نمایشگاه مجازی را می توان با مدیریت تخفیف در بازار کتاب پر رنگ کرد

به گزارش مجله راهدیو، هومان حسن پور، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران؛ بیان کرد: نمایشگاه مجازی کتاب تهران یک رویداد ملی با مشروعیت فرهنگی است و بهتر است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مدیریت تخفیف ها در فضای مجازی این رویداد را پر رنگ تر کند.

نمایشگاه مجازی را می توان با مدیریت تخفیف در بازار کتاب پر رنگ کرد

حسن پور اضافه کرد: نمایشگاه مجازی کتاب تهران یک ویترین برای دیده شدن آثار ناشران و نظام فرهنگی ماست و نباید با مغشوش شدن فضای مجازی در حوزه ارائه کتاب با تخفیف های نامتعارف، این کار بزرگ را کمرنگ کرد.

وی با تاکید بر آسیب تخفیف های نامتعارف بعضی فروشگاه های آنلاین کتاب بر بازار نشر گفت: نمایشگاه مجازی کتاب تهران برای ارتقاء کیفیت و تاثیر گذاری بیشتر می تواند در شرایطی کنترل شده از سوی معاونت اموز فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، به برطرف معضل تخفیف های نامتعارف بعضی فروشگاه های آنلاین کتاب توجه کند. به نظر می رسد، نمایشگاه مجازی کتاب تهران با توقف اعمال تخفیف های نامتعارف بعضی فروشگاه های مجازی در طول سال، ارتقا پیدا می نماید و تاثیر گذار می گردد. نمایشگاه مجازی کتاب تهران یک رویداد ملی است اما نباید در بستر تخفیف های مختلف و متعدد در فضای مجازی، گم گردد.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تاکید نمود: بستر برگزاری نمایشگاه مجازی باید پاکسازی و سالم گردد و این نمایشگاه با ارائه تخفیف نهایت 10 درصد تازه می تواند محیط جدیدی همراه با تخفیف را یک بار در سال برای مخاطبان فراهم کند. نمایشگاه مجازی کتاب تهران باید جایی باشد که مخاطب، تازه در این محیط تخفیف کتاب را تجربه کند تا بتواند موفقیت دوچندانی داشته باشد؛ زیرا وجود تخفیف های نامتعارف و گسترده باعث می گردد تخفیف 20 درصد نمایشگاه هم برای مخاطب تازگی نداشته باشد زیرا خریدار تخفیف های بیشتر را هم تجربه نموده است.

وی گفت: برای مدیریت تخفیف ها در فضای مجازی؛ بهتر است فروشندگان در پلتفرم های مختلف تعیینات قانونی و تعیین داشته باشد و مخاطب فروشنده را بشناسد. این شرایط باعث کنترل فضای مجازی و تخفیف ها می گردد. این شرایط بازدارندگی خوبی دارد.

حسن پور با بیان این که ناشران و کتابفروشان با این نظارت از بستر نمایشگاه مجازی کتاب هم حمایت می نمایند، گفت: کتابفروشان در طول برگزاری نمایشگاه کتاب دچار رکود فروش می شوند، اما با مدیریت تخفیف ها، آن ها هم نمایشگاه مجازی کتاب تهران را به عنوان رویدادی که فقط یکبار در سال با تخفیف ارائه می گردد، می پذیرند.

وی با بیان این که در این شرایط برگزاری نمایشگاه مجازی به کتابفروشان هم یاری می نماید، گفت: ممکن است بسیاری از افراد امکان و توان استفاده از رایانه و شرکت در نمایشگاه را نداشته باشند و با این نمایشگاه به فکر خرید بیفتند.

حسن پور با اشاره به کمبود ویترین کتاب در کشور، گفت: برای حل این مشکل بهتر است در طول سال بستر فضای مجازی در اختیار کتابفروشان هم قرار گیرد و با برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب، یک بار در سال این فرصت برای دیده شدن آثار به ناشران هم داده گردد.

رییس بعلاوه اتحادیه ناشران و کتابفروشان درباره نمایشگاه مجازی کتاب تهران و انتظار ناشران از آن، گفت: نمایشگاه مجازی کتاب تهران باید امکان مشاهده همه کتاب ها و تورق آن ها را به مخاطبان بدهد تا قدرت انتخاب داشته باشند و اگر کتابی را دوست ندارد، وقت و بودجه ای برای آن ها نگذارند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 2 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1401 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 313

به "نمایشگاه مجازی را می توان با مدیریت تخفیف در بازار کتاب پر رنگ کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه مجازی را می توان با مدیریت تخفیف در بازار کتاب پر رنگ کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید