شکایت محیط زیست از شرکت پالایش گاز فجر جم، مسئولان شرکت به اخطارها توجه نمی نمایند

به گزارش مجله راهدیو، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جم از شرکت پالایش گاز فجر جم برای آلودگی ناشی از ورود پساب صنعتی به رودخانه شکایت کرد.

شکایت محیط زیست از شرکت پالایش گاز فجر جم، مسئولان شرکت به اخطارها توجه نمی نمایند

به گزارش از ، محمدتقی محمدی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جم اعلام کرد: 9 شهریور در بازدید کارشناسی از شرکت پالایش گاز فجر جم معین شد به دلیل گرفتگی کانال های تعبیه شده، پساب صنعتی به محیط پیرامونی و آبراهه مجاور وارد می گردد.

او اضافه نمود: طبق مشاهده ها پساب رها شده، در گودال خاکی پایین دست لاگن ها(حوضچه ها) و در فاصله 50 متری از قنات و رودخانه فصلی مجاور مهار شده که به وسیله نفوذ به لایه های زیرین به پایین دست منتقل و موجب آلودگی خاک و منابع آبی بعلاوه تهدید علیه بهداشت عمومی و اتلاف حیات وحش آبزی و کنار آبزی می گردد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جم ادامه داد: در گذشته هم موارد متعددی تخلیه و نشتی پساب آلوده به رودخانه مجاور از سوی شرکت انجام شده که با یک گودال خاکی قابل نفوذ و غیر استاندارد آلودگی های خروجی را مهار می کردند که مورد تایید واقع نشده است.

محمدی گفت: بعلاوه تذکرها و اخطاریه های کتبی در موارد مختلف منجر به پیگیری قضائی شده است، اما با وجود اقدا م های انجام شده دوباره سهل انگاری ها و بی توجهی به محیط زیست و سلامتی شهروندان از سر گرفته شده است.

او اسم کرد: این اتفاق ها در حالی رخ می دهد که پیش از این، راه حل هایی برای پیشگیری از وقوع آلودگی به مسئولان ارائه و اعلام شده است که برای جلوگیری از ورود پساب آلوده به رودخانه، ساخت حوضچه بتنی غیر قابل نفوذ با در نظر گرفتن حجم پساب به همراه یک پمپ اتومات به لاگن ها الزامی است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جم با اشاره به اینکه استفاده از گودال خاکی برای مدیریت پساب صنعتی کاملا غیر اصولی است، اعلام کرد: شرکت پالایش گاز فجر جم در زمینه آلودگی های مختلف هوا، آب، خاک، نداشتن تصفیه خانه فاضلاب صنعتی، انتقال ندادن لجن های هیدروکربوری اخطار های کتبی گرفته اما اقدام موثری صورت نداده است.

محمدی اضافه نمود: به نظر می رسد این شرکت در انتها دادن به آلودگی ها و مدیریت اصولی در زمینه پسماند ها و پساب های تولیدی بسیار ناتوان است که این امر باعث به خطر افتادن سلامت مردم، محیط زیست و دیگر موجودات زنده خواهد شد.

او با اشاره به اینکه طبق شواهد شرکت پالایش گاز فجر جم یکی از عوامل آلوده کننده در زمینه های مختلف زیست محیطی به تعداد می رود، اعلام کرد: خصوصیات فیزیکی از جمله رنگ، بو و کدری پساب تایید کننده پساب های آلوده است که از محل مورد نظر نمونه گیری و عکسبرداری صورت گرفت و مدیر عامل این شرکت طی شکواییه ای برای برخورد قانونی، پاکسازی محیط آلوده و اخذ خسارت وارد آمده به محیط زیست به دادسرای عمومی و انقلاب استان بوشهر معرفی شده است.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 77

به "شکایت محیط زیست از شرکت پالایش گاز فجر جم، مسئولان شرکت به اخطارها توجه نمی نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکایت محیط زیست از شرکت پالایش گاز فجر جم، مسئولان شرکت به اخطارها توجه نمی نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید