تصویر قاب محافظ شیائومی 12 اولترا فاش شد

به گزارش مجله راهدیو، کاربران و علاقمندان به برند شیائومی این روزها خبرها و شایعات زیادی در خصوص قدرتمندترین گوشی هوشمند این شرکت یعنی شیائومی 12 اولترا می شوند که که هر کدام اطلاعات خاصی در خصوص این محصول داده است. شیائومی چند ماه قبل از گوشی های سری شیائومی 12 رونمایی کرد و در ابتدا به نظر می رسید در کنار این سه گوشی شاهد رونمایی از گوشی شیائومی 12 اولترا نیز خواهیم بود. در نهایت این اتفاق رخ نداد، اما در آینده نزدیک این گوشی هوشمند به عنوان قدرتمندترین گوشی سری شیائومی 12 در اختیار کاربران قرار می گیرد. به همین دلیل، این گوشی هوشمند پرچم دار به لطف تصویر منتشر شده از قاب محافظش در یک پلتفرم رسمی دیده شده که در ادامه به آنالیز آن خواهیم پرداخت.

تصویر قاب محافظ شیائومی 12 اولترا فاش شد

طبق نوترین گزارش منتشر شده از ITHome، تصویر قاب محافظ نو گوشی شیائومی 12 اولترا روی پلتفرم یوپین شیائومی منتشر شده است. البته باید خاطر نشان کنیم در این پلتفرم به طور رسمی به نام شیائومی 12 اولترا اشاره نشده، اما طبق شایعات و تصاویری که پیش تر منتشر شد و بعلاوه بریدگی های قاب پشتی آن می توان فهمید این گوشی همان شیائومی 12 اولترا است.

اخیراً رندرهای این گوشی نیز در فضای مجازی منتشر شده که از ماژول دوربین غول پیکر آن خبر می دهند. بعلاوه بریدگی این قاب محافظ با رندرهای منتشر شده این گوشی هم خوانی دارد تا تقریباً مطمئن شویم که طراحی نهایی شیائومی 12 اولترا به همین شکل خواهد بود. آنالیز دقیق تر این تصاویر نشان می دهد که گوشی شیائومی 12 اولترا همچون نسل قبلی اش یعنی می 11 اولترا مجهز به یک ماژول دوربین بزرگ است که تقریباً یک سوم قاب پشتی گوشی را اشغال نموده است. همانطور که در تصاویر کاملاً واضح است، ماژول دوربین این گوشی هوشمند نو از 7 بریدگی تشکیل شده که چهار تای آن لنز و سه تای آن سنسورها هستند. به نظر می رسد لنزی که در قسمت پایینی ماژول دوربین قرار گرفته، دوربین پریسکوپ با قابلیت زوم دیجیتالی باشد.

بعلاوه بر اساس نوترین پست منتشر شده از افشاگر معروف حوزه تکنولوژی یعنی Digital Chat Station، شیائومی 12 اولترا احتمالاً در دو جنس بدنه مختلف رونمایی می گردد: اولی در رنگ مشکی با بدنه چرمی که جذابیت های خاص خود را دارد و دیگری در رنگ سفید و با بدنه سرامیکی. حال که صحبت از بدنه سرامیکی شد باید بگوییم که این جنس بدنه برای گوشی های شیائومی خیلی هم نو نیست، زیرا این شرکت گوشی شیائومی می 11 اولترا را نیز سال گذشته با بدنه سرامیکی در اختیار کاربران قرار داده بود. مهم ترین بخش شیائومی 12 اولترا که بالغ بر 90 درصد خبرهای منتشر شده در خصوص این گوشی را تشکیل می دهد، محصول همکاری بین شیائومی با لایکا یعنی سیستم دوربین آن است و تحلیلگران معتقدند که این همکاری می تواند دوربین این گوشی هوشمند پرچم دار را وارد عصر نوی کند.

در خصوص دوربین شیائومی 12 اولترا باید گفت که به طور معین در کنار دوربین اصلی باید انتظار تعبیه دوربین پریسکوپی و اولترا واید را داشته باشیم. گفته می گردد دوربین اصلی از سیستم لرزشگیر دوگانه بهره می برد که می تواند لرزش دست کاربران را تا حد زیادی کاهش دهد. بعلاوه احتمالا در این ماژول یک یا دو سنسور سه بعدی هم تعبیه شده تا در زمینه فوکوس و دیگر قابلیت های مربوط به این موضوع حرف بیشتری برای گفتن داشته باشند. در همین رابطه گزارشی منتشر شده که طبق آن، سونی نوترین سنسور دوربین موبایل خود را برای آزمایش در اختیار بعضی شرکت ها قرار داده است. گفته می گردد این سنسور Exmor IMX800 نام دارد و شیائومی 12 اولترا اولین گوشی مبتنی بر آن محسوب می گردد. از بین معینات فاش شده از این سنسور دوربین می توانیم به رزولوشن 50 مگاپیکسلی و مقدار 1/1.1 اینچی اشاره کنیم. این یعنی بزرگ ترین سنسور دوربین برای گوشی های هوشمند به شمار میرود.

گفته می گردد که قلب تپنده این گوشی هوشمند را پردازنده ی اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس تشکیل می دهد. برخلاف نسل قبلی که به وسیله سامسونگ فراوری می گردد، کوالکام ساخت این تراشه را به شرکت تایوانی TSMC محول نموده است. شنیده ها حاکی از آن است که شیائومی 12 اولترا از نمایشگر 6.73 اینچی AMOLED با رفرش ریت 120 هرتزی و رزولوشن 2K بهره می برد. در کنار دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی نباید سنسور 48 مگاپیکسلی اولترا واید و سنسور 48 مگاپیکسلی تله فوتو با زوم 120 برابری را نیز از قلم بیاندازیم.

منبع: Gizmochina

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 تیر 1401 بروزرسانی: 24 تیر 1401 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 385

به "تصویر قاب محافظ شیائومی 12 اولترا فاش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویر قاب محافظ شیائومی 12 اولترا فاش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید