پرایمر مژه چیست و چگونه باید از آن بهره ببرید؟

به گزارش مجله راهدیو، اگر شما هم تا به امروز با پوشش نامنظم و لکه دار یا محو شده ی آرایش روبرو شده اید، باید با اندازه مفید بودن پرایمر آشنا شوید. پرایمر مژه و بعلاوه پرایمر لب می توانند به افزایش ماندگاری ظاهر آرایش یاری نموده و بعضی از پرایمرهای آرایشی هم حتی می توانند به برطرف مسائل مراقبت پوستی مانند قرمزی یا چرب بودن پوست یاری نمایند.

پرایمر مژه چیست و چگونه باید از آن بهره ببرید؟

این مساله ما را به مدل نهایی پرایمر یعنی پرایمر مژه که اخیرا مورد استقبال قرار گرفته است می رساند. پرایمر مژه محصولی است که دست کم گرفته شده اما تاثیر ریمل برای داشتن مژه های بلندتر و بالاتر را بهبود می بخشد. در صورتی که شما هم تمایل به یادگیری بیشتر درباره پرایمرهای مژه دارید ادامه مطلب را مطالعه کنید زیرا در این مطلب با پرایمر مژه و پرفروش ترین پرایمرهای مژه در فروشگاه خبرنگاران آشنا خواهید شد.

پرایمر مژه چیست؟

پرایمر مژه یک زیرساخت یکنواختی را برای استفاده از ریمل فراهم می نمایند و در عین حال حجم و بلندی مژه ها را افزایش داده و باعث می شوند که مژه ها پرتر، درخشان تر و بلندتر به نظر برسند. پرایمرهای مژه بعلاوه از ایجاد توده در ریمل جلوگیری نموده و وجود سطوح نرم تر به این معنا است که ریمل به صورت یکنواخت تری روی مژه ها پخش می گردد.

پرایمرهای مژه اغلب حجم مژه را دو برابر می سازند و اثر محافظ و نرم نماینده برای مژه ها دارند که البته ممکن است پس از استفاده مداوم از این محصول متوجه اثرات آن شوید.

پرایمر مژه در قوطی هایی شبیه به قوطی ریمل هستند. بسیاری از آن ها رنگ سفید دارند اما می توانید در میان آن ها رنگ شفاف، قهوه ای، یا مشکی هم پیدا کنید.

فواید استفاده از پرایمر مژه

  • پرایمر به ریمل یاری می نماید بدون لکه ریزی مدت زمان بیشتری روی مژه ها بماند.
  • باعث می گردد مژه ها بلندتر و پرتر به نظر برسند.
  • پرایمر به ویژه در ترکیب با سرم مژه به مژه ها حالت داده و آن ها را تقویت می نماید.
  • پرایمر از ایجاد توده هنگام استفاده از ریمل جلوگیری می نماید.

روش استفاده از پرایمر مژه

یکی از برترین قسمت های استفاده از پرایمرهای مژه این است که برای داشتن مژه های حالت دار و زیبا تنها به دو مرحله احتیاج دارید.

1. استفاده از پرایمر مژه

پیش از شروع استفاده از پرایمر مژه، از تمیز بودن مژه ها اطمینان حاصل نموده و بعلاوه می توانید برای فرم دادن و فر کردن بیشتر مژه ها از فرمژه هم بهره ببرید. سپس درست مانند ریمل، پرایمر را در قسمت ریشه مژه قرار داده و به آرامی به سمت بالا بکشید. قبل از استفاده از ریمل اجازه دهید پرایمر خشک گردد.

2. استفاده از ریمل

پس از استفاده از پرایمر مژه به سراغ ریمل بروید. در ادامه چند مدل مختلف ریمل را معرفی می کنیم که می توانید مدل دلخواه خود را از میان آن ها انتخاب کنید.

  • ریمل بلند نماینده مژه؛ این مدل ریمل به بلند شدن هر تار مژه یاری نموده و آن ها را از هم جدا می نماید.
  • ریمل حجم دهنده مژه؛ ریمل حجم دهنده باعث حجیم شدن و بلند شدن مژه ها می گردد و باعث می گردد مژه ها پرتر به نظر برسند. بعلاوه هیچ لکه یا قسمت برجسته ای روی تارهای مژه تشکیل نمی گردد.

خشک شدن پرایمر مژه قبل از استفاده از ریمل

پس از استفاده از پرایمر حدود 15 تا 30 ثانیه صبر کنید تا پرایمر خشک گردد و پس از آن از ریمل روی مژه هایتان بهره ببرید. این کار باعث می گردد از فواید پرایمر به صورت کامل بهره مند شوید و علاوه بر این از انتقال رنگ در صورتی که از ریمل رنگ روشن استفاده می کنید جلوگیری می نماید.

چگونه پرایمر مژه و ریمل را پاک کنید؟

پس از پرایمر و ریمل زدن در تمام طول روز حتما آرایش و ریمل خود را شب قبل از خواب پاک کنید. برای پاک کردن پرایمر و ریمل سه گام زیر را انجام دهید.

1.از یک محصول پاک نماینده آرایش بهره ببرید. دستمال یا پدهای نرم همه ردهای آرایش، ریمل و آلودگی را بدون خشک کردن پوست پاک می نمایند. به این منظور چشم هایتان را بسته و به آرامی صورت و چشمانتان را با یک دستمال پاک کنید.

2. در صورتی که از پرایمر مژه یا ریمل ضدآب استفاده می کنید هم می توانید از میسلار واتر برای پاک کردن آن بهره ببرید. به این منظور یک تکه پنبه یا پد را به میسلار واتر آغشته نموده سپس پد را به مدت چند ثانیه روی چشمان بسته خود گذاشته و آرایش چشمان خود را پاک کنید.

3. پس از پاک کردن پرایمر و ریمل، صورت خود را با برای تمیز شدن بیشتر صورت با یک شوینده ملایم بشویید. شوینده بعلاوه به از بین بردن سلول های پستی مرده و لطافت پوست یاری می نماید.

استفاده از پرایمر روی مژه های پایین

پرایمر مژه مخصوصا زمانی اهمیت خاصی پیدا می نماید که آن را روی مژه های پایین بهره ببرید. پرایمر باعث می گردد تارهای نازک مژه های پایین برجسته شوند و بعلاوه از لک شدن نواحی زیر چشم به وسیله ریمل جلوگیری می نماید.

هنگام استفاده از پرایمرهای مژه روی مژه های پایین، ضروری است که پرایمر سفید خریداری کنید. پرایمرهای مژه سفید به شما یاری می نمایند که ببینید کجا از پرایمر استفاده نموده اید و بعلاوه به شما یاری می نماید مطمئن شوید همه مژه ها را پوشش داده اید.

علاوه بر این در صورتی که می خواهید از یک ریمل رنگی مانند بنفش یا آبی بهره ببرید، یک پرایمر سفید باعث می گردد رنگ ریمل برجسته و ثابت باقی بماند. پرایمرهای شفاف، قهوه ای یا مشکی باعث می شوند ریمل رنگی روی پایه تیره بی رنگ به نظر برسد.

آیا می توان از پرایمر مژه به تنهایی استفاده کرد؟

بله امکان استفاده از پرایمرهای مژه به تنهایی وجود دارد. پرایمر به ویژه در صورتی که حاوی روغن های محافظ و ویتامین ها باشد می تواند مژه ها را سالم نگه دارد. توصیه می گردد در صورتی که نمی خواهید از ریمل بهره ببرید پرایمرهای مژه شفاف، مشکی یا قهوه ای را انتخاب کنید.

پرایمر اکستنشن مژه چیست؟

پرایمر مژه برای اکستنشن به محصولی کاملا متفاوت احتیاج دارد. پرایمر مژه برای اکستنشن از فرمولاسیونی مخصوص که به از بین بردن روغن ها و به جامانده آرایش از مژه های طبیعی قبل از اعمال اکستنشن ها یاری می نماید. این کار به اکستنشن ها یاری می نماید که به مژه های طبیعی تان بچسبند و مانع از لیز خوردن زودهنگام اکستنشن ها می گردد. پرایمر اکستنشن مژه بعلاوه به خشک شدن سریع تر چسب اکستنشن یاری نموده و باعث می گردد مژه ها پس از اعمال اکستنشن کمتر لیز باشند.

5 پرایمر مژه پر فروش در فروشگاه خبرنگاران

در ادامه به آنالیز 5 پرایمر پرفروش در فروشگاه خبرنگاران می پردازیم.

1. پرایمر مژه گلدن رز مدل B2

این پرایمر مژه ساخت کشور ترکیه بوده و حجم آن 9 میلی لیتر است. بعلاوه ترکیبات آن فاقد پارابن است.

2. پرایمر مژه پیرن مدل m847 وزن 5 گرم

پرایمر مژه پیرن برای پاکسازی مژه ها قبل از کاشت استفاده می گردد. علاوه بر این یک زیرساز عالی مژه نیز به شمار می رود. پرایمر پیرن بدون رنگ بوده و دارای برس است. بعلاوه سبب حجم دهی و بلند شدن مژه ها نیز می گردد و بافت بسیار سبکی دارد. این پرایمر ساخت کشور کره جنوبی است.

3. پرایمر مژه بلینک مدل VOLUMIZE

پرایمر مژه بلینک باعث حجم دهی، تقویت نمایندگی، پرنمایندگی و بلندنمایندگی مژه ها می گردد. این پرایمر بی رنگ تک تک مژه ها را پوشانده و حتی کوتاه ترین مژه ها را هم پوشش می دهد. این پرایمر تاثیر ریمل را افزایش داده، غنی از ویتامین E بوده و از مژه ها در برابر آسیب های حاصل از گرمای زیاد، رادیکال های آزاد و عوامل استرس زای محیطی محافظت می نماید. این پرایمر رایحه نداشته و استفاده مداوم از آن موجب بهبود عملکرد ریمل ها و مقاومت آن ها در برابر شنمایندگی می گردد. پرایمر بلینک فاقد پارابن بوده و حجم آن 10.5 میلی لیتر است.

4. پرایمر مژه پرتی وولگار مدل Down Below

پرایمر مژه پرتی وولگار یک محصول مایع با اثر حجم دهی و بلندنمایندگی مژه ها است. این پرایمر مژه دارای ویتامین E است که سلامت و رطوبت مژه ها را افزایش می دهد. علاوه بر این فاقد پارابن بوده، ضد آب است و رنگ مشکی کربنی دارد. بعلاوه می تواند همه مژه ها با هر سایزی را پوشش داده و با برس مخصوص جداسازی و لیفتینگ مژه انجام می دهد.

5. پرایمر مژه بلینک مدل JET VOLUME

پرایمر مژه بلینک مژه ها را درمان و تقویت نموده و موجب پرپشتی و حجیم شدن مژه ها می گردد. بعلاوه ویتامین ها و ترکیبات مغذی ای دارد که باعث رطوبت و لطافت مژه می شوند. این پرایمر بدون رایحه بوده و با هرگونه پاک نماینده آرایشی به راحتی پاک می گردد. علاوه بر این فاقد پارابن بوده و رنگ آن مشکی بسیار پررنگ است.

در سرانجام

فرقی نمی نماید که پرایمر رنگی، سفید یا شفاف را انتخاب کنید در هر صورت آماده سازی مژه ها برای استفاده از ریمل همواره ایده خوبی است. در صورتی که از اکستنشن دائمی یا نیمه دائمی مژه استفاده می کنید، پرایمر باعث می گردد اکستنشن ها به مژه ها بچسبند و جدا نشوند.

پرایمرهای مژه از جمع شدن، لکه شدن و پوسته شدن ریمل پس از استفاده طولانی مدت از آن جلوگیری می نمایند. پرایمر حتی می تواند به سلامت، بلندی و حجم بیشتر مژه ها هم یاری نمایند.

منابع: LOréal Paris, ForChics

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 دی 1402 بروزرسانی: 9 دی 1402 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 598

به "پرایمر مژه چیست و چگونه باید از آن بهره ببرید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرایمر مژه چیست و چگونه باید از آن بهره ببرید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید