خوشمزه ترین و برترین صبحانه های جهان

به گزارش مجله راهدیو، آشنایی با برترین صبحانه های جهان

صبحانه یکی از مهم ترین وعده های غذایی است که کارشناسان تغذیه تاکید زیادی روی آن دارند. صبحانه انرژی لازم برای آغاز یک روز خوب را به ما می دهد و به همین علت هم در تمام فرهنگ ها از اهمیت بالا و ویژه ای برخوردار است. تا به حال این سوال برایتان پیش آمده که مردم کشورهای دیگر چه صبحانه ای می خورند؟ در این مطلب سفری به دور جهان و کشورهای مختلف می زنیم و معروف ترین و برترین صبحانه های جهان را به شما معرفی می کنیم. با خبرنگاران همراه باشید.

خوشمزه ترین و برترین صبحانه های جهان

ترکیه

ترکیه یکی از خوشمزه ترین و برترین صبحانه های جهان را دارد که کاملا با ذائقه و سلیقه ما ایرانی ها هم سازگار است. صبحانه ترکی سنتی به طور کلی شامل زیتون، خیار، گوجه، پنیر سفید، نیمرو، عسل و مربا، انواع نان و چای و قهوه ترک می گردد.

دانمارک

در میز صبحانه دانمارکی ها همواره نان چاودار، انواع پنیر، سالامی، عسل، مربا و گاهی شکلات پیدا می گردد. برخلاف تصور عموم، بیکن در این کشور آن قدرها هم محبوب نیست و با این که دانمارک یکی از کشورهای تولیدنماینده بیکن است اما ظاهرا بخش عمده آن را به انگلیس می فرستد!

هلند

یکی دیگر از برترین صبحانه های جهان در کشور هلند سرو می گردد. معروف ترین صبحانه در این کشور از پنکیک سیب خوشمزه و لذیذ تشکیل می گردد که همراه با شهدی به نام استروپ خورده می گردد. پنکیک سیب هلندی از پنکیک آمریکایی بسیار نازک تر است و بافتی برشته و کریسپی دارد.

انگلیس

صبحانه انگلیسی یکی از معروف ترین صبحانه های جهان است که در کشورهای دیگر هم محبوبیت زیادی پیدا نموده است. صبحانه انگلیسی کلاسیک به طور معمول از لوبیا، سوسیس، بیکن، نیمرو، قارچ، سیب زمینی و نان تست تشکیل می گردد. انگلیسی ها این صبحانه خوشمزه و لذیذ را معمولا با یک فنجان چای یا گاهی قهوه میل می نمایند.

فرانسه

فرانسه به خاطر آشپزی و غذاهای خوشمزه اش معروفیت دارد و یکی از برترین صبحانه های جهان هم در همین کشور سرو می گردد. نان شیرینی محبوب کروسان را احتمالا همه می شناسیم. این نان حلزونی شکل و خوش عطر و بو اصلی ترین جزء صبحانه فرانسوی است که معمولا به صورت شکلاتی، خامه ای، کرمی و … و همراه با یک فنجان قهوه سرو می گردد.

ژاپن

صبحانه ژاپنی در مقایسه یا صبحانه های کشورهای غربی بسیار سالم و سلامت است و از برنج بخارپز شده یا پوره برنج، توفو، شور سبزیجات، دانه سویا، جلبک دریایی خشک شده و البته ماهی تشکیل می گردد. البته گاهی تخم مرغ هم به صورت نیمرو رول شده به این مجموعه خوشمزه اضافه می گردد. ژاپنی ها اغلب صبحانه را با چای سبز میل می نمایند.

مراکش

صبحانه در مراکش از انواع نان های سنتی و محلی به همراه مربا، عسل، پنیر، کره و چاشنی های مختلف تشکیل می گردد. مراکشی ها نانی بسیار خوشمزه و مشهور به نام baghir دارند که تا حدودی شبیه به پنکیک یا کرپ است که همواره در صبحانه های مراکشی پیدا می گردد.

مالزی

صبحانه در مالزی بسیار مفصل برگزار می گردد و یکی از غذاهای ملی این کشور را می توانید به عنوان صبحانه میل کنید. ناسی لماک (Nasi Lemak) عبارتست از برنج پخته شده در شیر نارگیل به همراه خیار، بادام زمینی برشته، تخم مرغ آبپز و سس سامبال اسپایسی. ناسی لماک را معمولا روی یک برگ موز قرار می دهند و همراه با چای یا قهوه سرو می نمایند. البته ناگفته نماند که مردم مالزی آن قدر ناسی لماک را دوست دارند که آن را در تمام طول روز می خورند و علاوه بر صبحانه، به عنوان ناهار، شام یا میان وعده هم ناسی لماک را سفارش می دهند.

لهستان

به کشور لهستان می رویم تا یکی از برترین صبحانه های جهان را به شما معرفی کنیم. صبحانه در لهستان عمدتا از نیمروی همزده (اسکرامبل اِگ | scrambled eggs) تشکیل می گردد که در زبان لهستانی Jajecznica نامیده می گردد. نیمروی همزده را معمولا همراه با تکه های سوسیسی محلی به نام Kielbasa، پنکیک سیب زمینی و نان تست می خورند.

اسپانیا

اسپانیا هم یکی دیگر از معروف ترین صبحانه های جهان را به خود اختصاص داده که بسیار ساده و در عین حال خوشمزه است. این صبحانه Pan Con Tomate نامیده می گردد که به معنی نان و گوجه است. برای تهیه این صبحانه کمی سیر و گوجه تازه و رنده شده روی تکه ای نان تست می مالند و بعد آن را داخل فر برشته می نمایند. البته گاهی سوسیس، پنیر و روغن زیتون هم به آن اضافه می نمایند.

ویتنام

اگر به ویتنام سفر کنید و برای صرف صبحانه به رستوران بروید با کاسه ای سوپ به نام فو (Pho) روبرو می شوید. سوپ فو که به سوپ نودل ویتنامی هم معروفیت دارد سوپی مقوی و خوشمزه است که از نودل برنج، سبزیجات مختلف (گشنیز، جوانه لوبیا، نعنا، پیازچه، لیمو، فلفل چیلی)، بادام زمینی برشته شده و همین طور گوشت (مرغ یا گاو) تهیه می گردد.

سوئد

صبحانه معمول سوئدی نوعی پنکیک به نام پانکاکور است. این پنکیک بسیار نازک و مسطح است و هر دو طرف آن برشته می گردد و شاید بتوان بیشتر آن را شبیه به کرپ دانست. پانکاکور اغلب با مربا و میوه های شیرین و در کنار یک فنجان قهوه سرو می گردد.

کانادا

کانادایی ها دامپلینگ های خوشمزه ای به نام پیروگی (perogies) دارند که همواره در صبحانه هایشان وجود دارد. داخل این پیروگی ها با سیب زمینی و پنیر چدار پر می گردد و طعمی فوق العاده لذیذ و خوشمزه دارند. پیروگی یکی از خوشمزه ترین و برترین صبحانه های جهان است و در کانادا اغلب همراه با سوسیس یا بیکن، لوبیا، نان تست و یک فنجان قهوه یا چای سرو می گردد.

آلمان

صبحانه سنتی در آلمان حتما از سوسیس wrusts، انواع پنیر و نان تازه و برشته تشکیل می گردد که گاهی ممکن است چیزهای دیگری به آن اضافه یا کم گردد. آلمانی ها این صبحانه خوشمزه و مقوی را همراه با یک فنجان قهوه تکمیل می نمایند و خود را برای آغاز یک روز با انرژی آماده می نمایند.

روسیه

یکی دیگر از معروف ترین صبحانه های جهان اولادی (Oladyi) یا پنکیک روسی است که صبحانه ای معمول در کشور روسیه است. اولادی پنکیک هایی کوچک و گرد و کمی ضخیم هستند که معمولا با خامه ترش و همین طور تاپینگ های شیرین مثل مربا، عسل و … سرو می شوند.

منبع: hostelbookers.com

منبع: الی گشت
انتشار: 16 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1401 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 327

به "خوشمزه ترین و برترین صبحانه های جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوشمزه ترین و برترین صبحانه های جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید