کدام استان ها بارانی می شوند؟

به گزارش مجله راهدیو، تهران (پانا) - طبق اعلام سازمان هواشناسی طی سه روز آینده برای اغلب منطقه ها کشور بارش باران پیش بینی شده است.

کدام استان ها بارانی می شوند؟

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، از بعدازظهر امروز (19 آبان ماه) به تدریج با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، در استان های گیلان، مازندران، اردبیل و بخش هایی از شمال آذربایجان شرقی افزایش ابر و بارش باران انتظار می رود.

فردا پنج شنبه (20 آبان ماه) با گذر امواج تراز میانی شدت بارش در استان های ساحلی دریای خزر افزایش خواهد یافت همچنین در بخش هایی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، مرکزی، قزوین، لرستان، ایلام، خوزستان و ارتفاعات البرز بارش باران و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

روز جمعه (21 آبان ماه) فعالیت سامانه بارشی در نواحی غرب و جنوب غرب کشور تشدید خواهد شد و علاوه بر این در بخش هایی از کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان و شمال بوشهر توسعه خواهد یافت همچنین در این روز برای دامنه های جنوبی البرز در استان های البرز، تهران و سمنان بارش باران و گاهی وزش باد پیش بینی می شود.

روز شنبه (22 آبان ماه) به تدریج با گذر شرق سوی سامانه در بخش هایی از سمنان، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش پراکنده انتظار می رود.

بعدازظهر یکشنبه (23 آبان ماه) با گذر امواج کم دامنه تراز میانی در ارتفاعات زاگرس ابرناکی و بارش خفیف باران دور از انتظار نیست.

طی روزهای پنجشنبه و جمعه (20 و 21 آبان ماه) برای نواحی شمال غرب و استان های ساحلی دریای خزر کاهش محسوس دما بین 8 تا 12 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود همچنین در این مدت بارش در منطقه ها کوهستانی و سردسیر به شکل بارش برف و در نواحی جنوب غرب به صورت رگبار و رعد و برق خواهد بود.

از اواخر وقت چهارشنبه تا جمعه (19 تا 21 آبان ماه) دریای خزر و از بعدازظهر پنج شنبه تا اوایل وقت جمعه (20 تا 21 آبان ماه) شرق خلیج فارس مواج خواهد بود.

آسمان تهران فردا (20 آبان ماه) نیمه ابری همراه با غبار محلی با حداقل دمای 7 و حداکثر دمای 14 درجه سانتیگراد و طی جمعه (21 آبان) ابری و مه رقیق و گاهی بارش باران و وزش باد با حداقل دمای 7 و حداکثر دمای 11 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

طی امروز و فردا (19 و20 آبان ماه) بندرعباس با دمای 32 درجه سانتیگراد گرم ترین و کرمان با دمای 13 و 15 درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 دی 1400 بروزرسانی: 5 دی 1400 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 197

به "کدام استان ها بارانی می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام استان ها بارانی می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید