تور هند ارزان: کاخ میسور، محبوب ترین کاخ در هند بعد از تاج محل

به گزارش مجله راهدیو، آشنایی با کاخ میسور در هند | Mysore Palace

هند کشوری پهناور با تاریخی پر فراز و نشیب است که بین سواحل طلایی اقیانوس هند و قله های پوشیده از برف رشته کوه هیمالیا قرار گرفته دارد. این سرزمین سرشار از جاذبه های مجذوب کننده و دیدنی و همینطور فرهنگ های مختلف است که برای شناخت آن ها باید سال های زمان بگذارید. در این کشور شما برای گردشگری می توانید از مخروبه های باستانی شروع کنید تا ساختمان های حیرت انگیز و به ادامه به سمت سواحل و جاذبه های طبیعی آن بروید و به معنای واقعی معنای کشور هفتاد و ملت را درک کنید. در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران می خواهیم درباره کاخ میسور در هند خدمتتان اطلاعات لازم و جامعی را بدهیم. این کاخ در واقع یکی از بی نظیرترین بناهای تاریخی هند به شمار می رود که در شهر میسور واقع در جنوب هند نیز واقع شده است. این قصر اقامتگاه خاندان سلطنتی میسور بوده و ساخت آن از سال 1897 شروع و در سال 1912 خاتمه یافته است. در ادامه همراه با ما باشید تا بیشتر درباره کاخ میسور در هندوستان بدانید.

تور هند ارزان: کاخ میسور، محبوب ترین کاخ در هند بعد از تاج محل

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

همانطور که در بالا اشاره شد کاخ میسور در هند یکی از جاذبه های عجیب و تاریخی در شهر میسور هند می باشد که در جنوب این کشور قرار گرفته است. در این کشور کاخ های زیادی وجود دارد اما جالب است بدانید که کاخ میسور در هند بعد از تاج محل معروف ترین جاذبه های گردشگری این کشور به شمار می رود. شهر تاریخی میسور از قدیم الایام اهمیتی مالی و سیاسی داشته و از زمان مقاومت یکی از حاکمان این شهر در مقابل استعمار اهمیتی ویژه پیدا نموده و با توجه به اینکه کاخ میسور در این شهر قرار گرفته است می تواند نشان دهنده پررنگ بودن نقش این شهر در هند باشد. گفتنی است که کاخ میسور اقامتگاه رسمی یکی از خانواده های سلطنتی هند بوده و بعلاوه محلی برای برگزاری مهمانی های دربار به شمار می رفته است. کاخ میسور در سال 1897 پس از این که کاخ قدیمی در جریان یک آتش سوزی در عروسی نابود شد تاسیس گشت و ساخت و ساز آن در سال 1912 کامل و در سال 1940 گسترده تر شد. هم اکنون کاخ میسور بعد از تاج محل یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری هند است به طوری که سالانه 2.7 میلیون بازدید نماینده دارد.

آشنایی با شهر میسور

شهر میسور در جنوب کشور هند قرار گرفته است و با توجه به طبیعت سرسبز و منظره ها تماشای که دارد بسیار در بین گردشگران محبوب می باشد. مردم شهر میسور بسیار میهماندوست و آرام هستند که تقریباً بین 60 تا 65٪ آنان را هندوها، 20 تا 30٪ آنان را مسلمانان و حدود 10٪ آنان را مسیحیان تشکیل می دهند؛ مردم این شهر به زبان محلی کانادا صحبت می نمایند ولی بیشتر آنان زبان زبان انگلیسی و هندی را نیز می دانند. آب و هوای شهر میسور به ندرت تغییرات قابل ملاحظه ای دارد و در بیشتر ماه های سال مشابه هوای بهار در ایران را دارا ست. به طور دقیق تر ماه های ژوئن تا نوامبر هوا بیشتر بارانی و ابری، دسامبر تا فوریه کمی سرد و مارس تا ژوئن نیمه گرم می باشد به طوری که در فصل گرما دمای هوا بین 25- تا 30 درجه در نوسان است. نکته قابل توجهی که در خصوص شهر میسور وجود دارد وجود کاه های معروف و همینطور دیگر جاذبه های تاریخی ارزشمند می باشد، کاخ میسور در هند هم که در شهر وجود دارد از مشهور ترین کاخ های این شهر به شمار می رود.

مختصری از تاریخ کاخ میسور در هند

اگر بخواهیم درباره تاریخ کاخ میسور در هند بگوییم، اینطور بیان می گردد که این کاخ در شهر میسور با نام Amba Vilas شناخته می گردد و یکی از هفت کاخ معروف در شهر سلطنتی میسور به شمار می رود. کاخ میسور در هند در بین سال های 1399 تا 1947 محل حاکمیت خانواده سلطنتی میسور بوده است. معماری این بنای تاریخی به وسیله یکی از معروف ترین معماران بریتانیایی به نام ایروین ساخته شد و انتها ساخت آن سال 1912 نیز بود. با توجه به این که بسیاری معماری کاخ میسور در هند را بنابر سبک گوتیک می دانند اما این بنای تاریخی تماما با استفاده از معماری هندو سارکنی ساخته شده است.

جهت بازدید از کاخ میسور در هند چند نکته جالب وجود دارد که باید آن ها را رعایت کنید، این موارد نیز عبارتند از:

  • برای ورود به کاخ میسور در هند گردشگران اجازه عکاسی ندارند.
  • یکی دیگر از مواردی که باید در زمان بازدید از کاخ میسور توجه داشته باشید، این است که حتما کفش های خودتان را در بیاورید.
  • در طول جشنواره داسارا در ماه های سپتامبر و اکتبر ، کاخ میسور با بیش از 10،000 لامپ روشن می گردد و یک منظره باشکوه را ارائه می دهد؛ پس اگر خواستید برترین منظره از این کاخ زیبا را تماشا کنید برنامه سفر خودتان را در این ماه ها تنظیم کنید.

آنچه که در کاخ میسور در هند می توانید مشاهده کنید

زمانی که وارد کاخ میسور در هند می گردد چهار دروازه انحصاری به سمت یک باغ بزرگ را روبروی خودتان خواهید که دنیایی از زیبایی را به همراه خودش خواهد داشت. ساختمان اصلی کاخ سه طبقه است که بنای آن از سنگ گرانیت و گنبد آن از سنگ مرمر صورتی نیز ساخته شده است. ورودی عمومی که مخصوص گردشگران می باشد دروازه جنوبی کاخ است و شما برای ورود به کاخ می بایست که بلیط مربوط را تهیه کنید، همانطور که در ادامه هم خواهیم گفت به منظور ورود به کاخ میسور در هند می بایست که کفش های خودتان را دربیاورید. مهمترین قسمت های کاخ میسور در هند نیز عبارتند از:

سالن Durbar، Ambavilas، جایگاه فیل 84 کیلویی از طلا، گالری چهره ها و Kalyana Mantapa که االبته این موارد جز برجسته ترین هایی است که در هنگام ورود به این کاخ به چشمتان خواهد خورد؛ بسیاری از اتاق های این کاخ به مقدار ای زیبا و مجذوب کننده تزئین شده اند که گاهی شما ممکن است احساس کنید این اتاق ها در این کاخ احساس اضافی می نمایند. در اطراف منطقه کاخ میسور در هند 12 معبد از قرن های 14 تا 20 میلادی وجود دارد که می توانید در صورتی که علاقمند بودید از آن ها هم تماشا کنید.

  • سالن Durbal

در این بخش از کاخ میسو در هند، که به آن سالن Durbal گفته می گردد محلی برای پذیرایی و ارتباط با مردم محسوب می شده است و اغلب جشن ها مهمانی ها در این سالن از کاخ میسو برگزار می شده است. به طور کلی فضای داخلی سالن Durbar صورتی، زرد و فیروزه است و با توجه به ستون های متقارنی که بر روی هر کدام از آنها تصاویری نقاشی شده نیز تزئین شده است.

  • بخش Ambavilasa

این بخش هم نیز مشابه با سالن های Durbar است با این تفاوت که برای ساخت ستون ها و ترئین سقف و دیوارهای آن از طلای بیشتری استفاده است.

  • سالن Kalyana Mantapa

سالن کالیانا مانتاپا در کاخ میسور همیشه از آن برای مراسم ازدواج استفاده می شده است. اگر بخواهیم از ویژگی های ظاهری این کاخ صحبت کنیم، اینطور بیان می گردد که یک سالن هشت ضلعی با سقف گنبدی شکل که ستون های طلایی رنگ دارد.

بازدید از کاخ میسور در هند

جالب است بدانید که سالانه 3.5 میلیون نفر از این کاخ تماشا می نمایند که روزانه حدود 10000 نیز می گردد. برای همین در این قسمت می خواهیم به توضیح مواردی که می بایست برای بازدید از کاخ میسور در هند رعایت کنید بپردازیم.

ساعات بازدید از کاخ میسور

کاخ میسور در هند تمام روزهای هفته باز است و ساعات بازدید از 10 صبح تا 5:30 بعد از ظهر می باشد.

ورودی کاخ میسور

بزرگسالان 40 روپیه

بچه ها بین 10 تا 18 سال: 20 روپیه

بچه ها زیر 10 سال: رایگان

گردشگران خارجی: 200 روپیه

برای خرید بلیط به دروازه جنوبی کاخ مراجعه کنید.

زمان های نورپردازی کاخ میسور

آدینه ها، تعطیلات ملی و همینطور جشنواره های ملی از ساعت 7 تا 7:45 عصر

دسترسی به کاخ میسور در هند

گفتنی است که برای دسترسی به کاخ میسور در هند با توجه به اینکه در قلب شهر میسور قرار گرفته است نیازی به نگرانی نیست و شما می توانید به راحتی با استفاده از وسایل نقلیه عمومی خودتان را به این منطقه برسانید.

آدرس: Sayyaji Rao Rd, Agrahara, Chamrajpura, Mysuru, Karnataka 570001, India

منبع: الی گشت
انتشار: 28 بهمن 1400 بروزرسانی: 28 بهمن 1400 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 254

به "تور هند ارزان: کاخ میسور، محبوب ترین کاخ در هند بعد از تاج محل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هند ارزان: کاخ میسور، محبوب ترین کاخ در هند بعد از تاج محل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید