تویوتا پریوس 2023 با طراحی تازه به زودی معرفی می شود

به گزارش مجله راهدیو، تویوتا پیش تر تصاویری از محصول تازه هیبریدی در حال توسعه خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشت. این تصاویر جزئیات چندان زیادی از طراحی این محصول ارائه نمی دادند و فقط عبارت Hybrid Reborn یا تولد دوباره خودروی هیبریدی روی بدنه این محصول به چشم می خورد. به همین علت شایعه شده بود که این محصول تازه تویوتا، نسل تازه تویوتا پریوس است. اکنون این گروه خودروساز ضمن تأیید این شایعه، تصاویر و تیزر تازهی را از نسل پنجم تویوتا پریوس یعنی مدل 2023 منتشر کرده و قصد دارد تا چند روز آینده از این خودروی هیبریدی تازه رونمایی کند.

تویوتا پریوس 2023 با طراحی تازه به زودی معرفی می شود

نسل تازه تویوتا پریوس که یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین خودروهای هیبریدی بازار به شمار می رود، روز چهارشنبه 25 آبان ماه به علاقه مندان و مشتریان این شرکت معرفی خواهد شد. آن طور که از تصاویر منتشر شده این خودرو بر می آید، انتظار می رود که تویوتا پریوس 2023 از طراحی کمانی شکل خطوط بدنه و سقفی منحنی شکل بهره ببرد. به لطف این طراحی، شاهد بهبود آیرودینامیک این خودرو و کاهش ضریب درگ یا همان ضریب مقاومت هوا خواهیم بود که طبیعتاً در مصرف سوخت این خودرو نیز تأثیر مثبتی خواهد گذاشت.

در این تصاویر منتشر شده، طراحی چراغ های جلو این خودروی تازه تویوتا بسیار خودنمایی می کند. اگر طراحی چراغ های این خودروی هیبریدی آشنا به نظر می رسد، به این دلیل بوده که چنین سبک طراحی در چراغ های جلوی تویوتا کراون اسپرت که کراس اوور کامپکت بازار ژاپن بوده نیز مورد استفاده قرار گرفته است. علاوه بر این، باید خاطر نشان کنیم که این طراحی در دیگر محصولات تازه تویوتا نظیر سدان برقی تویوتا bZ3 نیز به چشم می خورد.

سقف تویوتا پریوس 2023 از طراحی منحنی شکل بهره می برد و از همین رو می توان پیش بینی کرد که این محصول تازه استایلی هاچبک/لیفتبک مانند دارد. آن طور که گفته می شود در آینده نیز مدل پریوس پرایم عرضه خواهد شد که از پیشرانه پلاگین هیبریدی استفاده خواهد کرد. با این تفاسیر نسل پنجم تویوتا پریوس مانند نسل قبلی در دو مدل هیبریدی معمولی و پلاگین هیبریدی در اختیار مشتریان و علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

تویوتا پرایوس بازطراحی شده که احتمالاً اوایل سال 2024 وارد بازار ایالات متحده آمریکا خواهد شد، قطعاً عملکرد بسیار بهتر و مصرف سوخت بسیار بهینه تری را به رانندگان ارائه می دهد. آن طور که گفته می شود این خودروساز مطرح ژاپنی در حال آزمایش و توسعه پیشرانه های درون سوز هیدروژنی و سوخت سلولی است و قصد دارد سومین نسخه تویوتا پریوس نسل تازه را با پیشرانه هیدروژنی در اواسط دهه فعلی روانه بازار خودروها کند.

اگر این شایعات صحت داشته باشد تویوتا پرایوس برای اولین بار علاوه بر مدل های هیبریدی و پلاگین هیبریدی، از مدل با پیشرانه هیدروژنی یا سوخت سلولی نیز بهره خواهد برد. غول خودروساز ژاپنی پیش تر اعلام کرده بود که قصد دارد تا سال 2025 نسل تازه باتری های جامد خود را روی یک خودروی هیبریدی تولیدی مورد استفاده قرار دهد.

با توجه به این موضوع که تویوتا پریوس 2023 سال 2024 روانه بازار می شود، هنوز مشخص نیست کدام مدل تویوتا مجهز به این باتری های تازه خواهد بود. اما با توجه به محبوبیت پریوس در دنیای خودروهای هیبریدی، منطقی است که این خودرو اولین پذیرنده این فناوری تازه باشد.

منبع: Motor 1

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 آبان 1401 بروزرسانی: 23 آبان 1401 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 459

به "تویوتا پریوس 2023 با طراحی تازه به زودی معرفی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تویوتا پریوس 2023 با طراحی تازه به زودی معرفی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید