هشدار، مراقب این گیاهان آپارتمانی باشید

به گزارش مجله راهدیو، قرار دادن چند گلدان با گیاهان سبز در آپارتمان علاوه بر ایجاد زیبایی، می تواند فضای دنج و صمیمی تری در خانه ایجاد کند.

هشدار، مراقب این گیاهان آپارتمانی باشید

شما می توانید در گلدان های منزل گیاهان زینتی، گیاهان دارویی یا سبزی های معطر بکارید. تعدادی گیاه آپارتمانی سمی و خطرناک هم وجود دارند که می توانند مسائل سلامتی ایجاد کنند. با این مطلب از خبرنگاران همراه باشید.

گیاه آپارتمانی سمی و خطرناک

اگر این گیاهان سمی از طریق سالمندان درگیر با آلزایمر، بچه ها یا حیوانات خانگی له شده یا بلعیده شوند این گیاهان سمی می توانند آن ها را مسموم کرده و مسائل گوارشی هم ایجاد کنند.

فیلودندرون

فیلودندرون به دلیل نگهداری آسان، قیمت نسبتا مناسب، زیبایی فوق العاده، مقاومت بالا و رشد سریعی که دارد سالیان درازی است که مهمان بیشتر خانه های ایرانی است. این گیاه زیبا خیلی سمی و خطرناک بوده و باید از دسترس بچه ها و حیوانات خانگی دور نگه داشته شود.

سینگونیوم

این گیاه از مقاومت زیادی برخوردار بوده و در شرایط محیطی مناسب سرعت رشد بالایی هم دارد. تمام بخش های این گیاه علی الخصوص شیره گیاه سمی هستند و باید از تماس افراد آسیب پذیر و حیوانات دور نگه داشته شوند.

درمان مسائل گیاه سینگونیوم

برای جلوگیری از وقوع علائم فوق گیاه رو دور از دسترس نگه دارید، شاخه های رونده را به سمت بالا هدایت کنید، برگ های مسن که دچار ریزش می شوند را سریع جمع کنید.

سانسوریا

یکی از معروف ترین گیاهان آپارتمانی گیاه سانسوریا است. تقریبا می توان گفت در خانه هرکسی که علاقمند به نگهداری گل و گیاه است حداقل یک گلدان سانسوریا وجود دارد. نگهداری از گیاه سانسوریا بسیار آسان است مقاومت بالا و توقع کم این گیاه در نگهداری و قدرت تصفیه کنندگی بی نظیرش باعث شده تا این گیاه به یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی تبدیل شود. برای آشنایی بیشتر با گیاهان آپارتمانی به مطلب این گیاهان آپارتمانی خانه شما را رنگی و زیبا می کنند سر بزنید.

درمان مسائل گیاه سانسوریا

بروز این علائم در انسان ها موقتی است و نیازی به مراجعه به درمانگاه نیست مگر در صورت شدید بودن علامت ها که شما باید حتما به درمانگاه مراجعه کنید.

پاپیتال

پاپیتال، هدرا، عشقه یا پیچک یکی از گیاهان رونده و آویزه که می شود هم در محیط آپارتمان و هم در خارج از خانه آن را پرورش داد. علی رغم زیبایی گیاه پاپیتال باید این گیاه رو تا حدی سمی دانست. این گیاه در طبیعت بر روی درخت ها و دیوارها رشد می کند. اغلب افراد آن را به عنوان گیاه تزیینی و پوششی برای نرده های حیاط و ویلاها به کار می برند.

پتوس

پوتوس یا پتوس یک گیاه رونده و از خانواده گل شیپوریان است. نگهداری از گیاه پتوس آسان بوده و این گیاه مقاومت بالایی در برابر آفات دارد و به مراقبت کمی نیاز دارد. پتوس به دلیل زیبایی بی نظیر و شاخه های رونده اش به عنوان یکی از پرطرفدارترین گیاهان آپارتمانی شناخته می شود.

دیفن باخیا

این گیاه برگ های بزرگ و زیبایی دارد که به محیط اطرافش جلوه چشم نوازی می دهد. دیفن باخیا یک تصفیه کننده خوب هوا هم هست، این گیاه آلودگی های هوا را جذب کرده و هوای پاکیزه تری را برای شما فراهم می کند. با همه وجود این گیاه یک سم خالص است. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب با کمترین هزینه کابینت آشپزخانه را نو کنید سر بزنید.

زاموفیلیا

این گیاه همیشه سبز و محبوب آپارتمانی است که با نام های مختلفی از جمله گیاه جاودانگی، نخل اروید و گیاه پولادی شناخته می شود. زاموفیلیا همه ویژگی ها و صلاحیت های یک گیاه آپارتمانی مطلوب را دارد. شیره گیاه زاموفیلیا سمی است و لمس گیاه بدون تماس با شیرش، نباید عوارضی را در پی داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب مبلمان پارچه ای را چگونه تمیز کنیم؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 411

به "هشدار، مراقب این گیاهان آپارتمانی باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار، مراقب این گیاهان آپارتمانی باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید