امیرعبداللهیان: ایرانیان در هر نقطه عالم مورد حمایت دولت سیزدهم هستند

به گزارش مجله راهدیو، وزیر امور خارجه در پیامی در آستانه سال 1401 گفت: دولت مردمی و تحولخواه جمهوری اسلامی خود را موظف می داند که ایرانیان سرافراز در هر نقطه دنیا که باشند مورد حمایت قوی قرار گیرند و خود را موظف می دانیم که همه گونه شرایط را برای ارتباط ساده و امن ایرانیان با سرزمین مادری فراهم کنیم.

امیرعبداللهیان: ایرانیان در هر نقطه عالم مورد حمایت دولت سیزدهم هستند

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرنگاران، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در آستانه سال نو شمسی(1401) در پیامی ویدئویی خطاب به ایرانیان مقیم خارج از کشور با قرائت ابیاتی از غزلیات حافظ شیراز نفس باد صبا مشک فشان خواهد شد، عالم پیر دگرباره جوان خواهد شد، ارغوان جام عقیقی به سمن خواهد داد، چشم نرگس به شقایق نگران خواهد شد، گفت: فرار رسیدن نوروز 1401 و نو شدن سال و قرن تازه را به همه عزیزان در سراسر دنیا تبریک می گویم. همزمانی این ایام با ولادت یگانه منجی عالم بشریت را به فال نیک می گیریم و برای همه شما عزیزان سلامتی، بهروزی، تندرستی، شادکامی و آرامش را از خدای بزرگ مسئلت دارم.

وی اضافه کرد: سال و قرنی سرشار از فرصت ها و امیدها شروع می گردد. فرصت و امید برای مردم بزرگ ایران، برای همه مردم دنیا، ایرانیان تمدن ساز و پرافتخار در هر گوشه دنیا با سنت های دیرآشنای ملی و اسلامی چون نوروز به هم پیوند خورده و به سرزمین کهن، هویت ایرانی، اسلامی و تمدنی خود افتخار می نمایند و قلبشان برای سرزمین مادری می تپد.

حمایت قوی از ایرانیان خارج از کشور در دولت سیزدهم

وزیر خارجه اعلام کرد: این دلدادگی به آب و خاک و میهن از سوی ایرانیان عزیز در اقصی نقاط عالم یکی از بزرگ ترین سرمایه های ملی همه ماست. حضور موثر و مثال زدنی شما ایرانیان عزیز در عرصه های مختلف دنیای در عرصه دانش، صنعت، فناوری، فرهنگ، اقتصاد و هنر و در همه عرصه های افتخارآفرین زمینه ساز مشارکت ایران و ایرانی در ساخت دنیا امروز و فرداست.

امیرعبداللهیان بیان نمود:دولت مردمی و تحولخواه جمهوری اسلامی خود را موظف می داند که ایرانیان سرافراز در هر نقطه دنیا که باشند مورد حمایت قوی قرار گیرند و ما خود را موظف می دانیم که همه گونه شرایط را برای ارتباط ساده و امن ایرانیان عزیز با سرزمین مادری فراهم کنیم.

نوروز یک گفتمان است که از دل آن صلح نشأت می گیرد

به گفته وزیر خارجه، نوروز تنها یک تاریخ در تقویم ما نیست، بلکه یک گفتمان است، گفتمانی که از دل آن صلح نشأت می گیرد، صلحی که امروز منطقه و دنیا بیش از هر زمان دیگری به آن احتیاج دارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در انتها خطاب به هموطنان ایرانی گفت: این سال بر همه شما ایرانیان عزیز و همه هموطنان دوست داشتنی که این سنت دیرینه را به خوبی پاس می دارید مبارک باد. سلامتی، بهروزی و تندرستی را برای شما همه ایرانیان عزیز در سراسر دنیا آرزو دارم.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1401 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 329

به "امیرعبداللهیان: ایرانیان در هر نقطه عالم مورد حمایت دولت سیزدهم هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیرعبداللهیان: ایرانیان در هر نقطه عالم مورد حمایت دولت سیزدهم هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید