عملکرد ناامیدکننده دوربین 200 مگاپیکسلی ردمی نوت 12 پرو پلاس

به گزارش مجله راهدیو، وب سایت DxOMark می گوید دوربین ردمی نوت 12 پرو پلاس با وجود برخورداری از سنسور 200 مگاپیکسلی تعریف چندانی ندارد.

عملکرد ناامیدکننده دوربین 200 مگاپیکسلی ردمی نوت 12 پرو پلاس

به گزارش دیجیاتو، سری ردمی نوت 12 چند هفته قبل برای بازار جهانی معرفی گردید و در این میان مدل پرو پلاس با دوربین 200 مگاپیکسلی بیشتر جلب توجه می نماید. بااین حال، آنالیز های DxOMark نشان می دهد که عدد های بزرگ مگاپیکسل در دوربین این گوشی به معنای کیفیت بالا نیست.

ردمی نوت 12 پرو پلاس روی کاغذ مشخصات بسیار جذابی دارد. این گوشی از شارژ سریع 120 واتی پشتیبانی می نماید و نرخ نوسازی نمایشگر آن هم 120 هرتزی است. در بخش دوربین هم یک سنسور اصلی 200 مگاپیکسلی قرار گرفته است. اما وب سایت DxOMark می گوید این گوشی در رده 74 ام تمام گوشی هایی قرار می گیرد که آن ها آنالیز نموده اند.

ردمی نوت 12 پرو پلاس از این مرجع امتیاز کلی 113 را دریافت نموده که حتی کمتر از آیفون 11 با سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی است. طبق این رده بندی، گوشی های ناتینگ فون 1 و شیائومی 12T هم دوربین بهتری نسبت به این محصول دارند؛ هرچند که سنسور های آن ها روی کاغذ ضعیف تر به نظر می رسند و حداقل مگاپیکسل کمتری دارند.

دوربین گوشی نو ردمی در نور روز عملکرد خوبی دارد. این دوربین دامنه پویای مناسبی ارائه می نماید و وایت بالانس آن حتی در محیط های کم نور قابل قبول است. به علاوه، نوردهی اتوماتیک در این گوشی در هر دو حالت پرنور و کم نور خوب عمل می نماید.

اما DxOMark می گوید بعضی از تصاویر دوربین ردمی نوت 12 پرو پلاس با مشکلاتی مثل انعکاس هاله ای نور، خطا های رنگی و آرتیفکت روبه رو است و حتی دچار افت سرعت فوکوس اتوماتیک می گردد. ویدیو های 4K هم با افت جزئیات و افزایش بیش ازحد وضوح روبرو هستند.

این مرجع می گوید سنسور 8 مگاپیکسلی فوق عریض این دستگاه هم تعریف خاصی ندارد. از طرف دیگر، خبری از دوربین اختصاصی تله فوتو نیست تا قابلیت زوم واقعی را ارائه کند. پس DxOMark مدعی است که درمجموع با محصول قدرتمندی از نظر دوربین طرف نیستیم.

منبع: فرارو
انتشار: 21 فروردین 1402 بروزرسانی: 21 فروردین 1402 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 524

به "عملکرد ناامیدکننده دوربین 200 مگاپیکسلی ردمی نوت 12 پرو پلاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملکرد ناامیدکننده دوربین 200 مگاپیکسلی ردمی نوت 12 پرو پلاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید