فضاپیمای جونو، نزدیک ترین عکس ها از قمر اروپا در 20 سال گذشته را ثبت کرد، عکس هایی زیبا و باورنکردنی (تور اروپا ارزان)

به گزارش مجله راهدیو، صبح پنجشنبه، فضاپیمای جونو ناسا در فاصله 219 مایلی سطح اروپا پرواز کرد، قمر یخی بزرگی که به دور مشتری می چرخد. این نزدیکترین نگاه بشریت به دنیای یخ زده در بیش از 20 سال گذشته است.

فضاپیمای جونو، نزدیک ترین عکس ها از قمر اروپا در 20 سال گذشته را ثبت کرد، عکس هایی زیبا و باورنکردنی (تور اروپا ارزان)

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

فضاپیمای جونو در سال 2011 برای مطالعه مشتری، بزرگترین سیاره منظومه شمسی به فضا پرتاب شد. جونو پس از انجام موفقیت آمیز ماموریت اولیه خود در سال 2021، آغاز به آنالیز قمر های مشتری از جمله اروپا، گانیمد و آیو کرد.

پیش از این فضاپیمای گالیله ناسا در سال 2000 در فاصله نزدیک از اروپا پرواز نموده است.

اسکات بولتون، محقق اصلی جونو، در بیانیه ای مطبوعاتی گفت: این اولین تصویر فقط یک نگاه اجمالی از دانش نوی است که از مجموعه ابزار ها و حسگر های جونو به دست آمده که داده هایی به ما راز پوسته یخی اروپا می دهد.

در ساعت 5:36 صبح به وقت شرقی، فضاپیما به نزدیکترین فاصله خود از اروپا رسید و در ارتفاع 219 مایلی از سطح زمین نهاده شد.

جونو در سایه اروپا قرار داشت، اما نور خورشید که از مشتری منعکس می شد، نور کافی برای دوربین کاوشگر برای ثبت تصاویر فراهم می کرد.

تصویر سمت چپ بالا که به وسیله گالیله در سال 1997 گرفته شده است، یک تصویر رنگی طبیعی تقریبی از اروپا است و تنوع خیره نماینده زمین شناسی سطح اروپا را به نمایش می گذارد.

در سمت راست تصویر خامی از کاوشگر جونو است که در 29 سپتامبر گرفته شده. هر دو تصویر شکاف های خطی طولانی و برآمدگی هایی را نشان می دهند که از سطح ماه عبور می نمایند.

پس از پردازش تصاویر نو، محققان امیدوارند که مقایسه آن ها با تصاویر اروپا از ماموریت های قبلی، نشان دهد که ماه یخی در طول دهه ها چگونه تغییر نموده است. اروپا دارای پوسته یخی است که تصور می گردد ضخامت آن بین 10 تا 15 مایل باشد.

اخترشناسان بر این باورند که اقیانوسی نمکی که عمق آن بین 40 تا 100 مایل تخمین زده می گردد، در زیر سطح یخی ضخیم آن پنهان شده است. این موضوع در جستجوی ما برای حیات فراتر از زمین بسیار مهم است، زیرا آب مایع یکی از مواد ضروری برای همه موجودات زنده است.

به گفته ناسا، جونو به ابزار های قدرتمندی مجهز شده است که می توانند به زیر پوسته یخی اروپا نگاه نمایند و اطلاعات مربوط به ترکیب و دمای آن را جمع آوری نمایند.

در تصویر نزدیک بالا که به وسیله فضاپیمای گالیله در سال 1997 گرفته شده است، می توانید سطح اروپا را که با شکاف هایی در امتداد بیرونی یخی آن متلاشی شده است، مشاهده کنید.

ماموریت های قبلی توده هایی از بخار آب را که از آن پوسته یخ زده فوران می کردند، مشاهده کردند. تیم جونو هنوز در حال پردازش تصاویر مربوط به پرواز روز پنجشنبه هستند، اما دانشمندان امیدوارند که آن ها از سطح اروپا عکسبرداری نموده باشند.

آنچه جونو از این پرواز می آموزد می تواند به مأموریت های آینده، از جمله کاوشگر اروپا کلیپر ناسا، که قرار است در سال 2024 پرتاب گردد تا اطلاعات بیشتری در خصوص اقیانوس زیر پوسته یخی و نحوه تعامل آن با سطح به دست آورد، یاری کند.

به لطف نبوغ تیم ناوبری، راستا جونو برای عبور از مدار ماه جوین در زمان مناسب تنظیم شد.

این مأموریت ممکن است به دانشمندان یاری کند تا مشخص نمایند آیا اروپا اقیانوس داخلی دارد یا خیر و آیا می تواند زمانی مسکونی گردد!

منبع: یک پزشک
انتشار: 8 مهر 1401 بروزرسانی: 8 مهر 1401 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 440

به "فضاپیمای جونو، نزدیک ترین عکس ها از قمر اروپا در 20 سال گذشته را ثبت کرد، عکس هایی زیبا و باورنکردنی (تور اروپا ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضاپیمای جونو، نزدیک ترین عکس ها از قمر اروپا در 20 سال گذشته را ثبت کرد، عکس هایی زیبا و باورنکردنی (تور اروپا ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید