زنگ خطر قطع گاز؛ مصرف از فراوری پیشی گرفت

به گزارش مجله راهدیو، سرپرست مدیریت هماهنگی و نظارت بر فراوری شرکت ملی گاز ایران با تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی، گفت: اکنون مصرف گاز از فراوری پیشی گرفته است.

زنگ خطر قطع گاز؛ مصرف از فراوری پیشی گرفت

احمد زمانی، سرپرست مدیریت هماهنگی و نظارت بر فراوری شرکت ملی گاز گفت: با کاهش دما، مردم صرفه جویی در مصرف گاز و استفاده بهینه را در دستور کار خود قرار دهند، زیرا فقط با رعایت الگوی مصرف بهینه می توانیم ناترازی گاز در بخش فراوری و مصرف را کاهش دهیم و از این زمستان زودرس عبور کنیم.

وی ادامه داد: اکنون مصرف بر فراوری گاز پیشی گرفته است و این یعنی ناترازی گاز در بخش فراوری و مصرف؛ بنابراین باید توجه ویژه ای به رعایت الگوی مصرف بهینه داشته باشیم.

سرپرست مدیریت هماهنگی و نظارت بر فراوری شرکت ملی گاز ایران بیان داشت: با بخش نامه معاون اول رئیس جمهوری درباره ضوابط مصرف انرژی، سازمان های دولتی در رعایت الگوی مصرف بهینه پیش قدم شده اند.

وی توضیح داد: در این فصل، مهم رعایت دمای مورد تایید و تاکید در منازل است؛ زیرا با افزایش برودت هوا، مصرف در بخش خانگی به شدت افزایش می یابد، بنابراین تاکید ما بیشتر روی رعایت دمای رفاه در منازل (18 تا 21 درجه سانتی گراد)، پوشیدن لباس های گرم، محدود کردن فضای گرمایشی در منازل و خاموش کردن وسایل گرمایشی زمان ترک منازل و اماکن دولتی و اجتماعی است و این اقدام های به ظاهر ساده، می تواند از افت فشار یا قطعی احتمالی در شبکه پیشگیری کند.

زمانی، بخش زیادی از مصرف گاز را متوجه ساختمان های اداری و نهادهای دولتی و ابلاغ این بخش نامه را ناظر بر همین موضوع دانست و گفت: انتظار می رود افزون بر بخش خانگی، سازمان ها، نهادها و ارگان های دولتی نیز در این شرایط، در صرفه جویی در مصرف گاز کوشا باشند.

وی بعلاوه با بیان اینکه میزان فراوری ما در فصل زمستان و تابستان معین است، اضافه نمود: خواسته مجموعه همکاران واحد فراوری و فرآورش ما این است که مصرف را بهینه نموده تا بتوانیم عدالتی توزیعی را در سراسر کشور در انتهای شبکه های توزیع گاز، پیاده کنیم.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 5 بهمن 1400 بروزرسانی: 5 بهمن 1400 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 229

به "زنگ خطر قطع گاز؛ مصرف از فراوری پیشی گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنگ خطر قطع گاز؛ مصرف از فراوری پیشی گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید