مل گیبسون، اسلحه مرگبار 5 را می سازد

به گزارش مجله راهدیو، مل گیبسون، کارگردانی قسمت پنجم و نهایی فیلمی را بر عهده گرفت که با بازی در آن در دهه 80 میلادی به یک ستاره هالیوودی تبدیل شد.

مل گیبسون، اسلحه مرگبار 5 را می سازد

به گزارش ایسنا، و به گزارش هالیوود ریپورتر، با درگذشت ریچارد دونر، کارگردان مجموعه فیلم های اسلحه مرگبار که مشغول نگارش فیلمنامه قسمت پنجم این فیلم اکشن بود، بنا به درخواست او، مل گیبسون، ساخت قسمت تازه و احتمالاً نهایی این سری فیلم پیروز را برعهده گرفته است.

ریچارد دونر، پیش از مرگش از گیبسون خواسته بود در صورت درگذشتش پیش از ساخت اسلحه مرگبار 5، این فیلم را کارگردانی کند و این موضوع را به اطلاع استودیو فیلمسازی نیز رسانده بود.

اولین قسمت از این فیلم در سال 1987 و با نقش آفرینی گلوور و گیبسون در نقش دو مامور پلیس، ساخته شد و به فروش 156 میلیون دلاری رسید و پس از آن سه دنباله سینمایی پیروز نیز برای آن ساخته شد.

مجموع فروش چهار قسمت از سری فیلم های اسلحه مرگبار که بین دهه 80 تا 90 میلادی ساخته شد، بیش از 955 میلیون دلار است و آخرین قیمت آن در سال 1998 اکران شد.

بعلاوه در سال 2016، یک سریال تلویزیونی براساس این مجموعه فیلم ساخته شد که کارگردانی آن بر عهده شین بلک بود و از شبکه تلویزیونی فاکس پخش شد.

مل گیبسون، اولین بار در سال 1979 با بازی در فیلم مکس دیوانه وارد دنیای بازیگری شد و پس از آن در چندین فیلم دیگر از جمله مجموعه فیلم های اسلحه مرگبار درخشید. وی در سال 1993 با فیلم مردی بدون صورت وارد عرصه کارگردانی شد.

گیبسون در سال 1995، شجاع دل را ساخت که این فیلم پیروز به کسب جایزه اسکار برترین فیلم و کارگردانی و جایزه گلدن گلوب را دریافت کرد.وی دو بار دیگر نیز برای فیلم های خون بها و آنچه زنان می خواهند، نامزد کسب جایزه بازیگری گلدن گلوب شده است.

این سینماگر هالیوودی در سال 2004، فیلم جنجالی مصائب مسیح را با بودجه 30 میلیون دلاری ساخت که به فروش 600 میلیون دلاری در گیشه جهانی دست یافت تا این فیلم، پرفروش ترین فیلم غیرانگلیسی تاریخ سینما نام گیرد.

فیلم جنگی ستیغ اره ای آخرین تجربه حضور او در مقام کارگردانی بود که در سال 2016 به فروش جهانی 176 میلیون دلاری دست یافت.

منبع: فرارو
انتشار: 26 آذر 1400 بروزرسانی: 26 آذر 1400 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 187

به "مل گیبسون، اسلحه مرگبار 5 را می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مل گیبسون، اسلحه مرگبار 5 را می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید