قیمت خودرو در مسیر کاهش ، آنالیز میدانی قیمت ها و بازار خودرو

به گزارش مجله راهدیو، اوضاع خراب است، چک داریم و خریدار نیست. جمله ای که اوضاع این روزهای بازار خودرو ایران را نشان می دهد. بازار خودرو ایران همچنان در رکود و هر روز قیمت خودرو در حال کاهش است. در ادامه قیمت محصولات سایپا و قیمت محصولات ایران خودرو آنالیز شده است.

قیمت خودرو در مسیر کاهش ، آنالیز میدانی قیمت ها و بازار خودرو

خبرنگاران - رضا نوروزی: دیروز 13 خرداد به آنالیز قیمت خودرو و نوسانات آن پرداختیم و با آنالیز میدانی بازار به فروشنده ها، نمایشگاه ها و نمایندگی های فروش سر زدیم و احوالات بازار را جویا شدیم.

آنالیز قیمت خودرو در بازار

قیمت محصولات ایران خودرو در بازار

در ابتدا به سراغ محصولات ایران خودرو رفتیم و به عنوان خریدار به چند فروشنده و نمایشگاه زنگ زدیم. از اولین نمایشگاه قیمت پارس و سورن را جویا شدیم. قیمت پارس +XU مدل 1402، 543 میلیون تومان و پارس TU5 هم 660 میلیون تومان اعلام شد. از شرایط بازار پرسیدیم و پاسخ اوضاع خراب است، چک داریم و خریدار نیست را گرفتیم.

به دفاتر فروش خودرو زنگ زدیم. خانم اپراتور پاسخ داد و قیمت پژو 207 را جویا شدیم. قیمت پژو 207 دستی فرمان هیدرولیک 640 میلیون تومان، دنده دستی فرمان برقی 660 میلیون تومان و دنده دستی سقف پانورامیک 690 میلیون تومان اعلام شد. اپراتور اما پیشنهاد فروش اقساطی با شرایط پیش پرداخت 50 درصدی را ارائه کرد و با پرسش از اطلاعات تماس، آدرس دفتر را ارسال کرد.

به یک نمایشگاه در خیابان استاد مشخص تهران رفتیم تا قیمت خودروهای موجود در نمایشگاه را بپرسیم. دو دستگاه پژو 207 اتوماتیک در نمایشگاه است. قیمت را پرسیدیم و قیمت 780 میلیون تومان برای پژو 207 اتوماتیک MC و 970 میلیون تومان برای اتوماتیک سقف پانورامیک اعلام شد. هر دو خودرو مدل 1402 بودند.

تست پژوپارس موتور نو در یوتیوب بیت ران

با یک نمایشگاه در خیابان سهرودی تماس گرفتیم و قیمت دنا و تارا را جویا شدیم. قیمت دنا پلاس توربو شش دنده 790 میلیون تومان و قیمت دنا پلاس اتوماتیک 900 میلیون تومان اعلام شد. از قیمت تارا هم پرسیدیم و مدل تارا دستی سفید رنگ را 695 میلیون تومان و مدل اتوماتیک را 890 میلیون تومان اعلام شد. از شرایط بازار پرسیدیم و نظر نمایشگاه دار این بود: چی توی این مملکت ارزون شده که ماشین دومیش باشه، الان بخر که میره بالا خیالت تخت.

آنالیز قیمت خودرو در بازار

قیمت محصولات سایپا در بازار

به یک آگهی شخصی فروشنده شاهین زنگ زدیم و قیمت خودرو او را پرسیدیم. قیمت اعلامی شاهین 590 میلیون تومان برای مدل 1402 و رنگ خودرو سفید بود. اما در نمایشگاهی در شهریار قیمت 582 میلیون تومان برای یک شاهین موجود در نمایشگاه اعلام شد.

به سراغ قیمت خودروهای پلتفرم X200 می رویم. با یک نمایشگاه تماس گرفتیم و قیمت کوییک دستی مدل 1402، 355 میلیون تومان، آر سفید مشکی 365 میلیون تومان و سایناS مدل 1402 نیز 365 میلیون تومان اعلام شد. سراغ محصول تازه وارد این پلتفرم یعنی ساینا S دوگانه سوز را گرفتیم و قیمت 390 میلیون تومان برای آن اعلام شد.

قیمت خودرو / ساینا S

به یک نمایندگی فروش دیگر زنگ زدیم و قیمت محصولات اتوماتیک سایپا را پرسیدیم و در پاسخ شنیدیم:

کوییک پلاس اتوماتیک سفید را به شما تقدیم می کنم 408 میلیون تومان. مدل آر رو هم 420 می تونم براتون فاکنور کنم.

جمع بندی از شرایط قیمت خودرو در بازار

در آنالیز قیمت خودرو در بازار می بینیم که نظرات بازیگران بازار خودرو با توجه به نفع و جایگاهی که دارند، فرق دارد و تاثیرات متفاوتی در قیمت خودرو دارد. فروشندگان شخصی قیمت های فعلی را پایین می دانند و تمایلی به فروش ندارند و نمایشگاه داران هم شرایط فعلی را برترین فرصت خرید اعلام می نمایند. اما خریداران همچنان از بازار توقع کاهش دارند و بنابراین چندان در بازار معامله ای صورت نمی گیرد.

کشنده و کامیونت در مسیر مقرون به صرفهی / کاهش 700 میلیونی بعضی مدل ها

اسکوترهای هوندا مقرون به صرفه شدند / ریزش قیمت ها در بازار آزاد

شاهین اتوماتیک چگونه است؟ + امکانات و شرایط فروش سایپا

همایش کامیون های خاص در ایران؛ با زیباترین ماک کشور آشنا شوید

منبع: بیت ران
انتشار: 18 خرداد 1402 بروزرسانی: 18 خرداد 1402 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 548

به "قیمت خودرو در مسیر کاهش ، آنالیز میدانی قیمت ها و بازار خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت خودرو در مسیر کاهش ، آنالیز میدانی قیمت ها و بازار خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید