سه بیت کوین از خرداد 99 در بورس تهران استخراج شده است

به گزارش مجله راهدیو، عضو کمیسیون مالی مجلس با بیان اینکه تعدادی ماینر از خرداد سال 1399 در شرکت بورس تهران فعال بوده که 3 بیت کوین استخراج داشته گفت: در تفحص از سازمان بورس 15000 هزار میلیارد تومان معادل 70 میلیارد دلار از سرمایه های مردم که دود شد را آنالیز خواهیم کرد.

سه بیت کوین از خرداد 99 در بورس تهران استخراج شده است

به گزارش فارس، سیدناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون مالی مجلس، درباره آخرین شرایط تحقیق و تفحص از سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: یکی از مواردی که در بحث تحقیق و تفحص از بورس پیگیری کنیم کشف تعدادی ماینر برای استخراج غیرمجاز رمزارز در شرکت بورس و اوراق بهادار تهران در ماه گذشته بود. کشف این ماینر موجب عصبانیت مردم شده و آن ها را ناامید نموده است.

وی اضافه نمود: این ماینر ها از خرداد سال 1399 که بورس در بحرانی ترین شرایط خود به سر می برد به مدت چند ماه در شرکت بورس تهران نصب شده و حدود 3 بیت کوین استخراج رمزارز داشته است.

عضو کمیسیون مالی مجلس توضیح داد: مدیران بورس بی اهمیت به هدررفت اعتماد مردم به نظام به صورت غیرقانونی به فکر عایدیزایی خود بودند این در حالی است که آن ها توجهی به اعتماد سلب شده مردم از بورس نکردند.

وی گفت: رفتار های این چنینی باعث شده است که جدای از بازار سرمایه مردم اعتمادشان را به گفته های دیگر مسؤولان نظام هم تحت الشعاع قرار گرفته و به آن خدشه وارد گردد.

وی اضافه نمود: چرا باید در بازار سرمایه تخلف آشکاری مانند بهره برداری چندین دستگاه ماینر برای استخراج رمزارز صورت گیرد.

وی گفت: یکی از مواردی که جزء تحقیق و تفحص از سازمان بورس است موضوع ماینر ها و تخلفات مربوط به آن است و قطعا هیأت مدیره شرکت بورس تهران بایستی در این زمینه جوابگو باشند و بگویند چرا چنین مجوزی را به افراد داده اند که این کار صورت گیرد؛ متأسفانه از برق دولتی برای فعالیت این ماینر ها استفاده شده است.

عضو کمیسیون مالی مجلس گفت: هزینه ای که دولت برای فراوری هر کیلووات برق در کشور انجام می دهد بسیار زیاد است و این هزینه از خزانه دولت برداشت می گردد که متعلق به 85 میلیون ایرانی است لذا به هیچ وچه پذیرفتی نیست که از این خزانه هزینه ای را برای استخراج رمزارز به وسیله دستگاه های نصب شده رد شرکت بورس تهران انجام گردد.

وی گفت: وقتی مردم کشف ماینر ها را در شرکت بورس تهران متوجه شدند چه آن هایی که در بورس سرمایه گذاری نموده و آن هایی که هیچگونه سرمایه گذاری ننموده اند همگان از این اقدام عصبانی شده و به این عمل خلاف اعتراض کردند.

وی گفت: هیأت تحقیق و تفحص از بورس در پی آن است که حقی که از مردم در طول بیش از یکسال اخیر تضییع شده است را احصا کند و معین گردد چه کسانی این حق را ضایع نموده و مجازات شوند.

وی گفت: از مرداد سال 1399 که شاخص بورس به بالای 2 میلیون و 100 هزار واحد رسید و از 26 مرداد ماه شاهد تنزل ارزش بورس بودیم که این تنزل به جایی رسید که در 26 مرداد رکورد افت شاخص به اندازه 80 هزار واحد را داشتیم و در همین مقطع آنالیز ها نشان می دهد که 15 هزار میلیارد تومان از سرمایه های مردم در بورس سوخت شده و از بین رفت.

وی گفت: آقای دژپسند وزیر وقت امور مالی و دارایی رسما در تلویزیون گفت که طی ماه های گذشته 500 هزار میلیارد تومان دولت از بورس عایدی داشته و کسری بودجه دولت از بورس جبران شده است. این در حالی است که بازار سرمایه محل عایدی برای جبران کسری بودجه نیست.

موسوی لارگانی گفت: یکسری از سهامداران حقوقی زمانی که بانک به یکباره سود سپرده ها را کم کرد عرضه کننده سهام های خود در بورس شدند و به همین دلیل مردم پول خود را از بانک بیرون کشیده و در بورس سرمایه گذاری کردند. ولی عملا حقوقی ها پول های مردم را به جیب زدند و سهام های خود را با قیمت بسیار بالاتری فروختند.

منبع: فرارو
انتشار: 18 آذر 1400 بروزرسانی: 18 آذر 1400 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 179

به "سه بیت کوین از خرداد 99 در بورس تهران استخراج شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه بیت کوین از خرداد 99 در بورس تهران استخراج شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید