انگلیس درباره نقدهای جعلی آمازون و گوگل تحقیق می کند

به گزارش مجله راهدیو، سازمان رقابت و بازارهای انگلیس تحقیقاتی درباره نقدهای جعلی در گوگل و آمازون آغاز کرده و قصد دارد احتمال نقض قوانین حمایت از مصرف کننده از طریق دو شرکت را بررسی کند.

انگلیس درباره نقدهای جعلی آمازون و گوگل تحقیق می کند

رگولاتورهای انگلیس روز گذشته اعلام کردند به دلیل نگرانی هایی درباره اقدامات ناکافی گوگل و آمازون برای متوقف کردن نقدهای جعلی کالاها و سرویس ها در پلتفرم هایشان، تحقیقاتی از این دو شرکت فناوری را آغاز کرده اند.

سازمان رقابت و بازارهای انگلیس (CMA) اعلام کرد، تحقیقاتی رسمی در گوگل و آمازون را آغاز کرده تا معین شود آیا دو شرکت به دلیل ناتوانی در حفاظت از خریداران، قوانین حمایت از مصرف کننده این کشور را زیر پا گذاشته اند یا خیر. این سازمان ناظر سال گذشته تحقیقات خود را با بررسی نقدهای جعلی در برخی وب سایت های بزرگ بدون اعلام نام آنها، آغاز کرد. این درحالی بود که به دلیل شیوع همه گیری ویروس کرونا، خرید آنلاین به شدت رشد کرده بود.

در بیانیه رسمی آندرئا کوشلی رئیس(CMA) آمده است: نگرانیم که میلیون ها خریدار آنلاین با خواندن نقدهای جعلی گمراه شوند و براساس چنین توصیه هایی، پول خود را خرج کنند. از سوی دیگر این عادلانه نیست که برخی کسب و کارها با دستیابی به نقدهای جعلی 5 ستاره ای بتوانند محصولات یا سرویس هایشان را برجسته تر کنند و در مقابل کسب و کارهای قانونمند سهمی در بازار نداشته باشند.

این سازمان اعلام کرد تحقیقات هنوز معین نکرده هیچ یک از دو شرکت قوانین حمایت از مصرف کننده را نقض کرده اند یا خیر. اما اگر آنها قوانین را نقض کرده باشند، سازمان بازار و رقابت های انگلیس از شرکت ها می خواهد شیوه برخورد با نقدهای جعلی را تغییر دهند یا از آنها به دادگاه شکایت می کند.

گوگل و آمازون اعلام کرده اند در این تحقیقات با رگولاتورهای انگلیس همکاری می کنند.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 15

به "انگلیس درباره نقدهای جعلی آمازون و گوگل تحقیق می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس درباره نقدهای جعلی آمازون و گوگل تحقیق می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید