قیمت نفت در یک هفته گذشته ، نفت برنت بیشترین جهش قیمت را داشت

به گزارش مجله راهدیو، قیمت نفت در آخرین روز کاری در هفته گذشته فرایند صعودی خود را از دست نداد و با افزایش 1.7 درصدی به 119 دلار و 43 سنت در هر بشکه رسید.

قیمت نفت در یک هفته گذشته ، نفت برنت بیشترین جهش قیمت را داشت

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، قیمت نفت در آخرین روز کاری در هفته گذشته فرایند صعودی خود را از دست نداد و با افزایش 1.7 درصدی به 119 دلار و 43 سنت در هر بشکه رسید.

کارشناسان و تحلیلگران بازار انرژی معتقدند این افزایش قیمت نفت به علتی موج نو افزایش تقاضا انجام شده است و ممنوعیت واردات نفت از روسیه نیز به تشدید این موضوع افزوده است.

بعلاوه قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز پس از تسویه حساب با 98 سنت یا 0.9 درصد افزایش به 115.07 دلار در هر بشکه رسید.

فرایند افزایش قیمت نفت در یک هفته گذشته نشان می دهد در طول هفته، برنت 6 درصد افزایش یافت در حالی که نفت خام آمریکا فقط با افزایش 1.5 درصدی روبرو بوده است.

بعلاوه رصد بازار در یک هفته گذشته نشان می دهد قیمت نفت به علت بالارفتن تقاضا فرایند افزایشی داشته است و این مسئله موجب شده است تا قیمت بنزین و سوخت نیز افزایش یابد.

در همین حال، مقامات اروپایی گفته اند کشور های اتحادیه اروپا در حال مذاکره بر سر توافقی درباره برطرف تحریم های نفتی علیه روسیه هستند که بتوانند از این منبع سوخت کما فی السابق استفاده نمایند که رد تحریم های نفتی مجارستان و عدم تمایل سایر کشور ها به پذیرش آن موجب شد، است تا این تصمیم اتخاذ گردد.

مقامات گفتند که نمایندگان دولت اتحادیه اروپا می توانند روز یکشنبه در بروکسل به توافقی دست یابند که رهبران آن را در نشست 30 و 31 مه خود تأیید نمایند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به صدراعظم اتریش گفته است مسکو به تعهدات خود برای تحویل گاز طبیعی عمل خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 تیر 1401 بروزرسانی: 17 تیر 1401 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 379

به "قیمت نفت در یک هفته گذشته ، نفت برنت بیشترین جهش قیمت را داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت نفت در یک هفته گذشته ، نفت برنت بیشترین جهش قیمت را داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید