فناوری های همگرا به شناخت اختلالات بدن حین خواب یاری می نماید

به گزارش مجله راهدیو، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، محققان در یک شرکت دانش بنیان دستگاهی فراوری و به بازار عرضه نموده اند که یک پلی سومنوگرافی بوده و با تست چندپارامتری، عملکرد تعدادی از ارگان ها و سیستم های بدن را در خواب ضبط می کند.

فناوری های همگرا به شناخت اختلالات بدن حین خواب یاری می نماید

این تست که متداول ترین آزمایش در مراکز اختلالات خواب به شمار میرود، شامل نوار مغز، نوار قلب، نوار عضله، نوار چشم، جریان هوای تنفسی، کوشش تنفسی و درصد اشباع اکسیژن خون است.

بعلاوه این تست برای تشخیص بسیاری از اختلالات خواب استاندارد و طلایی محسوب می گردد که از جمله آنها می توان به سندرم آپنه خواب انسدادی، سندرم آپنه خواب مرکزی، نارکولپسی، تشخیص اختلال های خواب مانند بی خوابی، پرخوابی، تشخیص اختلال های تشنج، میگرن و سایر سردردهای عروقی و نیز اختلال افسردگی ماژور اشاره نمود.

از داده های پلی سومنوگرافی می توان اطلاعات زیادی به دست آورد که شامل اندازه تاخیر خواب، مراحل خواب، کیفیت خواب، بی نظمی های تنفسی مانند آپنه و هایپوپنه است.

مطالعات خواب، تشخیص اختلال های خواب مانند بی خوابی، پرخوابی، قطع تنفس در خواب، تشخیص ناهنجاری های ریتم قلبی، شرایط بدن و الگوی حرکت طی خواب، تشخیص اختلال های تشنج وابسته به خواب، تحقیقات آنالیز علل بروز سردردهای میگرنی و عصبی از جمله کاربردهای این دستگاه است.

این محصول ایران ساخت که با حمایت مرکز راهبردی فناوری های همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به فراوری رسیده، ضمن صرفه جویی ارزی با عدم ورود نمونه های مشابه خارجی، با استقبال خوبی از جانب جامعه متخصصین نورولوژی و محققان اختلالات خواب روبرو شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 آذر 1400 بروزرسانی: 14 آذر 1400 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 173

به "فناوری های همگرا به شناخت اختلالات بدن حین خواب یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری های همگرا به شناخت اختلالات بدن حین خواب یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید