جاذبه های دیدنی شهر چند قومیتی کازان در روسیه

به گزارش مجله راهدیو، جاذبه های گردشگری شهر کازان واقع در کشور روسیه، آنقدر زیاد و متنوع است که همه ساله تعداد زیادی از گردشگران، برای سفر به این شهر اقدام می کنند. بهتر است قبل از سفر به این شهر، کمی با جاذبه های گردشگری، امکانات و زیبایی های آن آشنا شوید. این کار به شما یاری می نماید تا قبل از مراجعه، اماکن دیدنی را بر حسب علایق و روحیه خود انتخاب نموده و انتظارات معقولی از آن محل داشته باشید. از بارزترین جاذبه های گردشگری این شهر می توان به خیابان بائومان کازان، برج سویوم کازان، محله قدیمی تاتارها، استادیوم کازان آرنا، مسجد کول شریف، برج ناقوس کلیسای اپیفنی ، صومعه و برج اسپاسکایا و… اشاره کرد که در ادامه توضیحات بیشتری را در این باره خدمت شما خوبان، ارائه می نماییم.

جاذبه های دیدنی شهر چند قومیتی کازان در روسیه

مسجد کول شریف از بزرگ ترین جاذبه های گردشگری شهر کازان

مسجد کول شریف که نام دیگر آن مسجد قل شریف می باشد؛ یکی از بزرگ ترین مساجد موجود در روسیه به شمار می آید. دلیل اصلی معروفیت این مسجد، ساخته شدن آن در قرن شانزدهم میلادی است که از این نظر، آن را در دسته ابنیه تاریخی قرار داده است.

استادیوم آرنا

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که به ورزش و مخصوصا فوتبال علاقه مندید؛ پیشنهاد ما در سفر به روسیه، مشاهده استادیوم کازان آرنا است. این استادیوم، یکی از استادیوم های بزرگ و مدرنی است که حدود هشت سال پیش ساخته شده است. .

جاذبه های شهر کازان | دریاچه آبی

دریاچه آبی با نام اصلی دریاچه گلوبوی، یکی از زیباترین دریاچه های کازان است. وجود درختان متعدد در اطراف دریاچه، آن را بیش از پیش زیبا و رویایی نموده است؛ به ویژه دمای خنک 4 درجه سانتی گراد دریاچه در تمام فصل های سال، یکی از ویژگی های شگفت انگیز آن به شمار می رود.

قلعه تاریخی کرملین

اگر به کازان سفر کنید؛ خواهید دید که در جمهوری تاتارستان روسیه، ارگی تاریخی وجود دارد. قلعه تاریخی کرملین یکی از بخش های اصلی این ارگ بوده که بیش از بیست سال پیش؛ در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

معبد همه ادیان

یکی از جالب ترین جاذبه های گردشگری شهر کازان، معبد همه ادیان است. موضوعی که برای همه قابل توجه است؛ وجود سمبلی است که تمام مذاهب، فرهنگ ها و تمدن ها چگونه گرد هم آمده اند. این بنا برخلاف اسمش، یک معبد واقعی نیست و تنها یک سمبل معماری است که در سال 1994، ساخته شده است.

جاذبه های شهر کازان | پل میلنیوم

پل میلنیوم از بلندترین پل های کابلی مجهز روسیه است. این پل روی رودخانه کازانکا با دکل های M شکل قرار داشته و خیابان ویشونوکی را به خیابان امیرخان متصل می نماید.

صومعه و برج اسپاسکایا

از دیگر جاذبه های گردشگری شهر کازان، صومعه و برج اسپاسکایا در مجموعه ارگ کرملین می باشد. در روسیه این برج را به نام صومعه اسپاسکی هم می شناسند. این بنای تاریخی، به وسیله پستنیک یاکوولف ساخته شد اما کلیسای آن در سال 1930، خراب شد و هم اکنون دروازه برج ساعت از این بنا، به جای مانده است.

جاذبه های شهر کازان | فرودگاه قازان

معروفیت فرودگاه قازان بر هیچکس پوشیده نیست. کافیست به کازان بروید تا این فرودگاه را از نزدیک دیده و از رستوران-کافی شاپ آن بهره ببرید.

موزه سبک زندگی شوروی

این موزه یکی از عجیب ترین موزه های کشور روسیه می باشد. در این موزه، اشیاء بسیار قدیمی از زمان اتحاد جماهیر شوروی، در دو طبقه قرار گرفته است. نکته قابل توجه این است که خوشبختانه اجازه لمس اشیاء برای بازدیدکنندگان وجود دارد.

کاخ کشاورزان

این کاخ معروف با مساحت هفده هزار متر مربع یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری روسیه به شمار می آید. شما می توانید به راحتی در این کاخ قدم زده و از زیبایی های آن لذت ببرید اما توجه داشته باشید که در ناحیه مرکزی این کاخ، درختی از جنس برنز وجود دارد که نماد اصالت و باروری کازان است. به شما توصیه می کنیم که در صورت هر گونه سوال یا ابهام از راهنمایان این کاخ، یاری بگیرید.

خیابان بائومان

خیابان بائومان که از پر جنب و جوش و پر تردد ترین خیابان های این شهر است؛ شامل کلاب ها، بار ها، رستوران ها، هتل ها و بناهای تاریخی زیبا و شگفت انگیزی است که توجه بسیاری از گردشگران را به خود معطوف می دارد. علاوه بر این، در این خیابان، امکان خرید سوغاتی های متنوع فراهم است.

جاذبه های شهر کازان | برج سویوم بایک

این برج افسانه ای یک از مرموزترین برج هایی است که در قرن هجدهم ساخته شده است. افسانه ای وجود دارد که شاهزاده سویوم برای با ایوان مخوف ازدواج نکند؛ خودش را از بالای برج به سمت زمین پرتاب نموده اما شواهد تاریخی این افسانه را تایید نمی نماید. به هر حال این برج یکی از تماشای ترین برج های شهر کازان می باشد.

محله قدیمی تاتارها از معروف ترین جاذبه های گردشگری شهر کازان

محله قدیمی تاتارها لقب قلب تاریخ کازان را به خود اختصاص داده است به طوری که هنوز نمونه هایی از فرهنگ تاتار در آن دیده می گردد. وجود ساختمان های قدیمی ساخته شده در قرن هجدهم میلادی و حدود هفتاد و پنج بنای تاریخی و ارزشمند باعث شده تا این محله، یکی از سرمایه های شهر کازان به شمار آید. البته موزه ملی جمهوری تاتارستان هم تمدن تاتارها را به نمایش می گذارد و شما در صورت مراجعه به این شهر می توانید از این موزه بازدید نمائید.

جمع بندی

در این مقاله سعی شده تا بارزترین جاذبه های گردشگری شهر کازان، خدمت شما ارائه گردد. البته مکان های تماشای دیگری به نام های: موزه چاک چاک، مسجد بلغار، موزه تاریخ طبیعی کازان، رودخانه کازانکا، کلیسای سنت پیتر و پاول، کلیسای سنت پیتر و پائول یکی از معروف ترین کلیساهای ارتدکس روسیه بوده، که در سال 1722 ساخته شده و مسئولیت ساخت این کلیسا به عهده بازرگانی به نام ایوان میخایلوف بوده است.، برج ناقوس کلیسای اپیفنی ، موزه هرمیتاژ کازان، مسجد مرجانی کازان، کاخ ریاست جمهوری تاتارستان، مرکز خانواده کازان و… از جاذبه های گردشگری این شهر هستند که در این مقاله مجال پرداختن به همه آن ها نیست. با توصیفات ارائه شده از این شهر، اگر به روسیه و کازان سفر کردید؛ می دانید قرار است از سیلی از موزه ها و بناهای تاریخی تماشا کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1401 بروزرسانی: 12 شهریور 1401 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 425

به "جاذبه های دیدنی شهر چند قومیتی کازان در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های دیدنی شهر چند قومیتی کازان در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید