طرز تهیه کباب تابه ای با سس گوجه به سبک رستوران

به گزارش مجله راهدیو، کباب تابه ای غذایی خوشمزه و پرطرفدار است که می توانید به سادگی و در زمان کوتاه آن را تهیه کنید. این غذا معمولا با نان، برنج یا سیب زمینی سرو می گردد. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه کباب تابه ای ساده را مرور نموده بودیم و در ادامه طرز تهیه کباب تابه ای با سس گوجه را آنالیز می کنیم.

طرز تهیه کباب تابه ای با سس گوجه به سبک رستوران

مواد لازم برای تهیه کباب تابه ای با سس گوجه

  • گوشت چرخ نموده 350 گرم
  • پیاز 1 عدد
  • گوجه فرنگی 3 عدد
  • نمک 1 قاشق چایخوری
  • زردچوبه 1 قاشق چایخوری
  • رب گوجه 2-3 قاشق غذاخوری
  • فلفل سیاه و قرمز نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه کباب تابه ای با سس گوجه

1. آماده کردن مخلوط

اولین مرحله از طرز تهیه کباب تابه ای با سس گوجه درست مثل طرز تهیه کباب تابه ای مرغ با سیب زمینی است یعنی باید ابتدا پیاز را رنده کنید و خوب آبش را بگیرید بعد گوشت چرخ نموده را به همراه نمک و فلفل سیاه به مواد اضافه کنید و خوب ورز دهید تا یکدست شده و گوشت چسبناک گردد.

نکته: حدود 5 دقیقه ورز دهید و اگر وقت داشتید مواد را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید.

2. سرخ کردن کباب تابه ای

پخت کباب تابه ای با سس گوجه را با انتخاب تابه مناسب ادامه دهید و بعد تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و روغن کافی به آن اضافه کنید. بعد به میزان مناسب از مخلوط گوشت را بردارید و با کف دست صاف کنید و داخل روغن بریزید. می توانید این کار را مانند کتلت انجام دهید.

وقتی که آب گوشت کباب کشیده و قسمت زیرینش خوب سرخ شد و خودش را گرفت، کباب را برگردانید تا طرف دیگرش هم سرخ گردد.

نکته: در غیر این صورت مواد را کاملا کف ماهیتابه پخش کنید و بعد از سرخ شدن با کفگیر برش بزنید.

نکته: هرچه قطر تابه گریل کمتر باشد، کمتر به سرخ شدن احتیاج دارد و گوشت سفت نمی گردد.

3. تهیه سس گوجه و پخت کباب در آن

اکنون گوجه ها را از وسط نصف کنید و بعد از این که کباب تابه ای خوب سرخ شد، ابتدا کباب را از ماهیتابه خارج کنید بعد گوجه ها را تفت دهید تا نرم و خوشمزه شوند. سپس رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته گردد، در نهایت هم میزان کمی نمک و فلفل را به همراه آب گوشت یا استاک گوشت اضافه کنید و هم بزنید.

وقتی سس کمی جوش خورد و غلظت لازم را پیدا کرد کباب های آماده شده را مجدد به تابه برگردانید و اجازه دهید کباب داخل سس گوجه چند قل بزند. در این مرحله کباب تابه ای شما آماده است می توانید آن را همراه برنج یا نان مصرف کنید. نوش جان!

نکات تکمیلی برای تهیه کباب تابه ای

تهیه و پخت کباب تابه ای کار ساده ای است فقط رعایت نکات و فوت وفن های مرتبط به تهیه آن می تواند به شما یاری کند غذای تان خاص تر و خوشمزه تر گردد.

برترین گوشت برای تهیه کباب تابه ای

برای تهیه کباب تابه ای، گوشت چرخ نموده مخلوط گوسفندی و گوساله برترین انتخاب است. این ترکیب چربی و طعم متعادلی دارد و باعث می گردد کباب تابه ای شما هم خوشمزه و هم آبدار باشد. نکته مهم در مورد ترکیب گوشت چرخ نموده گوسفند و گوساله این است که گوشت گوسفندی به تنهایی ممکن است خیلی چرب باشد و کباب تابه ای شما را سنگین کند. در حالی که گوشت گوساله چربی کمتری دارد و به تعادل چربی کباب یاری می کند.

یادتان باشد که گوشت مرغ هم گزینه خوبی برای تهیه کباب تابه ای است بنابراین اگر دوست دارید از مرغ بهره ببرید طرز تهیه کباب تابه ای با گوشت مرغ را در کتاب کاله مطالعه کنید. البته دقت داشته باشید که ترکیب گوشت قرمز و مرغ هم برای کباب تابه ای گزینه خوبی است که طرز تهیه کباب تابه ای گوشت و مرغ را هم می توانید در کتاب کاله مطالعه کنید.

نکته مهم برای بهبود عطر و طعم کباب تابه ای

برای اینکه کباب تابه ای شما طعم و عطر بهتری داشته باشد، می توانید از میزانی زعفران دم نموده یا پودر فلفل پاپریکا در مایه کباب بهره ببرید. یا اگر می خواهید کباب تابه ای شما تندتر باشد، می توانید میزان فلفل قرمز را در مایه کباب افزایش دهید.

نحوه سرو کباب تابه ای با سس گوجه

برای دورچین کباب تابه ای می توانید از سیب زمینی سرخ شده، فلفل دلمه ای گریل یا پیاز خلالی بهره ببرید. کباب تابه ای از آن دسته غذاهاست که می توانید هم به صورت گرم هم سرد سرو کنید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 15 خرداد 1403 بروزرسانی: 15 خرداد 1403 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 604

به "طرز تهیه کباب تابه ای با سس گوجه به سبک رستوران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کباب تابه ای با سس گوجه به سبک رستوران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید