دیدنی ترین شهرهای تاریخی آلمان و دنیایی بی نظیر در کشوری اروپایی (تور ارزان آلمان)

به گزارش مجله راهدیو، آلمان کشوری است که در کنار تمام قطب های صنعتی پیشرفته خود از طبیعتی بکر و بعلاوه جاذبه های تاریخی و بسیار دیدنی متعددی نیز برخوردار می باشد. در کشوری مثل آلمان با معروف ترین شهرهای تاریخی آلمان پیشرفت و ترقی با بی توجهی به سایر زمینه های زندگی انسانی اتفاق نیفتاده و شاید به همین دلیل باشد که ما در کشور قدرتمندی مثل آلمان هنوز هم با صدها روستا و دهکده مجذوب کننده گردشگری روبرو می شویم و می توان در آنان با کلی جاذبه و اماکن تاریخی و دیدنی رو به رو بشویم پس اگر شما نیز علاقمند به تماشای 10 تا از دیدنی ترین شهرهای تاریخی آلمان هستید در ادامه این مطلب با مجله گردشگری خبرنگاران همراه شوید تا به شما بهترین شهرهای تاریخی آلمان را معرفی نماییم.

دیدنی ترین شهرهای تاریخی آلمان و دنیایی بی نظیر در کشوری اروپایی (تور ارزان آلمان)

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

برلین

برلین از جمله شهرهایی است که صرف نظر از مرکز بودن، از پتانسیل های بسیار بالایی در زمینه های توریستی و توریست برخوردار است. این شهر مجلل و باشکوه که تا کنون بیشتر در عرصه های سیاسی و برنامه های دولتی از آن نامی به میان آورده شده، دارای تعداد زیادی جاذبه باستانی، اماکن تاریخی و بعلاوه موزه و گالری های هنری و البته تعداد زیادی سالن موسیقی برای علاقمندان به این شاخه هنر می باشد! محیط تمیز شهر برلین در بین معروف ترین شهرهای تاریخی آلمان در کنار طبیعتی پویا و زنده و بعلاوه وجود امکانات رفاهی و خدماتی گسترده در سطوح مختلف آن سبب گشته تا با اطمینان بیان کنیم اگر روزی به آلمان سفر کردید و به تماشای برلین نرفتید، مطئمن باشید خیلی زود از اینکه در سفر خود سری به برلین آلمان نزدید، پشیمان خواهید شد.

مونیخ

شاید بتوان در مورد شهر مونیخ این طور اظهارنظر کرد که با اختلاف زیادی از دیگر شهرهای کشور آلمان، مجذوب نماینده ترین شهر ژرمن ها می باشد. مونیخ در نزدیکی رشته کوه های آلپ قرار گرفته و مرکز استان بایرن نیز می باشد. صرفه نظر از وجود یک تیم فوتبال قدرتمند در دنیای ورزش که منتسب به این شهر می باشد (تیم فوتبال بایرن مونیخ)، شهر مونیخ به مقدار کافی دارای بناهای تاریخی مجذوب نماینده، رستوران ها و هتل های فوق العاده لوکس و مجلل و بعلاوه معماری های باستانی و موزه های بسیار دیدنی می باشد که قطعا سفر به آن را در بین دیدنی ترین شهرهای تاریخی آلمان خالی از لطف نخواهد کرد! البته ناگفته نماند که سفر به مونیخ در روزهای منتهی به جشن اکتبر این شهر می تواند تا مدت ها در فکر و خاطر شما توریستان و بازدید نمایندگان عزیز باقی بماند.

لوبک

لوبک شهری است جزیره ای که در سال 1143 میلادی تاسیس شده و باید بدانید که این شهر کوچک و تاریخی تحت حفاظت شدید از سوی سازمان دنیای یونسکو می باشد و به همین دلیل بایستی حتی در هنگام قدم زدن های خود در کوچه و پس کوچه های باریک این شهر نیز حسابی مواظب رفتار و عمل خود باشید ! شهر جزیره ای لوبک که درست بر روی رودخانه Trave قرار گرفته، دارای بیشمار ساختمان قدیمی ساخته شده در سده های 14 و 15 میلادی است که البته باید در میان آنان تالار شهر لوبک را از بقیه جدا نماییم چرا که این تالار تاریخی در قرن دوم میلادی در این شهر باستانی ایجاد شده است. ناگفته نماند که در دنیای معروفیت شهرها، بسیاری لوبک را به جهت داشتن معماری های فوق العاده دیدنی آجری که اغلب گوتیک می باشد، می شناسند و از آن تعریف و تمجید بسیار می نمایند. فارغ از همه این موارد بهتر است اگر روزی قصد بازدید از یک شهر تاریخی و دیدنی را کردید، حتما نام لوبک را نیز در لیست دیدنی ترین شهرهای تاریخی آلمان جای دهید چرا که این شهر علاوه بر داشتن جاذبه های تاریخی متعدد، از تعداد زیادی موزه مجذوب نماینده که هر کدام بیانگر بخش خاصی از گذر زمان در این شهر سحرآمیز می باشند نیز برخوردار می باشد.

درسدن

درسدن از جمله شهرهای دنیا و از بهترین شهرهای تاریخی آلمان است که با گذشت زمان تغییر موضع داده و از مرکز اصلی فرهنگی آلمان به یکی از شاخصه های معماری این کشور تبدیل شده است! در شهر درسدن یک سالن اپرای بسیار تماشایی به نام Semperoper وجود دارد که طبق نوشته های تاریخی ساخته شده در سال 1841 به وسیله گاتفرید سمپر است و در حال حاضر از آن به عنوان یک شاهکار معماری یاد می نمایند که بازدید از آن برای همگان می تواند بسیار جالب و مجذوب نماینده تلقی گردد! شاید بد نباشد بدانید اولین اپرایی که در سالن سمپروپر اجرا شد یکی از ساخته های نوابغ آهنگسازی کشور آلمان یعنی کارل ماریا فون وبر بوده و تا کنون نیز بیشمار از اجراهای اپرایی و بعلاوه پایکوبی های باله ای به سبک کلاسیک در آن برگزار شده است. توصیه می گردد برای یک بازدید اجمالی از شهر تاریخی و بی نهایت دیدنی درسدن در بین معروف ترین شهرهای تاریخی آلمان حتما از آژانس های مسافرتی معتبر و یا تورهای محلی این شهر استفاده نمایید تا بتوانید در مراحل مختلفی از سفر خود، به تماشای سالن مجلل و بسیار چشم نواز سمپروپر بروید و با قسمت های مختلف آن آشنایی پیدا نمایید. البته در این بین از رستوران خوش نام Bean&Beluga نیز غافل نشوید که دارای منویی بسیار خوشمزه از غذاهای محلی و بین المللی و بعلاوه نوشیدنی های مخصوص به خود و کاملا انحصاری می باشد. در سرانجام این بخش نیز باید این نکته را یادآوری کنیم که بهتر است برای سفر به شهر درسدن، ماه ژوئن را انتخاب نمایید که همراه است با جشنواره Bunte Republik Neustadt که در طی کل ماه اغلب سالن ها و حتی خیابان های از قبل معین شده پر می گردد از هنرمندان خیابانی و بعلاوه گروه های مختلف موسیقی و نمایشی که قادر هستند تا ساعت های زیادی شما را محو هنر خود نمایند و القا نماینده فرهنگ غنی آلمان به شما باشند.

لایپزیگ

شهر لایپزیگ به داشتن فرهنگ و زمینه های هنری و استعدادهای نابی که در گذر زمان از این شهر در عرصه های آهنگسازی و موسیقی به دنیا معرفی شده، از معروفیت زیادی برخوردار می باشد. از جمله نوابغ موسیقی که از شهر لایپزیگ کار خود را شروع نموده اند می توان به ریچادر واگنر، فلیکس مندلسون و بعلاوه یوهان سباستین باخ اشاره نمود که می توان تماشای آثار این افراد در موزه های این شهر را یکی از دلایل برجستگی های لایپزیگ در صنعت توریسم کشور آلمان بیان نمود. البته به غیر از موزه های هنری و آشنایی با استعدادهای بزرگ هنری مرکز استان زاکسن یعنی لایپزیگ در گذشته و حال، باید به دومین دانشگاخ قدیمی آلمان نیز که در این شهر واقع شده، اشاره نماییم که در سال 1409 میلادی در شهر لایپزیگ و به همین نام یعنی دانشگاه لایپزیگ تاسیس شده است. علاوه بر این وقتی از شهر لایپزیگ سخن می گوییم نیز نباید از باغ وحش دیدنی و شهر تاریخی الدتاون هم غافل شویم که می تواند حسابی برای توریستان داخلی و خارجی آلمانی، بازدید از آن ها در یکی از بهترین شهرهای تاریخی آلمان مجذوب نماینده و مهیج باشد.

کلن

شهر کلن از یکی دیگر از شهرهای دیدنی کشور آلمان می باشد که پر است از کلی المان های تاریخی و فرهنگی از دوره های رومیان باستان تا کنون. کلن مرکز استان نورث راین-وستفالیا می باشد و از نظر داشتن پتانسیل های مجذوب نماینده توریستی و توریستی می توان گفت شهر غنی شده ای به شمار میرود. در شهر کلن کلیسایی قرار گرفته است به نام کلیسای جامع کلن که به علت قدمت بالای خود و بعلاوه نوع معماری که در ساخت آن به کار رفته، تبدیل شده است به اصلی ترین نماد این شهر تاریخی و توریستی. البته این را هم باید اضافه نمود که در شهر کلن به غیر از کلیسای جامع تعداد زیادی موزه و گالری هنری هم به چشم می خورد که هر کدام معرف یک بازه زمانی خاص از عصر باستان تا عصر معاصر در بین دیدنی ترین شهرهای تاریخی آلمان می باشند.

روگن

روگن یک استان جزیره ای است با کلی شهر تاریخی و دیدنی و البته امکانات رفاهی و تفریحی مدرن! این استان دارای خط ساحلی بسیار چشم نوازی است و پارک ملی آن یعنی پارک جاسموند (Jasmund) توانسته به علت وجود تپه های شنی و صخره های گچی خود، تندیسی از سوی سازمان میراث دنیای یونسکو به دست آورد. در کل اگر بخواهیم از استان روگن که ترکیبی است از تاریخ باستان با ساختمان های قدیمی و بعلاوه تکنولوژی روز دنیای سخن بگوییم باید اعتراف کنیم که روگن یک مقصد فوق العاده بی نظیر و بعلاوه ایده آل برای کسانی است که قصد سپری کردن تعطیلاتی بلند مدت در یکی از بهترین شهرهای تاریخی آلمان همانند تعطیلات تابستانی را نموده اند.

هایدلبرگ

هایدلبرگ یک شهر کوچک با کلی جاذبه تاریخی و صد البته اماکن دیدنی و مجذوب نماینده می باشد. این شهر به 2 علت یکی از محبوب ترین شهرهای توریستی و بعلاوه تفریحی در کشور آلمان به شمار میرود، علت اول این است که شهر هایدلبرگ از تعداد بیشماری بنا و اماکن تاریخی و قدمتی که مربوط می شوند به عصر باروک و قرون وسطی برخوردار می باشند که البته در بین تمامی این مکان های ریشه دار تاریخی، خرابه های به جای مانده از قلعه معروف رنسانس از بقیه بیشتر خودنمایی می نماید و علت دوم هم وجود قدیمی ترین کالج علمی آلمان در هایدلبرگ است که هر ساله سبب جذب تعداد زیادی دانشجو و بعلاوه ایجاد یک جو کاملا شاداب و جوان در اقصی نقاط این شهر بسیار تماشایی در بین معروف ترین شهرهای تاریخی آلمان می گردد. ناگفته نماند به جز بناها و اماکن تاریخی و بعلاوه قدیمی ترین کالج آلمان در این شهر می توان هایدلبرگ را به عنوان یکی از شهرهای تفریحی این کشور نیز به حساب بیاوریم چرا که در کنار داشتن فضای سبز و طبیعی و جاده های مخصوص برای پیاده روی های دو نفره و خانوادگی و تعداد زیادی کافه و رستوران دنج و رمانتیک از ویژگی های شاخص این شهر می باشد.

تنگه راین

شاید در دنیای ما کمتر کسی را بتوان پیدا کرد که نام رود راین که از جمله بزرگترین رودهای قاره اروپا می باشد را نشنیده باشد! تنگه راین نیز یکی از نقاطی است که رود راین از حوالی آن عبور می نماید که البته در حال حاضر با توجه به تصمیماتی که دولت فدرال آلمان در مورد این تنگه اتخاذ نموده، بیشتر به یکی از جاذبه های دیدنی و تاریخی آلمان تبدیل شده است! در تنگه راین شما به عنوان یک بازدید نماینده می توانید با کلی قلعه قدمتی و بعلاوه ابنیه های فرهنگی رو به رو شوید. در جاده ای که به موازات رودخانه کشیده شده و حدودا 65 کیلومتر می باشد و در بین کوبلنتس و بینگن واقع شده، به رانندگی بپردازید. شایان ذکر است که تنگه راین نیز از جمله نقاط تحت حفاظت و حمایت سازمان دنیای یونسکو در کشور آلمان در بین بهترین شهرهای تاریخی آلمان می باشد.

هلیگولند

هلیگولند معروف به جزیره صخره سرخ یکی از نقاط مجذوب نماینده توریستی و توریستی در آلمان می باشد که هر مسافر و توریستی می تواند برای تماشای تمام بخش های آن، تنها یک روز از زمان سفر خود را به آن اختصاص دهد. این جزیره که بخشی از مجمع الجزایر دریای شمال کشور آلمان می باشد، توانسته در یک دهه گذشته خود را به عنوان یکی از قطب های فعال در صنعت توریسم دنیای از سوی کشور آلمان معرفی نماید و اکنون به علت داشتن مراکز اقامتی لوکس و بعلاوه رستوران های مجلل و محلی با منوهای غذایی دریایی و غیر دریایی که همگی نیز تازه تهیه و طبخ می شوند در کنار کلی صنایع دستی مخصوص به مردم آلمان یکی از دیدنی ترین شهرهای این کشور محسوب گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 30 دی 1401 بروزرسانی: 30 دی 1401 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 491

به "دیدنی ترین شهرهای تاریخی آلمان و دنیایی بی نظیر در کشوری اروپایی (تور ارزان آلمان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی ترین شهرهای تاریخی آلمان و دنیایی بی نظیر در کشوری اروپایی (تور ارزان آلمان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید