اپو رنو 7 پرو یا وان پلاس 9RT

به گزارش مجله راهدیو، دو مدل از گوشی هایی که امکانات سطح بالایی را ارائه می دهند، OPPO Reno7 Pro و OnePlus 9RT هستند. در این گزارش به معرفی و مقایسه این دو مدل می پردازیم.

اپو رنو 7 پرو یا وان پلاس 9RT

به گزارش خبرنگاران، اگر نمی خواهید پول زیادی خرج کنید، اما همچنان یک گوشی شاخص با عملکرد در کلاس گوشی های پرچمدار می خواهید، در حال حاضر انتخاب های زیادی در بازار وجود دارند. چند روز پیش، شرکت اپو، گوشی Reno7 Pro 5G را با مشخصات بسیار پیشرفته و طراحی زیبا و در عین حال با قیمت مناسب معرفی کرد. حال این سوال پیش می آید که اگر پرچمداران رده بالا را کنار بگذاریم آیا گوشی OPPO Reno7 Pro 5G فزونین دستگاه در بخش رده بالا است؟ یا رقبای خوب دیگری وجود دارند که می توانند با آن رقابت نمایند؟ در حال حاضر، یک رقیب بسیار مهم و معتبر از یک شرکت خواهر وجود دارد که ممکن است فروش آن را کاهش بدهد. گوشی OnePlus 9RT احتمالا رقیب سرسختی برای مدل نو اپو خواهد بود. در ادامه به مقایسه مشخصات آن ها می پردازیم تا کاربران متوجه تفاوت های اصلی آن ها بشوند. پیش از شروع مشخصات کامل این دو گوشی در جدول زیر خلاصه شده است.

طراحی

اگر طراحی را در نظر بگیریم گوشی OPPO Reno7 Pro 5G نه تنها زیباتر از OnePlus 9RT است، بلکه یکی از زیباترین دستگاه های موجود در بازار نیز می باشد. این گوشی بسیار باریک و سبک است و مانند آخرین آیفون ها دارای لبه های صاف می باشد. علاوه بر این، در پنل پشتی، یک ماژول دوربین ساخته شده با مواد درجه یک واقع شده است که اطراف آن نیز چراغ های LED دیده می گردد. در نقطه مقابل گوشی OnePlus 9RT با مواد درجه یک، از جمله شیشه برای پنل پشتی و آلومینیوم برای قاب، ساخته شده است. این گوشی حاشیه های ضخیم تر دارد و ابعادش بزرگ تر از OPPO Reno7 Pro 5G است. بعلاوه برخلاف رقیب لبه های صاف ندارد. گوشی OPPO Reno7 Pro 5G بدون هیچ شکی برنده مقایسه طراحی است.

نمایشگر

هیچ گونه تفاوت مهمی بین نمایشگر های OPPO Reno7 Pro 5G و OnePlus 9RT به جز در ابعاد و نرخ تازه سازی وجود ندارد. در ابتدا از مشترکات آن ها صحبت می کنیم. هر دو گوشی دارای صفحه نمایش AMOLED با وضوح Full HD +، گواهی HDR10+، 2400 در 1080 پیکسل هستند. پنل جلویی دو دستگاه بعلاوه مجهز به یک حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش و محافظ گوریلا گلس 5 محصول شرکت آمریکایی Corning نیز هست. گوشی OnePlus 9RT دارای صفحه نمایش عریض تر با نرخ تازه سازی بالاتر است. قطر این نمایشگر 6.62 اینچ و نرخ تازه سازی آن 120 هرتز می باشد؛ بنابراین نمایشگر این دستگاه برای کسانی که علاقه مند به انجام بازی هستند یا کسانی که ترجیح می دهند تجربه روان تماشای فیلم را داشته باشند، مناسب تر است. بعلاوه هر دو گوشی به بلندگو های استریو مجهز هستند و هدفون آن ها به عنوان یک بلندگوی ثانویه عمل می نماید.

سخت افزار و نرم افزار

گوشی OPPO Reno7 Pro 5G از چیپست Dimensity 1200 Max محصول MediaTek که در حقیقت نسخه ارتقاء یافته چیپست Dimensity 1200 است، استفاده می نماید. در مقابل گوشی OnePlus 9RT از پردازنده اسنپدراگون 888 محصول شرکت کوالکام بهره می برد. جالب است با وجود این که این گوشی در نیمه دوم سال 2021 عرضه شد، ولی از نسخه پلاس اسنپدراگون 888 استفاده نکرد. هر چند شایان توجه است که با وجود ارتقای تراشه Dimensity 1200، مدل نوتر این محصول، Dimensity 1200 Max نیز همچنان از نظر عملکرد CPU و GPU از پردازنده Snapdragon 888 پایین تر است. هر دو دستگاه دارای حداکثر 12 گیگابایت رم و حداکثر 256 گیگابایت حافظه داخلی هستند. با توجه به این که پیکربندی حافظه هر دو گوشی یکسان است، می توان نتیجه گرفت که گوشی OnePlus 9RT برنده مقایسه سخت افزاری است. در خصوص نرم افزار نیز باید گفت که سیستم عامل این دو دستگاه در بازار چین یکسان، اما در بازار جهانی فرق دارد. گوشی OPPO Reno7 Pro 5G روی ColorOS 12 و گوشی OnePlus 9RT روی OxygenOS 12 اجرا می گردد.

دوربین

اگر در پی دوربین های پنل پشتی بهتری هستید، پس باید بدون فکر کردن به سراغ گوشی OnePlus 9RT بروید. این گوشی دارای سه دوربین پشتی شامل لنز اصلی 50 مگاپیکسلی IMX766 سونی باقابلیت OIS (لرزش گیر اپتیکال تصویر)، لنز 16 مگاپیکسلی فوق عریض و لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی می باشد. در نقطه مقابل، گوشی OPPO Reno7 Pro 5G از یک دوربین 50 مگاپیکسلی بدون قابلیت OIS، یک دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی بهره می برد. از سوی دیگر، دوربین پنل جلویی OPPO Reno7 Pro 5G که یک سنسور IMX709 سونی با وضوح 32 مگاپیکسل است، بر دوربین 16 مگاپیکسلی رقیب فزونی دارد.

باتری

هر دو گوشی OPPO Reno7 Pro 5G و OnePlus 9RT به یک باتری مشابه مجهز هستند. باتری این دستگاه ها، یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی است که از شارژ سریع 65 واتی پشتیبانی می نماید. عمر باتری ارائه شده به وسیله این دو دستگاه بسیار مشابه است، بنابراین می توان نتیجه رقابت باتری را مساوی اظهار داشت.

قیمت

قیمت گوشی OPPO Reno7 Pro 5G در بازار هند 39999 روپیه (تقریباً معادل 467 یورو یا 533 دلار) است. از طرفی، نسخه پایه OnePlus 9RT دارای قیمت 42999 روپیه (تقریباً معادل 503 یورو یا 574 دلار) می باشد.

جمع بندی

در مجموع درباره مزایای گوشی OPPO Reno7 Pro 5G می توان گفت که دارای طراحی بهتری، دو LED در پنل پشتی، ابعاد فشرده تر، دوربین جلویی بهتر و قابلیت شارژ معکوس است. مهمترین نقطه ضعف این دستگاه نسبت به رقیب، دوربین های ضعیف تر در پنل پشتی است. گوشی OnePlus 9RT 5G نیز نقاط قوت زیادی دارد. از جمله دوربین های پنل پشتی بهتر، چیپست شگفت انگیز، نرخ تازه سازی بالاتر و صفحه نمایش گسترده تری دارد.

در سرانجام می گردد نتیجه گرفت که گوشی OnePlus 9RT به لطف نرخ تازه سازی بالاتر، چیپست بهتر و دوربین های پنل پشتی بهتر، یک گوشی برتر است. البته گوشی OPPO Reno7 Pro 5G با طراحی بهتر و قیمت ارزان تری که دارد نیز می تواند گزینه خوبی برای خرید باشد.

منبع: gizmochina

منبع: فرارو
انتشار: 23 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1401 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 335

به "اپو رنو 7 پرو یا وان پلاس 9RT" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپو رنو 7 پرو یا وان پلاس 9RT"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید