جاذبه های گردشگری شاهرود

به گزارش مجله راهدیو، بی شک شاهرود زیباترین شهر استان سمنان است. شهری که برای عاشقان طبیعت از بهترین نقاط سفر است. کمتر شهری را می توانید پیدا کنید که کوهستان، کویر، آبشار، رودخانه، چشمه و جنگل های سرسبز را یکجا در خود جای داده باشد. علاوه بر دوستداران طبیعت دیدنی های شاهرود برای توریست ها و گردشگرانی که علاقه مند به اماکن مذهبی و تاریخی هستند هم مکانی ناب و بکر است. پس اگر شما هم قصد سفر به این شهر زیبا را دارید در این مقاله با ما همراه باشید تا با جاذبه های گردشگری آن بیشتر آشنا شوید. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

جاذبه های گردشگری شاهرود

جنگل ابر

شاید تا به امروز نام این جنگل باشکوه به گوشتان خورده باشد. این جنگل که از خاص ترین و زیباترین جنگل های ایران به تعداد می رود، از بهترین دیدنی های شاهرود است. در بیشتر مواقع این جنگل پوشیده از ابرهای گذران است و به همین علت به آن جنگل ابر گفته می شود. بدون تردید اگر به این شهر رفته باشید و سری به این جنگل نزنید خود را از تجربه ای عمیق و دلچسب محروم کرده اید.

روستای مُجـِن

ماسولهٔ کویر ایران لقب روستای مجن شاهرود است که با معماری منحصر به فرد و پلکانی، منظرهی زیبا و خاص داشته و از بهترین نقاط گردشگری این شهر است. اگر به این روستا رفتید حتماً سری به آبشار زیبای آن که در 35 کیلومتری شمال غرب این شهر جا خوش کرده است، بزنید. بلیط تهران استانبول

چشمه هفت رنگ مجن

این چشمهٔ زیبا و نادر مانند یک نقاشی رنگارنگ و بی بدیل در 25 کیلومتری شمال این شهر نظر هر بیننده ای را محو زیبایی های خود می کند.

پارک ملی خارتوران

دومین مجموعهٔ حفاظت شده وسیع ایران پارک ملی خارتوران است که با گونه های جانوری و پوشش گیاهی مخصوص به خود به آفریقای ایران مشهور است.

روستای قلعه بالا

در جوار پارک ملی خارتوران روستای قلعه بالا واقع شده است که به نگین سبز توران مشهور است. این روستا نمای کاملی از دشت بیارجمند را به نمایش می گذارد که برای دوستداران طبیعت می تواند قابل توجه باشد.

دشت آفتابگردان و شقایق در کالپوش

اگر در شهریور ماه به این شهر سفر می کنید می توانید شاهد دشتی بزرگ از آفتابگردان های شکفته در منطقهٔ کالپوش باشید. همچنین دشت شقایق هم از دیگر نقاط کالپوش است که چشم هر بیننده ای را نوازش می دهد.

مجموعه کاروانسراهای شاه عباسی میاندشت

این مجموعه در فاصله 110کیلومتری شرق شاهرود واقع شده است که متعلق به دوران شاه عباس اول است. در جاده سبزوار به شاهرود مجموعه کاروانسراهای شاه عباسی قرار گرفته است. این کاروانسرا از آب انبار، چاپارخانه، تلگراف خانه، حمام و از سه کاروانسرای متصل به هم تشکیل شده است. بلیط هواپیما تهران آنتالیا

مسجد جامع شاهرود

مسجد شاهرود قدیمی ترین مسجد این شهر است. این مسجد در دورهٔ ایلخانان ساخته شده است، اما متأسفانه از بنای اولیه این اثر چیز قابل توجهی باقی نمانده است و تغییرات بسیاری در طی زمان در آن رخ داده است. بلیط هواپیما تهران مشهد

بازار تاریخی شاهرود

بازار تاریخی شهر شاهرود مربوط به دوران قاجاریه است و مانند بیشتر بازارهای سنتی کشور معماری زیبا و منحصر به فردی دارد. این مرکز از مهمترین مراکز تجاری شهر و جوابگوی نیاز گردشگران است.

آبشار و قندیل های یخی اوستا

این آبشار نسبت به دیگر جاذبه های شهر شاهرود کمتر مورد توجه قرار گرفته است اما اگر در زمستان سری به این آبشار بزنید منظره ای دیدنی را مشاهده خواهید کرد که ممکن است در کمتر جای دیگری از کشور ببینید.

آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی

علی بن جعفر یا علی بن احمد خرقانی عارف بزرگ و به نام قرن چهارم و پنجم هجری است که در شهر شاهرود آرام گرفته است. از شاگردان معروف این عارف می توان به خواجه عبدالله انصاری اشاره کرد.

موزهٔ شاهرود

فرمانداری قدیم شاهرود اکنون درهای خود را به سمت بازدید کنندگان گشوده و تبدیل به موزهٔ شهر شاهرود شده است. در این موزه می توانید انواع آثار کشف شدهٔ تاریخی، آثار باستانی ساخته شده از استخوان گوزن و … را مشاهده کنید. خرید بلیط هواپیما

کویر رضا آباد

روستای رضا آباد به نام روستایی کویری در کشور شناخته می شود که محلی مناسب برای علاقه مندان به ماشین های آفرود است. یک طرف این روستا کویر رضا آباد است که تپه های رسی بلند دارد و طرف دیگرش دشت و تپه های ماسه ای است. مجله گردشگری خبرنگاران

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 19 شهریور 1400 بروزرسانی: 19 شهریور 1400 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 83

به "جاذبه های گردشگری شاهرود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری شاهرود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید