وارد جنگ بی امان با اشغالگران آمریکایی شده ایم و بنابر این هواپیما های آمریکا در آسمان عراق را هدف قرار خواهیم داد.

هواپیما های آمریکا در آسمان عراق را هدف قرار خواهیم داد

به گزارش ایرنا، در پی تجاوز آمریکا و حمله هوایی به مواضع نظامی در نقاط مرزی عراق و سوریه، کتائب سیدالشهداء هم با انتشار بیانیه ای گفت که در این حادثه شماری از نیرو های آن به شهادت رسیدند.

این گروه مقاومت عراقی اسامی شهدا را حسین علی عبد الحسین صالح البیضانی، کرار سعد حمدان جلوب المحمداوی، کرار عبدالعزیز زینل الشبکی، محمد رومی ماجد محاسن الفرطوسی گفت.

در بیانیه رسمی این گروه آمده که در ساعت 2 بامداد امروز (دوشنبه 28 ژوئن) جنگنده های آمریکایی قرارگاه های تیپ 14 الحشد الشعبی در نقاط مرزی عراق و سوریه را هدف قرار داده اند که طی آن شماری از رزمندگان به شهادت رسیدند.

در این بیانیه تأکید شده که نیرو های این تیپ در آماده باش کامل به سر می برند و منتظر دستور فرماندهی کل برای پاسخگویی و انتقام گرفتن از این حمله هستند.

شبکه الجزیره هم به نقل از منابع امنیتی عراق خبر داد که 4 حمله هوایی به منطقه الحره در البوکمال سوریه در نزدیکی استان الانبار عراق اجرا شده و پس از آن انفجار هایی رخ داده که احتمالا ناشی از انفجار انبار های سلاح بوده است.

این شبکه به نقل از منابع نزدیک به الحشد الشعبی تأکید کرده که دست کم 4 نفر از نیرو های کتائب حزب الله و کتائب سیدالشهداء، از گروه های زیر مجموعه سازمان الحشد الشعبی عراق، در این حملات جان خود را از دست داده اند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) هم گفت که جنگنده های آمریکایی بامداد دوشنبه، منطقه ها مرزی سوریه وعراق را بمباران کردند.

در این حمله هوایی برخی از منازل شهروندان هدف قرار گرفت که در نتیجه آن، یک کودک سوری کشته و سه غیرنظامی دیگر زخمی شدند.

شبکه ABC (ای بی سی) آمریکا هم به نقل از یک مقام واشنگتن خبر داد که این حملات را جنگنده های F-15 و F-16 آمریکایی با موشک های نقطه زن انجام داده اند و اضافه کرد که این جنگنده ها از پایگاه ستاد مرکزی آمریکا به پرواز درآمده بودند.

این مقام گفته که هنوز برای ارائه آمار تلفات جانی و مالی این حمله زود است.

منبع: فرارو
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 19

به "هواپیما های آمریکا در آسمان عراق را هدف قرار خواهیم داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواپیما های آمریکا در آسمان عراق را هدف قرار خواهیم داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید