این 5 ویژگی از شما مدیری حرفه ای می سازد!

به گزارش مجله راهدیو، با این مهارت ها مدیر بهتری باشید.

به ندرت پیش می آید کسی بگوید مدیریت کار آسانی است. همین سختی هم باعث می گردد که مدیران به یکسری مهارت ها احتیاج داشته باشند تا در جهت شغلی شان راه درست و رو به پیشرفت را بپیمایند.

این 5 ویژگی از شما مدیری حرفه ای می سازد!

در اینجا از 5 مهارت اولیه برای مدیریت صحبت می کنیم که ضعف در آنها نقطه شروع لغزش و شکست یک مدیر در کارش است و پیشرفت در این مهارت ها می تواند تبدیل هر شکستی به موفقیت باشد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

شهامت

داشتن شهامت برای اینست که حق افرادی که مسوولیت پاسخگویی به مسائل آنها با شما است، نقطه قوت یک مدیر خوب محسوب می گردد.

ممکن است این موضوع در سطح مدیریت خرد کم اهمیت باشد. اما این موضوع اهمیت زیادی دارد که یک مدیر بتواند با شهامت پاسخگویی کارهای مهمش را مانند انجام پروژه های پیچیده، کارهایی با بودجه های بسیار بالا، طرح های کلیدی استراتژیک و… در راستا درست قرار دهد. مطالعات مختلف نشانگر آن است که مشکل اغلب مدیران شهامت پاسخگویی است. بنابراین سعی کنید روی انرژی تان تمرکز نموده و در جاهایی که بیشترین احتیاج به شهامت شما برای پاسخگویی به مردم است موثر باشید و نتایجی را که سازمان به آن احتیاج دارد به ارمغان بیاورید.

اندیشمندی

اگر فکر می کنید، کارمندانتان سزاوار تمجید هستند به طور آگاهانه و اندیشمندانه از آنها تعریف کنید. البته مراقب باشید که زیاده روی ننموده یا آنها را به ستایش بیجا عادت ندهید. تمجید و ستایش درست و اصولی و به موقع یکی از راحت ترین و برترین سرمایه های مدیریت شما است.

قدرت اجرایی

به بیان ساده در مدیریت، قدرت اجرایی همه چیز است. فرآیند راه اندازی و اجرای یک کسب و کار معمولا بستگی به ایده های انتزاعی ندارد. اما یک ایده بسیار عالی اگر به درستی اجرا نگردد به کار نمی آید. عملیات اجرایی اهمیت زیادی دراد. هرکاری باید سر وقت و در مکان مناسب خود اجرا گردد. به عنوان یک مدیر، شما باید تشخیص دهید که چه کاری را اجرا کنید تا نتایج مطلوب به دست آید.

چگونه افراد تیم تان کارها را انجام داده تا به نحو تاثیرگذاری به آنچه احتیاج است دست پیدا نمایند؟ آیا نتایجی که کسب نموده اید همان اهدافی هستند که مدنظر بشما بود؟ و سوالات بسیاری از این دست اهمیت قدرت اجرایی را نشان می دهد.

انصاف

در طبیعت هر انسانی تمایل و علاقه به بعضی افراد خاص وجود دارد. در مدیران نیز این میل به سمت بعضی کارکنان که دوست داشتنی تر هستند، راه پیدا می نماید. که باید کوشش نموده، از میل طبیعی به انجام کاری که مورد علاقه شان است دوری نموده تا بتوانند انصاف را درباره همه کارکنان، حتی آنهایی که سخت تر می توان دوست شان داشت! رعایت نمایند.

مدیران خوب احساسات شخصی خود را تحت کنترل می گیرند و در برابر میل علاقه مندی به یک فرد خاص که در اغلب موارد از چشم دیگر کارکنان نیز دور نمی ماند، مقاومت می نمایند.

صبر

در نقش های مدیریتی همه به صبر و صبوریی احتیاج دارند. طبق آنالیز هایی که اجرا شده حدود 600هزار موضوع در فضای کاری شما هست که می تواند به عامل استرس تبدیل گردد. به سرعت، از مدیر خود کارهای سریع، فشار سخت انجام بیشترین کار با کمترین هزینه را بگیرید تا مشتریان و کارکنان آزاردهنده در سازمان و شرکت که می توانند تحمل شما را کم نمایند.

اما داشتن روحیه صبور و صبور مانند یک نوش دارو در برابر همه این مسائل عمل نموده و باعث تصمیم گیری های درست می گردد. بعلاوه، صبر در برابر خطاهای کوچک کارکنان در یادشان مانده و باعث می گردد با کوشش و کار بیشتر، قدردان این چشم پوشی شما باشند.

در انتها به یاد داشته باشید که مدیریت اساسا یک تمرین عملی ملموس و نتیجه گرا است.

منبع: الی گشت
انتشار: 17 مرداد 1404 بروزرسانی: 17 مرداد 1404 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 734

به "این 5 ویژگی از شما مدیری حرفه ای می سازد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این 5 ویژگی از شما مدیری حرفه ای می سازد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید