پیکسل واچ نیامده خبرساز شد؛ پردازنده این ساعت هوشمند برای چهار سال قبل است!

به گزارش مجله راهدیو، اینطور که به نظر می رسد، پیکسل واچ اصلا آن ساعت هوشمندی که انتظار داریم نیست چرا که پردازنده آن ساخت سامسونگ و برای چهار سال قبل است.

پیکسل واچ نیامده خبرساز شد؛ پردازنده این ساعت هوشمند برای چهار سال قبل است!

گوگل اخیرا و در جریان رویداد I/O خود، از ساعت هوشمند پیکسل واچ رونمایی کرد. محصولی که چهار سال قبل، نخستین شایعه مربوط به آن منتشر شد. در آن موقع گفته می گردد گوگل می خواهد این محصول را در سه مدل مختلف راهی بازار کند که نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه تا بیش از سه سال بعد از آن تاریخ هم هیچوقت شاهد رونمایی از ساعت هوشمند نوی از سوی این شرکت نبودیم.

این اتفاق بالاخره سه روز قبل رخ داد. هرچند عرضه رسمی این ساعت باز هم چندین ماه به طول می انجامد، اما الان حداقل مطمئن هستیم که چنین محصولی قرار است راهی بازار گردد. گوگل اطلاعات زیادی در رابطه با پیکسل واچ منتشر ننموده، بنابراین هنوز نمی دانیم دقیقا چه ساعت هوشمندی قرار است در پاییز سال جاری عرضه گردد. اما به لطف افشاگران و منابع خبری مختلف، توانستیم تا حدودی به یک سری از اطلاعات مربوط به این محصول دسترسی داشته باشیم. از جمله این اطلاعات می توان به پردازنده پیکسل واچ اشاره نمود که گفته می گردد اصلا آن چیزی که انتظار داشتیم نیست.

به گفته یکی از افشاگران، ظاهرا پردازنده بکار رفته در گوگل پیکسل واچ، اگزینوس 9110 ساخت سامسونگ است که نخستین بار شاهد استفاده از آن در ساعت گلکسی واچ اریجینال بودیم؛ ساعت هوشمندی که چهار سال قبل، یعنی در سال 2018، با سیستم عامل تایزن رونمایی و عرضه شد. اگر توجه نموده باشید، در بالا گفتیم نخستین بار شایعه وجود ساعت هوشمند گوگل، چهار سال پیش منتشر شد. به نظر می رسد گوگل تصور کرد نباید در طول این چهار سال، پردازنده را تغییر دهد. حال علت این اتفاق چه بوده نمی دانیم اما هرچه که بود، شرکت آمریکایی کاملا اشتباه کرد. گفته می شد قلب تپنده این ساعت را سامسونگ فراوری خواهد نمود، اما فکر می کردیم این پردازنده، اگزینوس W920 باشد و نه اگزینوس 9110 که برای چهار سال قبل است و در محصولی بکار رفت که اکنون اصلا فراوری آن هم متوقف شده است.

اگزینوس 9110 یک تراشه 10 نانومتری است که از دو هسته نسبتا ضعیف Cortex-A53 بهره می برد. این دو هسته، اگزینوس 9110 را به تراشه ای نزدیک به اسنپدراگون Wear 4100 پلاس تبدیل می نمایند که مبتنی بر لیتوگرافی 12 نانومتری است و در ساعت هایی نظیر فاسیل جن 6 مورد استفاده قرار گرفته است. اگزینوس W920 اما یک تراشه بسیار سریع تر، قدرتمندتر و به شکل محسوسی کم مصرف تر است. حتی گفته می گردد نسخه ای قدرتمندتر و بهتر از این تراشه قرار است در سری گلکسی واچ 5 مورد استفاده قرار بگیرد.

این پردازنده باعث می گردد در مقایسه با ساعت های موجود، آن هم ساعت هایی که قرار است اواخر سال راهی بازار شوند، نظیر اپل واچ سری 8 و گلکسی واچ 5، گوگل پیکسل واچ ارزش خود را از دست بدهد، خصوصا اینکه گوگل اصلا تمایل ندارد این محصول را یک میان رده بداند و می خواهد آن را در کنار سری پیکسل 7 به عنوان یک ساعت پریمیوم و بالارده راهی بازار کند، نه به همراه سری a که گوشی های میان رده شرکت آمریکایی را تشکیل می دهند. در واقع این ساعت هوشمند قرار است نمایانگر کوشش گوگل بعد از چندین سال کار در راستای فراوری یک ساعت هوشمند باشد؛ حال آیا این محصول می تواند انتظاری که از آن می رود را برآورده کند؟ با این شرایط که بعید به نظر می رسد.

نکته ای که وجود دارد این است که تا پاییز سال جاری و عرضه رسمی پیکسل واچ، پردازنده آن عمری بیش از 4 سال خواهد داشت. اگرچه سامسونگ هم علاقه زیادی به این تراشه دارد اما آخرین بار در سری گلکسی واچ 3 سال 2020 از آن استفاده کرد. با این حال انتظار می رود استفاده از نسخه نو Wear OS در پیکسل واچ بتواند تا حد زیادی، نقطه ضعف این تراشه را جبران کند تا ساعت هوشمند گوگل در بخش های مختلف نظیر مصرف انرژی، سرعت و قدرت، احتیاج کاربران را رفع کند.

پیکسل واچ معمولا باید اپل واچ دنیای اندروید باشد. حال با این اقدام گوگل، حداقل نخستین کوشش شرکت آمریکایی که کاملا ناامیدنماینده بوده است. امیدواریم برای سال بعد، این اتفاق رخ ندهد.

نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟ فکر می کنید پیکسل واچ با این شرایط، ارزش خرید خواهد داشت؟

منبع: Android Police

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 تیر 1401 بروزرسانی: 5 تیر 1401 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 370

به "پیکسل واچ نیامده خبرساز شد؛ پردازنده این ساعت هوشمند برای چهار سال قبل است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیکسل واچ نیامده خبرساز شد؛ پردازنده این ساعت هوشمند برای چهار سال قبل است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید