چرا شمال پاتوق تهرانی ها است؟

به گزارش مجله راهدیو، سفر تهرانی ها به شمال چیزی است که به یک عادت تبدیل شده است. مردم تهران در بسیاری از تعطیلات آخر هفته و یا تعطیلات رسمی چمدان سفر بسته و راهی شمال می شوند. اجاره ویلا چالوس اغلب به وسیله تهرانی ها انجام می گردد تا چند روز از دود و آلودگی مرکز دور باشند. در این مطلب می خواهیم بیشتر به این سوال پاسخ دهیم که چرا شمال پاتوق تهرانی ها است؟

چرا شمال پاتوق تهرانی ها است؟

آمار بالای مسافرت تهرانی ها به شمال

همه ما اخبار مختلفی راجع به مسافرت تعداد زیادی از اهالی تهران به شمال را می دانیم اما آیا دقیقا می دانید این تعداد چقدر است؟ جالب است بدانید آمارها نشان می دهد که به طور سالیانه 20 میلیون تهرانی خود را به یکی از شهرهای شمالی رسانده و تعطیلات خود را در این شهرها سپری می نمایند. بدون شک این آمار مسافر برای تنها یک مبدا و مقصد آمار بسیار بالایی به شمار می رود. اما دلیل این استقبال چیست؟

فرار از آلودگی و شلوغی

همان طور که همه ما می دانیم تهران یکی از شلوغ ترین و آلوده ترین شهرهای جهان است که در بعضی از روزهای سال شاخص آلودگی در آن به حالت بحرانی می رسد. هیچ چیز بهتر از آب هوای عالی و مطلوب شمال نمی تواند این آلودگی را از تن به در نموده و به ریه ها جانی دوباره بدهد! از این رو بسیاری از تهرانی ها همین که چند روز هفته تعطیل می شوند، از آلودگی وذشلوغی تهران به شمال پناه می برند.

نزدیکی تهران به شمال

یکی دیگر از دلیل های سفر زیاد از تهران به شمال نزدیکی آن ها به یکدیگر است. در شرایط عادی و بدون ترافیک شما تنها ظرف کمتر از 3 ساعت می توانید خود را از تهران به شمال برسانید. البته این زمان صرف شده در روزهای شلوغ و پر ترافیک می تواند به 7 تا 10 ساعت نیز برسد!

داشتن ویلای شخصی

اغلب تهرانی ها در یکی از شهرهای شمالی سال های پیش یک ویلا ساخته اند تا بتوانند راحت تر در روزهای تعطیل در شمال اوقات خود را بگذرانند. داشتن ویلا و محل اقامت باعث می گردد که سفر شما به هر شهر بسیار راحت باشد و شما بتوانید در آرامش کامل چند روز را ریلکس کنید.

زیبایی جاده و جهت

زیبایی جاده چالوس بر هیچ کس پوشیده نیست و همه ما می دانیم لذت بردن از زیبایی جهت سفر نیز بخشی از مسافرت است. از آن جا که سفر از لحظه خروج از منزل آغاز می گردد، با نزدیک شدن به بخش های شمالی، زیبایی های جاده و جهت و البته آب و هوای مرطوب و خوشایند شمال آغاز شده و لذت جهت را چند برابر می نماید.

در طول جهت تهران به شمال اقامتگاه های رفاهی و رستوران های زیادی وجود دارد که شما می توانید چند ساعت یا دقیقه ای را در آن ها گذرانده و خود را به یک آش خوشمزه و یا چایی آتیشی دعوت کنید. زیبایی این جهت و شهر باعث شده که این شهر بیش از شهرهای شمالی دیگر درخواست اجاره ویلا چالوس داشته باشد.

جاذبه های گردشگری شمال

بدون شک دلیل اصلی سفر به شهر و کشور، لذت بردن از جاذبه های گردشگری و جهانگردی آن است. شمال یکی از مقاصد گردشگری برای تمام ایرانیان است که در کنار داشتن دریا و جنگل هایی سرسبز و زیبا جاذبه های گردشگری زیادی دارد.

ماسوله

ماسوله یکی از جاذبه های گردشگری شمال بوده که تا به امروز جهانگرد های داخلی و خارجی بسیاری را به چشم دیده است. این روستای پلکانی ساختاری پلکانی و سنگی داشته و بازدید از آن بدون شک شما را سر ذوق خواهد آورد.

قلعه رودخان

یک قلعه قدیمی با بیش از 2 هزار پله که در بالای کوه بنا شده است. اگر بالا رفتن از این تعداد پله شما را خسته نمی نماید، به شما توصیه می کنیم بازدید از این جاذبه گردشگری بسیار زیبا جا مانده از دوران ساسانیان را حتما جز برنامه های سفر خود قرار دهید.

لاهیجان

یکی از شهرهای معروف و بسیار زیبای گیلان که بسیاری از افراد تنها برای بازدید از آن شمال را انتخاب می نمایند، لاهیجان است. در لاهیجان می توانید از شیطان کوه زیبا، استخر لاهیجان، بقعه شیخ زاهد گیلانی و موزه چای تماشا نموده و از طعم گرم و خوشمزه کلوچه های معروف نادی و یا کوکی لذت ببرید. برای اجاره ویلا در لاهیجان می توانید به صورت آنلاین هر نوع وسلا استخر دار، کلبه ای و جنگلی یا رو به دریا را از علی بااب رزرو کنید.

متل قو

متل قو بیش از هر چیز برای تهرانی ها نامی آشنا است. در این مکان جهانگردی می توانید در اقامتگاه های لوکس ساکن شوید، به مراکز خرید شیک و بین المللی بروید و یا از تفریحات آبی متنوع لذت ببرید.

دهکده ییلاقی فیلبند

تماشای جنگل ابر در روستای جهانگردی و بسیار زیبای فیلبند یکی از کارهایی است که حداقل یک بار باید در زندگی خود انجام دهید. با توجه به ارتفاع بالای این روستا در آن مه و ابر زیادی به خصوص در ابتدای صبح وجود دارد که شما را به جهانیی از ابرها خواهد برد.

منبع: اتاق
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 397

به "چرا شمال پاتوق تهرانی ها است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا شمال پاتوق تهرانی ها است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید