8 آذر؛ آخرین مهلت تمدید پروانه چرای دام

به گزارش مجله راهدیو، علیپور از آخرین مهلت تمدید پروانه های چرای دام مرتعداران و بهره برداران تا 8 آذر ماه سال جاری اطلاع داد.

8 آذر؛ آخرین مهلت تمدید پروانه چرای دام

به گزارش از، علیپور رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری بیرجند گفت: مرتعداران و بهره برداران مجاز که تا به امروز پیروز به پرداخت حق و حقوق ناشی از تمدید سالانه پروانه چرای دام در سال های گذشته نشده اند، در صورت عدم احراز شرایط ابطال پروانه چرای دام ، می توانند نسبت به پرداخت بدهی خود به نرخ روز اقدام نمایند.

وی اضافه نمود: بر این اساس پس از سرانجام مهلت قانونی اعلام شده، با بهره بردارانی که نسبت به تمدید پروانه اقدام نکرده باشند، طبق شیوه نامه ضمن ابطال پروانه چرای دام، مرتع بلامعارض اعلام می گردد.

علیپور گفت: بر اساس بخشنامه سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، تمام پروانه های چرای دام (پروانه های مرتع داری) که تا سرانجام سال 98 صادر شده است باید تا سرانجام سال 1400 منجر به تهیه و احاله طرح مرتع داری گردد.

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری بیرجند ادامه داد: برای تمدید پروانه چرای دام حضور در اداره های منابع طبیعی الزامی نیست و مرتعداران می توانند نسبت به ثبت نام و پرداخت عوارض و اخذ پروانه تمدیدی به وسیله سامانه سماک اقدام نمایند.

علیپور با بیان اینکه در صورت عدم اقدام مرتع داران، این پروانه ها فاقد اعتبار بوده و نسبت به ابطال آن ها اقدام می گردد، اظهار کرد: بر اساس این بخشنامه، بهره برداران در بازه زمانی به جای مانده فرصت دارند، بعد از تمدید پروانه با مراجعه به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ها برای تهیه طرح مرتع داری اقدام نمایند.

به گفته وی پروانه چرای دام یک مدرک موقت یک ساله به تعداد می آید، اما قرارداد اجرای طرح مرتعداری در دفترخانه اسناد رسمی تنظیم و یک سند رسمی محسوب شده که تا 30 سال اعتبار داشته و مرتعدار ضمن بهره برداری از مرتع نسبت به اجرای پروژه های اصلاح و احیا مرتع اقدام و از پرداخت عوارض معاف خواهد بود.

انتهای پیغام / ط آ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 مهر 1400 بروزرسانی: 7 مهر 1400 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 102

به "8 آذر؛ آخرین مهلت تمدید پروانه چرای دام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 آذر؛ آخرین مهلت تمدید پروانه چرای دام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید