پژو 207 اتوماتیک تازه تحت فشار آنالیز شد، خودرو با شتاب عالی اما&amphellip

به گزارش مجله راهدیو، پژو 207 اتوماتیک تازه سقف فلزی، در گرمای شدید اهواز آنالیز شد. این خودرو از پیشرانه TU5 پلاس و گیربکس شش سرعته DAE بهره می برد. این خودرو در واقع نسخه یک رنگ پژو 207 دو رنگ (گوجه کبابی) اما با تفاوت در برنامه نویسی کامپیوتر خودرو است. عملکرد این خودرو چگونه است و آیا ارزش خرید دارد؟

پژو 207 اتوماتیک تازه تحت فشار آنالیز شد، خودرو با شتاب عالی اما&amphellip

خبرنگاران - مجتبی اسماعیلی: هر چند عملکرد پژو 207 MC یا دو رنگ سقف شیشه ای خیلی بهتر از پژو 207 اتومات قدیمی بود، اما این محصول فقط به دلیل رنگ آمیزی زشت و بی سلیقه فراوری نماینده، مورد اقبال عمومی جامعه واقع نشد. اما ظاهرا ایران خودو پس از به خاتمه رسیدن موجودی رنگ قرمز شرکت، تصمیم گرفت تا نسخه تک رنگ آن را هم فراوری کند! پژو 207 اتوماتیک تازه سقف فلزی هم از پیشرانه TU5 پلاس و گیربکس شش سرعته DAE استفاده می نماید. این خودرو در بخش EMS (تجهیزات برق و الکترونیک) و نرم افزار ECU خودرو نیز تغییراتی داشته است.

فیلم کامل تست پژو 207 اتوماتیک تازه را در کانال یوتیوب خبرنگاران پلاس تماشا کنید:

عملکرد پژو 207 اتوماتیک تازه در فشار بالا چگونه چگونه است؟

شتاب خوب

پژو 207 اتوماتیک تازه از پیشرانه TU5 پلاس به قدرت 113 اسب بخار و 146 نیوتون متر گشتاور استفاده می نماید. تنها گیربکس شش سرعته اتوماتیک AT حال حاضر ایران خودرو با برند DAE نیز وظیفه انتقال توان پیشرانه به چرخ های جلو را دارد. ایران خودرو در این خودرو از تجهیزات EMS تازه (کامپیوتر، سنسورها و…) تازهی با برند یک شرکت چینی به نام AECS استفاده نموده است. نرم افزار ECU این خودرو نیز متعلق به همین شرکت چینی است. شتاب پژو 207 اتوماتیک تازه از پژو 207 دو رنگ هم بهتر شده است. به نظر می رسد عوامل بهبود شتاب خودرو، پکیج EMS تازه، برنامه ریزی مجدد کامپیوتر و کالیبراسیون این خودرو باشند.

پس از فشردن پدال گاز، خودرو با تاخیر کمی، راه می افتد و با فشار بیشتر روی پدال گاز، دنده ها در دور 5500 RPM (حالت عادی گیربکس) تعویض می شوند. شتاب گیری خودرو حتی در گرمای وحشتناک 50 درجه اهواز و محدود شدن توان به وسیله کامپیوتر خودرو (به دلیل ایمن نگه داشتن موتور و گیربکس) باز هم خوب است. ضعف شتاب و کشش پژو 207 های قدیمی در این خودرو اصلا حس نمی گردد. این خودرو در صورت قرار گرفتن روی حالت اسپرت گیربکس، دنده ها را در دور موتور 5800 RPM تعویض می نماید. روی حالت تیپ ترونیک نیز دنده ها روی RPM 6000 تعویض می شوند که جای خوشحالی دارد!

فیلم کامل تست پژو 207 شش سرعته دستی تازه را در کانال یوتیوب خبرنگاران پلاس تماشا کنید:
هندلینگ ضعیف

هر چند شتاب و کشش پژو 207 اتوماتیک تازه راضی نماینده است، اما خودرو هنگام مانورهای ناگهانی در سرعت های بالای 60 کیلومتر اصلا پایدار نیست و عقب آن به راحتی در می رود.

البته گفتنی است خودرو تحت آنالیز به سیستم ESC (کنترل پایداری) مجهز نبود. مسلما خودرو با تجهیز به سامانه ESC، در مانورهای ناگهانی پایداری خیلی بهتری دارد. اما پلتفرم قدیمی خودرو باعث می گردد سرنشینان خودرو همچنان استرس زیادی را در این شرایط تجربه نمایند.

به هر حال وجود سامانه کنترل پایداری برای این خودرو کاملا ضروری به نظر می رسید. این مورد بر اساس استانداردهای 85 گانه تازه در نسخه های تحویلی به مشتریان، لحاظ می گردد.

تعلیق خشک

باوجود کشش بهتر نسبت به نسخه های قبلی در پژو 207 اتوماتیک تازه، اما این خودرو همچنان سواری خشک و همراه با کوبشی دارد. دلیل این موضوع استفاده از سیستم تعلیق قدیمی میل پیچشی در قسمت عقب و همینطور فنربندی ذاتا خشک این خودرو است.

برای اولین بار در ایران ترمز محصولات ایران خودرو تست شدند. تماشا این فیلم در کانال یوتیوب خبرنگاران پلاس را از دست ندهید:
بالا رفتن آمپر آب

شاید بتوان گفت مهم ترین و بزرگ ترین ایراد پژو 207 اتوماتیک تازه بالا رفتن بیش از حد دمای آب آن است. دمای آب این خودرو هنگام فشار آوردن به آن، تا نزدیکی محدوده قرمز (بحرانی) بالا می رفت. در این شرایط کولر خودرو نیز قطع می شد. این اتفاق در نسخه های قدیمی با گیربکس AL4 هرگز رخ نمی داد. اما دلیل چیست؟

واقعیت این است که هواخور قوای محرکه پژو 207 برای دمای فراوری شده به وسیله موتور و گیربکس تازه دیگر کافی به نظر نمی رسد. بخشی از خنک کاری گیربکس DAE این خودرو به وسیله آب رادیاتور موتورانجام می گردد که خود به دلیل هواخور کم و خنک کاری ضعیف پیشرانه، بیش از حد داغ می گردد. خنک کاری گیربکس نیز حالا مزید بر دلیل می گردد و در نتیجه شما با راندن این خودرو تحت فشار، هرگز نگرانی نداشتن آب جوش برای درست کردن چای در سفر را نخواهید داشت.

جالب است بدانید نسخه دنده دستی همین محصول که به وسیله تیم خبرنگاران و در همین شرایط تست شد، هرگز مشکل بالا رفتن دمای آب را نداشت و راندمانش نیز بهتر از نسخه اتوماتیک بود.

فیلم کامل تست و آنالیز ریرا در اولین تجربه رانندگی با این خودرو را در کانال یوتیوب خبرنگاران پلاس تماشا کنید:
فقط مناسب شهر!

با وجود بهبود عملکرد قوای فنی پژو 207 اتوماتیک تازه و شتاب و کشش بهتر، اما این خودرو تنها مناسب ترددهای داخل شهر است. این خودرو در جاده های شهر اهواز تست شد و جالب است بدانید در این جاده ها هر چه قدر هم منتظر بمانید، هیچ کدام از نسخه های پژو 206 و 207 یا پراید را نخواهید دید! چرا که تجربه راندن در دمای بالا و در مسافت های طولانی به ساکنان این شهر ثابت نموده است که خودروهای هاچ بک گزینه های مناسبی برای آنان نیستند.

پژو 207 اتوماتیک تازه با قوای محرکه و برنامه نویسی تازه و نصب سامانه کنترل پایداری، اکنون یک گزینه مناسب برای سفرهای داخل شهری است. استفاده از این خودرو در جاده و سفرهای طولانی همچنان خسته نماینده است.

ترمز تارا قوی تر است یا دنا پلاس؟/ نتیجه تست ترمز محصولات ایران خودرو

آزمایش فنی ریرا برای اولین بار در ایران / عملکرد ریرا در گرمای اهواز

تاخیر در تحویل سورن پلاس به چه دلیل است؟ / اعلام زمان حدودی تحویل

کراس اوور ریرا به فراوری انبوه می رسد / فهرست آپشن های قطعی ریرا اعلام شد

تارا V3 تحت فشار آنالیز شد / تفاوت فنی اش با تارا معمولی چیست؟

خودروهای یک میلیارد تومانی بازار را بشناسید / کدام یک ارزش خرید دارند؟

سایپا کوییک S را از داشتن این آپشن منع کرد / سونامی حذف آپشن در خودروسازان داخلی

خودروهای چینی تازه را بشناسید / لشکر شکست خورده چینی به ایران رسید!

لوازم یدکی خودروهای چینی گران تر از مرسدس و ب ام و! / بحران شروع شد

منبع: بیت ران
انتشار: 14 آبان 1402 بروزرسانی: 14 آبان 1402 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 592

به "پژو 207 اتوماتیک تازه تحت فشار آنالیز شد، خودرو با شتاب عالی اما&amphellip" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژو 207 اتوماتیک تازه تحت فشار آنالیز شد، خودرو با شتاب عالی اما&amphellip"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید