گوردون مورای تی.33 اسپایدر؛ یک خودروی خاص با فنی لوکس!

به گزارش مجله راهدیو، فضای داخل کابین گوردون مورای T.33 در نوع خود یک اثر هنری محسوب می گردد. اینجا کوشش نشده تا حضور فناورانه ها مهمترین رویداد باشد! زیرا همه چیز در عین سادگی در بالاترین کیفیت مواد اولیه و با خلاقیت خاص برند کنار یکدیگر قرار گرفته اند و این ترکیب از هر فناورانه ای می تواند پیروز تر عمل کند.

گوردون مورای تی.33 اسپایدر؛ یک خودروی خاص با فنی لوکس!

خبرنگاران - گوردون مورای بی شک یکی از خاص ترین نام های ثبت شده در صنعت بین المللی خودرو است. برندی که با محصولات اسپرت فراوریمحدود به معروفیت دنیای رسیده و همچنان این مسیر را دنبال می نماید. از گوردون مورای مطالب متنوعی در گروه خودروی خبرنگاران معرفی شده که مطالعه 2 لینک زیر را پیشنهاد می کنیم:

حراج خودرویی که فقط 106 دستگاه از آن فراوری شد/ اف1 و میزبانی یکی از برترین موتورهای درون سوز تمام دوران (+عکس)

گوردون مورای و معرفی سوپر اسپرت T.50/ رکورد سبک ترین موتور 12 سیلندر خیابانی و مهندسی وزن از انگلیس (+عکس)

گوردون مورای در جدیدترین رویداد خودرویی، اقدام به معرفی تی.33 اسپایدر نموده که فراوری آن فقط محدود به 100 دستگاه خواهد بود.

همانطور که نام این خودرو معین است، با یک اسپایدر فوق اسپرت سر و کار داریم که 2 پنل جداشونده در قسمت سقف دارد. بدین ترتیب با حذف پنل ها می توان هنگام رانندگی از صدای غرش پیشرانه 12 سیلندر تنفس طبیعی پشت سر راننده این گوردون مورای لذت ناب را تجربه کرد.

پنل های جداشونده سقف در رنگ های مختلف قابل سفارش است و از کامپوزیت کربنی فوق سبک فراوری شده است. پنل ها را پس از جداسازی می توان در قسمت بار خودرو که جلوی خودرو(محل قرار گیری موتور در خودروهای موتور جلو) واقع شده است، نگهداری کرد.

در گلگیرهای عقب فضای جالبی برای قرارگیری چمدان در نظر گرفته شده است.

فضای داخل کابین در نوع خود یک اثر هنری محسوب می گردد. اینجا کوشش نشده تا حضور فناورانه ها مهمترین رویداد باشد! زیرا همه چیز در عین سادگی در بالاترین کیفیت مواد اولیه و با خلاقیت خاص برند کنار یکدیگر قرار گرفته اند و این ترکیب از هر فناورانه ای می تواند پیروز تر عمل کند.

شکل خاص دنده، نشانگرهای آمپر و پدال ها حقیقتا در نوع خود بینظیر هستند.

امکان پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو بی سیم نیز در نظر گرفته شده است.

ترکیب فیبر کربن و تریم چرم برای فرمان، صندلی ها و سایر قسمت های داخل کابین همزمان زیبایی و مهندسی وزن را نمایش می دهد.

رینگ های آلومینیومی اختصاصی با طراحی خاص خود در میزان 19 اینچی در محور جلو و 20 اینچی روی محور عقب استفاده شده اند. برند میشلن نیز این زیبایی را تکمیل نموده است. در محور جلو از سیستم ترمز مجهز به کالیپرهای مونوبلاک 6 پیستونه(قطر370 میلیمتر) و در محور عقب از نوع 4 پیستونه(قطر 340 میلیمتر) استفاده شده است.

Gordon Murray Automotive T.33 Spider

اما در رابطه با پیشرانه، همانطور که اشاره شد از تپنده 12 سیلندر تنفس طبیعی از کمپانی کازوورث استفاده شده که 607 اسب بخارخروجی و 451 نیوتن متر گشتاور دارد. این مجموعه با جعبه دنده 6 سرعته دستی از Xtrac هماهنگ شده است.

احتمالا مجرای روی سقف گوردون مورای تی.33 کنجکاوی بیننده را تحریک می نماید. این مجرای راهنمایی هوا در خودروهای امروزی کمتر مشاهده می گردد اما در دهه 70 میلادی زیاد استفاده می شد و یکی از وظایف آن هوا رسانی به موتور بود.

گوردون مورای با تی.33 اقدام به معرفی Passive Boundary Layer Control system نموده است که این سیستم مهندسان تی.33 را از استفاده اسپلیترها، بال ها و دیگر جزئیات مشابه روی بدنه خودرو به منظور کاهش نیروی داون فورس آنهم بدون افزایش درگ، بی احتیاج می نماید. این سیستم، هوای ورودی از مجرا در قسمت جلو را به سمت دیفیوزر عقب راهنمایی می نماید.

همانطور که اشاره شد، پیشرانه تی.33 کار مجموعه کازورث انگلیس است. سیستم تزریق سوخت و اگزوز در این پیشرانه، بهینه سازی شده است. یکی از مهمترین دستاوردهای این پروژه، بهبود چشمگیر پاسخ پیشرانه به پدال گاز و شتاب گیری مورد احتیاج راننده در تی.33 است که سریعتر از دیگر خودروهای اسپرت انجام می گردد. ادعا می گردد؛ جعبه دنده این مدل هم سریع ترین جعبه دنده غیر اتوماتیک دنیا است.

قیمت گوردون مورای تی.33 اسپایدر هنوز معین نشده اما نسخه کوپه این خودرو اکنون 1.7 میلیون دلار قیمت دارد که احتمالا نسخه اسپایدر نیز در محدود 2 میلیون دلار قیمت می خورد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 16 فروردین 1402 بروزرسانی: 16 فروردین 1402 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 522

به "گوردون مورای تی.33 اسپایدر؛ یک خودروی خاص با فنی لوکس!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوردون مورای تی.33 اسپایدر؛ یک خودروی خاص با فنی لوکس!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید