سری گلکسی S23 قابلیت ذخیره انرژی گلکسی زد فولد 4 را دریافت می نماید

به گزارش مجله راهدیو، اینطور که به نظر می رسد گوشی های سری گلکسی S23 قرار است یکی از برترین قابلیت های گوشی های تاشوی سامسونگ یعنی گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 را دریافت نمایند؛ قابلیتی تحت عنوان Light Mode که تأثیر زیادی در افزایش شارژدهی باتری گوشی دارد.

سری گلکسی S23 قابلیت ذخیره انرژی گلکسی زد فولد 4 را دریافت می نماید

در مطلبی که چند روز قبل منتشر شده، با استناد بر شایعات و خبرهای کنونی به آنالیز طول عمر و ظرفیت باتری گوشی های سری گلکسی S23 پرداختیم. در آن مطلب گفتیم ظرفیت باتری دو مدل استاندارد و پلاس در مقایسه با نسل قبل افزایش پیدا خواهد نمود اما ظرفیت باتری مدل اولترا همان 5000 میلی آمپر ساعت باقی خواهد ماند. در نتیجه انتظار می رود دو مدل مقرون به صرفه قیمت تر با توجه به پردازنده کم مصرف تر، به شکل محسوسی از سری S22 در نگه داری شارژ بهتر باشند.

اما حالا خبری منتشر شده مبنی بر اینکه سامسونگ می خواهد یکی از برترین قابلیت های گوشی های تاشوی خود یعنی گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 را به سری گلکسی S23 بیاورد و آن هم Light Mode است. در تنظیمات گوشی های پرچم دار مورد انتظار سامسونگ به احتمال زیاد می گردد این حالت را فعال کرد تا بدین ترتیب عملکرد گوشی برای مصرف کمتر انرژی و کاهش دمای سیستم بهینه گردد.

این خبر را یکی از معروف ترین افشاگران حوزه فناوری یعنی Ice Universe منتشر نموده اما تصویری که در این رابطه با کاربران در توییتر به اشتراک گذاشته مربوط به زد فولد 4 بوده است. او در متن کپشن به این موضوع اشاره ننموده که تصویر مربوط به زد فولد 4 است ولی نوشته که سامسونگ احتمالا این قابلیت را به سری S23 اضافه خواهد نمود.

با در نظر گرفتن شرایط سختی که با داغی بیش از حد سری گلکسی S22 برای سامسونگ به وجود آمد و تقریبا می توان گفت آبروریزی که این شرکت با کند کردن پنهانی گوشی هایش در انجام 10 هزار بازی و اپلیکیشن انجام داد، شایعه اضافه شدن قابلیت Light Mode به نسل تازه هم کاملا با عقل جور در می آید. البته پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 هم ظاهرا در مقایسه با نسل نخست خود پیشرفت بسیار خوبی در تمامی زمینه ها داشته و در مصرف انرژی هم به مراتب بهینه تر شده است. وظیفه ساخت این پردازنده را TSMC بر عهده خواهد داشت که در زمینه فراوری تراشه خصوصا طی چند سال اخیر کارنامه درخشان تری از سامسونگ داشته است. بنابراین انتظار می رود سال آینده شرایط گوشی های پرچم دار سامسونگ (و البته تمام پرچم دارهای مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 2) بسیار بهتر از نسل کنونی باشد که از اسنپدراگون 8 نسل 1 به عنوان قلب تپنده بهره می برد.

Ice Universe متأسفانه به این موضوع اشاره ننموده که Light Mode آیا به گوشی های دیگر سامسونگ خواهد آمد یا خیر. البته از آن جایی که این قابلیت هم اکنون در دو مدل گوشی این شرکت کره ای در دسترس قرار گرفته است و به احتمال زیاد به سری S23 هم خواهد آمد، خیلی بعید نیست در گوشی های دیگر هم شاهد اضافه شدن آن باشیم.

سری گلکسی S23 چه زمانی رونمایی خواهد شد؟

سامسونگ معمولا گوشی های سری گلکسی S خود را در سه ماه نخست هر سال (معمولا اواخر فوریه) رونمایی می نماید. سال جاری اما این اتفاق چند هفته ای زودتر رخ داد تا بدین ترتیب این امیدواری به وجود بیاید که سری S23 هم اوایل یا اواسط فوریه رونمایی می گردد. حال یک منبع خبری کره ای مدعی شده سامسونگ رویداد آنپکد مربوط به سری S23 را در نخستین هفته ماه فوریه (اواسط بهمن) برگزار و در آن از نمایندگان تازهش رونمایی خواهد نمود. به احتمال زیاد این گوشی ها در هفته سوم فوریه (اواخر بهمن) یا به طور دقیق تر در روز هفدهم آن ماه (28 بهمن) رسما راهی بازار هم خواهند شد.

با این حال این خبر هم در حد یک شایعه است و باید منتظر بمانیم ببینیم طی هفته های آینده چه خبرهای بیشتر و موثق تری در این رابطه منتشر می گردد. هرچند سامسونگ اخیرا ضررهای هنگفتی را به خاطر بخش تراشه متحمل شده و منطقی تر است اگر هرچه زودتر از سری S23 رونمایی کند.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 آبان 1401 بروزرسانی: 13 آبان 1401 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 456

به "سری گلکسی S23 قابلیت ذخیره انرژی گلکسی زد فولد 4 را دریافت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سری گلکسی S23 قابلیت ذخیره انرژی گلکسی زد فولد 4 را دریافت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید