انتخاب شهر دوستدار کتاب بهانه ای برای افزایش مطالعه است

به گزارش مجله راهدیو، سکینه خاتون مهدیان پور در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران در ساری، اظهار کرد: انتخاب شهر دوستدار کتاب، بهانه ای است تا بتوانیم همه مردم را نسبت به کتاب و کتابخوانی دغدغه مند نموده و گامی در راستای تحقق ایران کتابخوان برداریم.

انتخاب شهر دوستدار کتاب بهانه ای برای افزایش مطالعه است

وی با بیان اینکه کتابخوانی باید به عادت و رفتار دائمی تبدیل گردد، اضافه نمود: با کتابخوانی مداوم، به دانایی دست می یابیم و دانایی می تواند منجر به کاهش بسیاری از مسائل اجتماعی گردد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران با اشاره به اینکه دستگاه فرهنگی با انتخاب شهر دوستدار کتاب، در پی راهی برای همگانی کردن کتابخوانی است، گفت: برای موفقیت در این طرح باید راه های مختلفی برای ایجاد فرصت کتابخوانی، پیش روی مخاطب قرار داد تا کسی بهانه کمبود وقت برای کتابخوانی نداشته باشد.

این مسئول با بیان اینکه همه ما در طول شبانه روز، وقت خود را صرف کارهای بسیاری می کنیم و می توان در میان انبوه کار و تفریح، صفحه ای هم برای کتابخوانی گگردد، توضیح داد: دوستداران واقعی کتاب، زمان مطالعه را صرف دیگر امور نمی نمایند و مطالعه همیشه در برنامه روزانه آنها گنجانده می گردد.

مهدیان پور با اشاره به قرار گرفتن شهر آمل از مازندران در میان کاندیدهای نهایی کسب عنوان مرکز کتاب ایران، گفت: امیدوار هستیم با اقدامات فرهنگی که اجرا شده سال جاری آمل بتواند در نهایت عنوان شهر دوستدار کتاب را به مازندران آورد.

وی اعلام کرد: شهری که به عنوان مرکز کتاب ایران انتخاب می گردد از امکانات ویژه فرهنگی برخوردار خواهد شد و این هم فرصتی برای توسعه فعالیت های فرهنگی است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 24 مرداد 1402 بروزرسانی: 24 مرداد 1402 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 575

به "انتخاب شهر دوستدار کتاب بهانه ای برای افزایش مطالعه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب شهر دوستدار کتاب بهانه ای برای افزایش مطالعه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید