مجلل ترین لابی های هتل های ایران

به گزارش مجله راهدیو، لابی یکی از مهم ترین بخش ها در معماری هر هتل است و به همین علت در طراحی آن از المان های لوکس و مجلل استفاده می گردد.

مجلل ترین لابی های هتل های ایران

لابی یکی از مهم ترین بخش ها در معماری هر هتل است و به همین علت در طراحی آن از المان های لوکس و مجلل استفاده می گردد. در معماری هتل های ایرانی نیز اهمیت این موضوع کاملا به چشم می خورد و با ورود به بعضی از هتل های لوکس و 5 ستاره، لابی های مجلل خودنمایی می نمایند. در ادامه به چند مورد از زیباترین لابی ها در هتل های ایران اشاره خواهیم داشت.

هتل داریوش کیش

یکی از منحصربه فردترین هتل های ایران از نظر نوع معماری آن هتل داریوش کیش است که المان های هخامنشی آن در بخش های مختلف هتل جلوه گری می نمایند. علاوه بر نوع نمای بیرونی هتل که از تخت جمشید الهام گرفته شده است، در لابی آن نیز از مبلمان و جایگاه و وسایل تزئینی متناسب با این سبک استفاده شده است. جایگاه های طلایی رنگ با منبت کاری های بسیار هنرمندانه به سبک هخامنشیان باعث شده است تا به یکی از زیباترین لابی های هتل در ایران تبدیل گردد. علاوه بر جایگاه و مبلمان با روکش های بسیار شاهانه، می توان به لوسترهای مجلل آن اشاره نمود که زیبایی محیط را صد چندان نموده اند. عکس های بیشتر از لابی این هتل می توانید در فرآیند رزرو هتل داریوش کیش از رسپینا مشاهده کنید.

هتل قصر طلایی مشهد

به علت رقابت بسیار زیاد در میان هتل های مشهد و تقاضای بالا برای رزرو آن ها در تمام طول سال به وسیله مسافران داخلی و خارجی، توجه بسیار بسیاری به نوع معماری به کار رفته در آن ها می گردد. به عنوان مثال، هتل قصر طلایی یکی از نمونه های منحصربه فرد است که در معماری اتاق های آن از سبک های مختلفی استفاده شده و حق انتخاب بالایی برای مسافران ارائه می دهد. لابی این هتل به علت استفاده از سنگ فرش زیبا، گچکاری های استادانه در دیوارهای اطراف و سقف و بعلاوه نوع مبلمان قرار گرفته در آن، در فهرست زیباترین لابی ها قرار گرفته است. از مهم ترین ویژگی های این لابی می توان به استفاده از لوستر بسیار بزرگ و سقف بلند آن اشاره نمود. علاوه براین، گل آرایی های بسیار زیبا در میز قرار گرفته روی فرش ایرانی بسیار ارزشمند و گل هایی که در گوشه و کنار این فضا به چشم میخورد از دیگر ویژگی های مثبت در لابی هتل قصر طلایی مشهد هستند.

هتل درویشی مشهد

از دیگر هتل های بسیار لوکس و مجلل در ایران می توان به هتل درویشی اشاره نمود که نه تنها در اتاق ها، بلکه در نمای بیرونی و لابی آن نیز طراحی های کاملا هنرمندانه مشاهده می گردد. علاوه بر وسایل تزئینی و تابلو و المان های به کار رفته روی دیوارها، اولین چیزی که در لابی این هتل جلب توجه می نماید، لوستر بزرگ بنفش رنگ است. استفاده از آب نما و به گوش رسیدن صدای آب در فضای لابی و بعلاوه استفاده از مبلمان های شیک، شرایطی را فراهم نموده است تا لابی هتل درویشی انتخابی مناسب برای برگزاری جلسات و نشست های کوچک کاری به شمار رود.

هتل اسپیناس پالاس تهران

از دیگر نمونه های بسیار زیبا در میان هتل های ایران که لابی هنرمندانه ای برای آن طراحی شده است می توان به هتل اسپیناس پالاس تهران اشاره نمود. در لابی این هتل از مجمسه های سنگی بزرگ متناسب با دوره هخامنشیان استفاده شده است که شکوه خاصی را در محیط القا می نمایند. علاوه براین، در سقف لابی گچکاری ها و طراحی های بسیار زیبا و متناسب با معماری ایرانی با رنگ های طلایی به کار رفته است که در کنار لوستر بزرگ آن جلوه ای فوق العاده زیبا را به وجود آورده اند.

هتل مارینا پارک کیش

از نمونه لابی های مدرن در میان هتل های ایران می توان به هتل مارینا پارک کیش اشاره نمود. در این هتل بیشتر از سبک های مدرن استفاده شده و مبلمان های استیل و شاهانه در آن به کار نرفته است. به جای این وسایل، از مبلمان های راحتی با ترکیب رنگ قهوه ای و عنابی استفاده شده که در کنار تزیینات طلایی روی دیوارها جلوه ای عالی را به وجود آورده ند. حوضچه و آبنمای بسیار زیبا و استفاده از نورپردازی های هنرمندانه، لوستر بزرگ و سقف بلند از دیگر مواردی هستند که در لابی این هتل جلب توجه می نماید. گفتنی است که شرایط موجود در لابی این هتل باعث شده است تا هتل مارینا پارک از گزینه های پرطرفدار برای سفرهای کاری به کیش باشد.

منبع: کجارو
انتشار: 3 تیر 1401 بروزرسانی: 3 تیر 1401 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 367

به "مجلل ترین لابی های هتل های ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلل ترین لابی های هتل های ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید