راه هایی برای مدیریت مسائل سفر

به گزارش مجله راهدیو، چگونه مسائل سفر را مدیریت کنیم؟

همیشه امکان رخ دادن اتفاقات غیر منتظره وجود دارد. حتی ممکن است در سفری که برایش برنامه ریزی بی نقصی شده است اتفاقات ناخوشایندی بیافتد، البته در بسیاری از مواقع به بعضی از توصیه های گفته شده در این متن نیازی پیدا نخواهید کرد اما داشتن آمادگی لازم در سفر نشانه هوشمندی است. از این گذشته یک پیشاهنگ همیشه آماده است. با خبرنگاران همراه باشید تا با رعایت نکات زیر از زبان یک گردشگر حرفه ای بتوانید مسائل غیر قابل پیش بینی در سفر را مدیریت کنید.

راه هایی برای مدیریت مسائل سفر

برای مواقع ضروری پول نقد به همراه داشته باشید

با اینکه امروزه می توان در همه جا به دستگاه خود پرداز دسترسی داشت اما ممکن است در بعضی مواقع به پول نقد نیاز پیدا کنید، مثلا ممکن است در فرودگاه باشید که هیچ کدام از دستگاه های خود پرداز آن کارت های بانکی شما را قبول نکنند و به دردسر بیافتید. پیشنهادم این است که همیشه حدود دویست دلار آمریکا، در سفر همراهتان باشد. من معمولا این پول را در جای امنی در هتل محل اقامتم برای مواقع ضروری نگه می دارم، مواقعی مانند: دزدیده یا گم شدن کیف پول. همیشه بیش از یک کارت بانکی یا اعتباری همراه داشته باشید. برای مواقعی مانند: مسدود شدن حساب بانکی بدون داشتن اطلاع قبلی. یک بار برایم این رخ داد که خود بانک به دلیل مظنون شدن به فعالیت های حساب بانکی ام زمانی که برای سفر به اروپا رفته بودم کارت بانکی ام را غیر فعال کرد زیرا متوجه شده بود اطاعات حساب بانکی ام به سرقت رفته است، در آن موقعیت اگر کارت بانکی دیگری همراهم نبود، بدون پول می ماندم.

بار دیگر تاکید می کنم که همیشه در سفر پول نقد همراه داشته باشید. با ظهور کارت های اعتباری ارزان تر، در بسکمک از کشورها، کارت های اعتباری متداول آمریکایی (کارت هایی فقط با نوار مغناطیسی) استفاده نمی شوند. با اینکه در حالت معمول بایستی امکان استفاده از کارت های اعتباری در سراسر دنیا وجود داشته باشد اما نمی دانید که در چه مواقعی امکان استفاده از کارت اعتباری تان را ندارید. برای مثال، یک بار، کارت بانکی ام در دانمارک پذیرفته نشد و مجبور شدم برای گرفتن پول به خود بانک مراجعه کنم. با اینکه بیشتر ما عادت داریم از کارت اعتباری استفاده کنیم اما برای اطمینان بیشتر همیشه با خود پول نقد به سفر ببرید.

بیمه سفر داشته باشید

آخرین نکته ای که برای آمادگی در سفر اهمیت دارد، بیمه سفر است. داشتن بیمه سفر در زمان بروز حادثه، نعمتی است؛ مثلا اگر بیمار شده یا دچار شکستگی دست و پا شدید. البته امید است که هیچی اتفاق بدی در طول سفر برایتان نیافتد اما در صورت وقوع حادثه حتما به بیمه نیاز پیدا می کنید و فقط افراد سر به هوا بدون بیمه به سفر می فرایند.

از مدارک خود کپی اضافه داشته باشید

در مواقع ضروری داشتن کپی ازمدارکتان به کار می آید. مخصوصاً اگر اصل مدارکتان را گم کنید مثلا اگر کیف پول تان دزدیده یا گم شود. در این مواقع داشتن کپی مدارک در انجام امور اداری بسیار کمک می کند بدین ترتیب پلیس راحت تر گزارش ماجرا را تهیه کرده و مدارک تازه زودتر آماده می شود. من یک بار مدارکم را در سفر گم کردم ولی داشتن کپی شان کمک کرد تا پلیس گزارش این اتفاق را براحتی تهیه کند و هویتم در سفارت خانه آمریکا تأیید شود. مدارکی که توصه می کنم کپی شان را داشته باشید بدین قرارند: گذرنامه، برگه بیمه سفر و کارت اعتباری. بدانید که در زمان گم شدن گذرنامه چه باید کرد. آیا اطلاعات لازم را در روبرو با این موقعیت دارید؟ گم کردن گذرنامه ممکن است اتفاق ترسناکی باشد، مخصوصا زمانی که نزدیک به سفر است. من هم سابقاً نمی دانستم در این شرایط باید چه کار کرد و سعی کردم خودم به تنهایی چم و خم کار را پیدا کنم، که این کار برایم گیج کننده بود. در ادامه مراحلی را که بعد از گم شدن گذرنامه باید انجام بدهید را بیان کرده ام:

  • ابتدا به پلیس مراجعه کنید و گم شدن گذرنامه تان را گزارش دهید
  • به سایت وزارت امور خارجه مراجعه کرده و فرم های مربوطه را چاپ و سپس پر کنید
  • در ساعات اولیه روز به سفارت یا کنسولگری مراجعه کنید
  • در صف انتظار بمانید
  • کمی صبور باشید
  • به مسئول مربوطه، گزارش پلیس، فرم ها و مدارک سفر و یک قطعه عکس ارائه دهید، اگر عکس نداشتید معمولا در خود سفارت جایی وجود دارد که بتوانید عکس بگیرید
  • اگر مجبور شدید بیشتر منتظر بمانید تمام نکات ذکر شده از طریق وزارت امور خارجه را مطالعه کنید
  • حق الزحمه را پرداخت کنید
  • به خانه بر شد و استراحت کنید
  • بعد از ظهر دوباره به سفارت یا کنسولگری برشد
  • دوباره در صف انتظار بمانید
  • حالا می توانید گذرنامه المثنی خود را دریافت کنید که البته بعد از بازگشت به کشور اصل آن به شما داده خواهد شد

درباره جایی که می خواهید به آن سفر کنید قبل از سفر مطالعه کنید

با مراجعه به کتابخانه ها یا کتاب فروشی ها، کتابی تهیه کنید که درباره مقصد سفرتان نوشته شده است. داشتن اطلاعات اولیه از فرهنگ و قوانین جایی که می خواهید به آن سفر کنید به شما زمینه ای فکری می دهد تا به هنگام سفر رفتار و برخورد مناسبی در آن مکان داشته باشید.

منبع: الی گشت
انتشار: 6 فروردین 1401 بروزرسانی: 6 فروردین 1401 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 294

به "راه هایی برای مدیریت مسائل سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه هایی برای مدیریت مسائل سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید