انواع روش های پرداخت قبوض موبایل

به گزارش مجله راهدیو، برای پرداخت قبض موبایل چه روشی بهتر است؟ در حال حاضر اپراتورهای تلفن همراه امکانات و خدمات متفاوتی را در اختیار کاربرانشان قرار می دهند. در این بین یکی از مهمترین امکاناتی که هر اپراتور باید برای کاربران فراهم کند، امکان پرداخت قبض موبایل است.

انواع روش های پرداخت قبوض موبایل

بعلاوه خدماتی دیگری مانند خرید بسته اینترنت، خرید شارژ و مواردی مانند اینها باید از طرف اپراتورها انجام بگیرد. البته اپراتورهایی که سیم کارت های دائمی دارند، برای پرداخت قبوض موبایل راه کارهایی در نظر گرفته اند و از جمله آنها می توان به سامانه های الکترونیکی، کدهای دستوری، تلفن بانک و اپلیکیشن های پرداخت اشاره نمود.

هرکدام از این روش ها مزایا و معایب مختلفی دارند و مهمترین عیب شاخص این است که هر اپراتور فقط برای کاربران خود خدمات ارائه می دهد. درحالی که اپلیکیشن های دیگری طراحی و عرضه شدند که برای همه اپراتورها امکانات و خدمات متفاوت ارائه می دهند. دسترسی راحت را فراهم می نمایند. در ادامه این صفحه، راه کارها و روش های مختلف پرداخت قبوض موبایل اپراتورهای تلفن همراه را باهم مرور می کنیم.

پرداخت قبض موبایل به وسیله سایت

برای پرداخت قبض موبایل سیم کارت های دائمی همراه اول، ایرانسل و رایتل چند روش مختلف به صورت غیرحضوری وجود دارد. اولین روش معمول این است که به پرتال و سایت اپراتور موبایل خود در وب مراجعه کنید.

در این صفحه منوی محصولات و خدمات مختلف اپراتور ارائه شده است. برای پرداخت قبض موبایل کافی است سرویس آن را در منو انتخاب کنید و بعد از آن با وارد کردن شماره موبایل، مبلغ قبض موبایل میان دوره یا انتها دوره را مشاهده کنید. بعد از آن با کلیک روی قبض به سمت پرداخت در صفحه دیگری منتقل می شوید در این مرحله با انتخاب یکی از درگاه های پرداخت بانکی می توانید هزینه قبض موبایل را بپردازید.

این روش پرداخت در همه اپراتورهای موبایل همراه اول، ایرانسل و رایتل مشترک است. بنابراین فقط کافی است که وارد صفحه وب و پرتال اپراتور شوید و با انتخاب محصولات و خدمات مورد احتیاج، بقیه مراحل را پیش ببرید.

پرداخت قبض موبایل با کدهای دستوری

یکی دیگر از روش های معمول برای پرداخت قبض موبایل این است که کدهای دستوری معرفی شده از طرف اپراتورهای تلفن همراه را اجرا کنید. اپراتور همراه اول کد دستوری *1# و یا شماره گیری تلفن گویای *100# را برای کاربران خود معرفی نموده است.

به وسیله گوشی موبایل خود کافی است کد دستوری *1# را شماره گیری کنید و بعد از آن وارد منوی قبض شوید. در این مرحله با انتخاب نوع قبض (میان دوره/ انتها دوره)، شماره خود یا دیگران را برای پرداخت قبض وارد کنید. حالا کافی است شماره کارت بانکی و رمز دوم قبض را وارد نموده و مرحله پرداخت قبض را پیش ببرید.

در روش تلفن گویا نیز با استفاده از گوشی موبایل، تلفن گویای *100# را به صورت رایگان شماره گیری و پس از تایید شماره موبایل خود، شماره کارت بانکی و رمز دوم را وارد کنید تا قبض پرداخت گردد. این روش برای افرادی که گوشی هوشمند و بسته اینترنت ندارند، روشی سریع و مطلوب است.

برای پرداخت قبض موبایل ایرانسل نیز کافی است کد دستوری *7*1# را شماره گیری کنید و قبض سیم کارت دائمی خود را پرداخت نمایید. البته اپراتور رایتل کد دستوری خاصی برای پرداخت قبض موبایل ارائه نداده است.

پرداخت قبض موبایل با سامانه های اطلاع رسانی

یکی دیگر از روش های غیر حضوری سریع و راحت برای پرداخت قبوض موبایل هر اپراتور این است که به سامانه اطلاع رسانی آنها مراجعه کنید. همراه اول سامانه اطلاع رسانی 9990 را برای خدمات مختلف خود معرفی نموده است.

با شماره گیری آن می توانید شماره تلفن­ همراه خود را وارد نموده و بعد با وارد کردن شماره کارت بانکی و رمز خرید اینترنتی، قبض موبایل را بپردازید. مزیت این روش این است که پرداخت همان لحظه اعمال می گردد و اگر به علت عدم پرداخت صورتحساب، موبایل قطع شده باشد، با پرداخت و وصول مبلغ به حساب همراه اول، در همان زمان به سرعت ارتباط وصل می­ گردد.

رایتل نیز سامانه گویا و سرویس IVR Payment را با هدف ارائه خدماتی مانند خرید و افزایش اعتبار و پرداخت قبوض راه اندازی نموده است. در این سرویس با شماره گیری 200 یا 09202000000 به راحتی می توانید پرداخت قبض انتها دوره و میان دوره دائمی را با استفاده از کارت های عضو شبکه شتاب متصل به درگاه بانکی انجام دهید.

پرداخت قبض با اپلیکیشن های هر اپراتور

یکی دیگر از روش های رایج برای پرداخت هزینه قبض موبایل این است که به اپلیکیش های اختصاصی هر اپراتور مراجعه کنید. در این اپلیکیش ها انواع محصولات و خدمات اختصاصی اپراتورها ارائه شده است.

بنابراین کافی است نوع خدمت را انتخاب و بقیه روند پرداخت را پیش بگیرید. البته برای استفاده از این روش حتما احتیاج به یک گوشی هوشمند و بسته اینترنت فعال دارید که امکان استفاده از اپلیکیشن فراهم باشد. این روش اگرچه انتخاب خوبی برای کاربران هر اپراتور است؛ اما در صورتی که دو یا چند سیم کارت را به طور همزمان بهره ببرید؛ احتیاج به نصب چند اپلیکیشن جداگانه دارید که موجب افزایش برنامه های نصب شده روی گوشی و شلوغی صفحه آن می گردد.

پرداخت قبض با خودپرداز

پرداخت قبض با خودپرداز نیز یکی از روش های معمول و مناسب است که برای استفاده از آن کافی است به بانک های عضو شتاب مراجعه کنید و پرداخت قبض را پیش ببرید. برای پرداخت قبوض موبایل با دستگاه خودپرداز احتیاج به کارت بانکی و رمز اول کارت دارید. این روش نسبت به سایر روش های غیرحضوری ممکن است زمان بیشتری از شما بگیرد و حتما باید خودتان را به نزدیک ترین دستگاه خودپرداز برسانید.

پرداخت قبض موبایل با اپلیکیشن های پرداخت

یکی دیگر از روش های مجذوب کننده برای پرداخت قبض موبایل اپراتورهای مختلف این است که یک اپلیکیشن خدمات مالی و پرداخت از استورهای معتبر نصب کنید. در حال حاضر اپلیکیشن های پرداخت مختلفی طراحی و عرضه شدند که امکانات و خدمات مختلفی را برای کاربران ارائه می دهند.

یکی از خدمات این برنامه ها، امکان پرداخت قبوض موبایل اپراتورهای تلفن همراه است. بنابراین تفاوتی ندارد که سیم کارت شما مربوط به چه اپراتوری باشد، با داشتن یک اپلیکیشن کاربردی می توانید هزینه قبض را بپردازید.

البته همه نرم افزارها و اپلیکیشن های پرداخت و خدمات مالی کاربرد جامع ندارند. بعضی از آنها فقط چند امکان و خدمت را ارائه می دهند؛ درحالی که بعضی دیگر از آنها امکانات و خدمات متعدد را برای کاربران فراهم می نمایند. در ادامه یکی از این اپلیکیشن های کاربردی را باهم آنالیز می کنیم.

اپلیکیشن دیجی پی

لیکیشن دیجی پی، مجموعه کاملی از انواع سرویس های پرداخت و خدمات مناسب و مجذوب کننده را در دسترس کاربران قرار می دهد که با استفاده از آن پرداخت ها آسان تر و امن تر بدون احتیاج به برنامه های جانبی متعدد فراهم می گردد. علاوه بر آن، می توانید تراکنش ها و عملیات مالی مختلف را با داشتن این اپلیکیشن کاربردی پیش ببرید و از قابلیت های متنوع و جالب آن بهره ببرید.

از جمله مهم ترین خدمات اپلیکیشن دیجی پی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • پرداخت قبوض موبایل دائمی اپراتورهای مختلف
  • کارت به کارت بانکی
  • خرید شارژ
  • خرید بسته اینترنت
  • پرداخت عوارض جاده ای
  • پرداخت قبض خدماتی مانند آب، برق و گاز
  • خرید اقساطی

اپلیکیشن دیجی پی بیش از هر چیز شبیه یک بانک کوچک جیبی و همه کاره است که در تمام ساعات شبانه روز در دسترس است و در کمترین زمان امکان تراکنش های مالی مهم و ضروری را برای کاربرانش فراهم می نماید. در این اپلیکیشن می توانید کیف پول اختصاصی خودتان را داشته باشید و با امنیت و سهولت بیشتر، انواع پرداخت های مالی را انجام دهید.

یکی دیگر از مجذوب کنندهیت های این اپلیکیشن، امکان خرید اقساطی از فروشگاه های الکترونیکی معتبر است که فرصتی طلایی و مدرن برای کاربران ایجاد می نماید تا در امنیت، سهولت و سرعت بتوانند از خدمات مالی متنوع برخوردار شوند.

منبع: هفت گنج
انتشار: 19 آذر 1402 بروزرسانی: 19 آذر 1402 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 596

به "انواع روش های پرداخت قبوض موبایل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع روش های پرداخت قبوض موبایل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید