معرفی تویوتا کرولا GR با موتور سه سیلندر ؛ جایگزین کدام خودروها می شود؟

به گزارش مجله راهدیو، تویوتا کرولا GR معرفی گشت. این خودرو با توان تولید 300 اسب بخار، از یک موتور سه سیلندر توربو برخودار است. اما چه ویژگی هایی این خودرو را متفاوت کرده است؟

معرفی تویوتا کرولا GR با موتور سه سیلندر ؛ جایگزین کدام خودروها می شود؟

خبرنگاران - در روزگاری که توجه عموم مشتریان به سمت خودروهای شاسی بلند مجهز به سیستم های کمک رانندگی جلب شده است، تویوتا در اقدامی عجیب دست به معرفی یک هاچ بک مجذوب کننده و داغ با موتور قدرتمند و گیربکس دنده دستی زده است، تا توجه جهانیان را به قدرت مهندسی برند خود جلب نماید.

کرولا GR با توان تولید 300 اسب بخار، از یک پیشرانه سه سیلندر توربو برخودار است و شاید اولین نسخه از سری خودروهای اقتصادی کرولا باشد، که از شاخصه های کاملا اسپرتی بهره مند شده است و به نوعی یک نقطه عطف در تاریخ مدل کرولا و رقیبی برای لنسر EVO و سوبارو STI محسوب می شود.

این یک خودرو اسپرت تیونینگ شده است

طراحی بدنه نسخه GR (گازو ریسینگ) براساس مدل اصلی کرولا اجرا شده است، اما طراحی متفاوت سپرها، اضافه شدن اگزوزهای سه گانه به نمای عقب، گلگیرهای عضلانی و اصطلاحا باد داده شده، سقف فیبرکربنی و بسکمک آیتم های دیگر باعث شده اند که به جای یک هاچ بک اقتصادی ارزان قیمت، با یک خودرو اسپرت تیونینگ شده بی نقص روبرو باشیم.

البته تغییرات بدنه تنها محدود به جلوه های ظاهری نمی شود و تویوتا وقت زیادی را برای بهبود آیرودینامیکی کرولا جی آر صرف کرده است، که شامل بازنگری در بخش های زیرین بدنه، طراحی اسپویلر سقفی و …می شود.

جالب آنکه علاوه بر سقف فیبرکربنی، درهای جانبی و در کاپوت نیز از فولاد به آلمینیوم تبدیل شده اند تا وزن خودرو کم شود.

تویوتا کرولا GR با موتور سه سیلندر

تغییرات فنی کرولا جی آر

لیست تغییرات فنی کرولا جی آر نسبت به نسخه های پایه بسیار زیاد است و به شکل خلاصه باید گفت که این خودرو مورد یک بازنگری کامل قرار گرفته و حالا از مشخصاتی نزدیک به نسخه های رالی برخوردار است.

موتور سه سیلندر توربو که پیش از این در حدود 260 اسب بخار قدرت تولید می کرد، در سینه کرولا بهبود یافته و حالا قادر به ارائه 300 اسب بخار چابک و 370 نیوتن متر گشتاور را در اختیار گیربکس 6 سرعته دستی قرار می دهد و ظاهرا تویوتا قصد ندارد تا این خودرو را در نسخه اتوماتیک راهی بازار نماید.

سیستم انتقال قدرت و دیفرانسیل ویژه

یکی از مجذوب کننده ترین ویژگی های کرولا GR به سیستم انتقال قدرت و دیفرانسیل های مربوط می شود که از قابلیت تنظیم نسبت نیرو بین چرخ های جلو و عقب برخوردار است و سه حالت مختلف شامل 70 به 30 برای محور عقب به جلو، 50 به 50 و 40 به 60 را برای محور عقب و جلو ارائه می دهد.

همچنین فنربندی چرخ های عقب از نوع دوبل جناغی انتخاب شده اند تا حداکثر چسبندگی و قابلیت تنظیم زوایای چرخ را بر اساس نیاز و سلیقه راننده ممکن سازند.

هنوز قیمت کرولا GR به شکل رسمی اعلام نشده است، اما آنطور که از شواهد امر بر می آید در نبود خودروهای مجذوب کنندهی مانند میتسوبیشی لنسر EVO و سوباروهای WRX STI، تویوتا قصد دارد تا بازار خودروهای اسپرت جوان پسند را به طور کامل در اختیار خود بگیرد.

منبع: دیجیاتو

منبع: بیت ران
انتشار: 18 خرداد 1401 بروزرسانی: 18 خرداد 1401 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 353

به "معرفی تویوتا کرولا GR با موتور سه سیلندر ؛ جایگزین کدام خودروها می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی تویوتا کرولا GR با موتور سه سیلندر ؛ جایگزین کدام خودروها می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید