تقویت ارزش پول ملی باید یکی از مهمترین هدفگذاری های مالی در دولت آینده باشد

به گزارش مجله راهدیو، تهران (پانا) - عضو کمیسیون مالی مجلس می گویدتقویت ارزش پول ملی باید یکی از مهمترین هدفگذاری های مالی در دولت آینده باشد و اگر تورم کاهش پیدا کند راهگشای خوبی برای حل مسائل معیشتی و مالی خواهد بود.

تقویت ارزش پول ملی باید یکی از مهمترین هدفگذاری های مالی در دولت آینده باشد

محسن علیزاده در گفت وگو با پانا در پاسخ به چرایی بانک محور بودن تامین منابع مالی باید گفت: بسیاری از مجموعه های تصمیم ساز و تصمیم گیر در کشور باید به گونه ای رفتار نمایند که تمرکز بر اعطای منابع از سیستم بانکی به بازار سرمایه راهنمایی گردد. اگر بخواهیم به طور کلی پاسخ بگوئیم باید گفت تامین منابع مالی از محل بازار سرمایه در کشور نهادینه نشده است.

وی ادامه داد: با کمترین صرف زمان و پیچیدگی این امکان وجود دارد که نقدینگی را از محل بازار سرمایه برای بسیاری از بخش های تولیدی و مالی کشور فراهم کرد. بازار سرمایه می تواند مردم را به انجام فعالیت های مولد مالی مشارکت دهد و به بخش های مختلف مالی یاری کند تا تامین مالی از بازار سرمایه با شکل تسهیل شده تری انجام گردد.

هدف از تاسیس نهادهای مالی مانند صندوق های سرمایه گذاری، کارگزاری ها و شرکت های سبدگردان این بوده است که بتوانند حد واسطی برای ایجاد سرمایه گذاری های خرد باشند و بهتر است سرمایه گذاران ابتدا از دانش تخصصی این نهادها بهره بگیرند

علیزاده گفت: لازم است تا مطلع سازی به طور وسیع شکل گیرد. گاهی بعضی از شرکت های عظیم که سهام آنها در بازار است اطلاعات و مطلعی دقیق را برای افزایش سرمایه ندارند ولازم است که آموزش های لازم در این زمینه ارایه دهند.

آموزش ها در بازار سرمایه متناسب با رشد بازار نبوده است

وی با تاکید براینکه آموزش ها در بازار سرمایه متناسب با رشد بازار نبوده است، توضیح داد: بخشی از اتفافات تلخ بازار سرمایه در ماه های گذشته مربوط به نبود آموزش های لازم بوده است.اگرچه می شد از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد و با اطلاع رسانی عمومی زمینه ماندگاری در بازار سرمایه را افزایش داد.

عضو کمیسیون مالی مجلس گفت: سواد مالی در جامعه احتیاجمند فرهنگ سازی از سنین پایین است و بهتر است در آموزش و پرورش کتبی در این زمینه تالیف گردد تا دانش آموزان از دوره دبیرستان با ویژگی های بازار پول و سرمایه در کشور آشنا شوند. در دوره دانشگاه هم باید آموزش هایی در این زمینه وجود داشته باشد و در همه مقاطع سرفصلی با اسم سواد و دانش مالی تدریس گردد.

علیزاده در پاسخ به این پرسش که بعضی از کارشناسان معتقدند تحلیل های بورسی و سواد سرمایه گذاری در تخصص افراد عادی نیست و بهتر است صندوق های سرمایه گذاری یا کارگزاری ها این کار را برای آنها انجام دهند، اسم کرد: هدف از تاسیس نهادهای مالی مانند صندوق های سرمایه گذاری، کارگزاری ها و شرکت های سبدگردان این بوده است که بتوانند حد واسطی برای ایجاد سرمایه گذاری های خرد باشند و بهتر است سرمایه گذاران ابتدا از دانش تخصصی این نهادها بهره بگیرند.

وی درباره پیشنهاد به رئیس جمهوری آینده هم اظهار کرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که می تواند به بهبود شرایط مالی یاری کند کنترل تورم است. ضمن افزایش قدرت پول ملی احتیاج به کنترل تورم وجود دارد. ایجاد هماهنگی و همبستگی بین قوا و ارایه راهکارهای برون رفت از مسائل هم اصلی لازم است.

علیزاده اسم کرد: تقویت ارزش پول ملی باید یکی از مهمترین هدفگذاری های مالی در دولت آینده باشد و اگر تورم کاهش پیدا کند راهگشای خوبی برای حل مسائل معیشتی و مالی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 مرداد 1400 بروزرسانی: 6 مرداد 1400 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 26

به "تقویت ارزش پول ملی باید یکی از مهمترین هدفگذاری های مالی در دولت آینده باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویت ارزش پول ملی باید یکی از مهمترین هدفگذاری های مالی در دولت آینده باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید