پوستر سری ویوو X80 از سیستم دوربین چهارگانه خبر می دهد

به گزارش مجله راهدیو، شرکت ویوو خود را برای معرفی سری پرچم دار ویوو X80 متشکل از گوشی های هوشمند ویوو X80، ویوو X80 پرو و ویوو X80 پرو پلاس آماده می نماید. اگر شایعات منتشر شده در خصوص این گوشی های هوشمند صحت داشته باشد، احتمالاً در همین ماه شاهد رونمایی از سری ویوو X80 خواهیم بود. در حالی که در فضای مجازی حدس های زیادی در خصوص این گوشی ها وجود دارد، اما اخیراً پوستر این سری تازه گوشی های ویوو در یکی از فروشگاه های کشور چین دیده شده که اطلاعاتی در خصوص مشخصات این سری به ما می دهد.

پوستر سری ویوو X80 از سیستم دوربین چهارگانه خبر می دهد

ویوو یکی از برترین شرکت های تولیدکننده گوشی هوشمند در دنیا به شمار میرود که اگرچه در بین سه شرکت برتر حضور ندارد اما واقعاً کیفیت و عملکرد گوشی هایش عالی هستند. عمدتاً محصولات ویوو در کشور چین به فروش می رسند و یکی از اصلی ترین دلایل ناشناخته بودن این برند هم همین است که امیدواریم طی سال های آینده بازار خود را توسعه دهد. به همین دلیل این شرکت میخواهد تا از سری تازه گوشی های پرچم دار X80 در آینده نزدیک رونمایی کند و آن را در اختیار کاربرانش قرار دهد.

پوستری که اخیراً در یکی از فروشگاه های کشور چین دیده شد، طراحی قاب پشتی گوشی های این سری را نشان می دهد. سیستم دوربین چهارگانه ZEISS که شایعاتی زیادی در خصوص آن منتشر شد نیز در طراحی سری ویوو X80 به چشم می خورد. باید اشاره کنیم که در این سری ماژول دوربین به صورت دایره ای شکل تعبیه شده، این در حالی است که در سری قبلی ما شاهد بهره گیری از ماژول دوربین مستطیلی شکل بودیم. علاوه بر ماژول دوربین، پوستر این سری حضور تراشه اختصاصی VIVO V1 + ISP را تأیید می نماید.

این نسخه احتمالاً نسخه بهبود یافته تراشه V1 است که سال گذشته در سری ویوو X70 ما شاهد استفاده از آن بودیم. بعلاوه تراشه پرچم دار اسنپدراگون 8 نسل 1 یک نیز به وسیله این پوستر به تأیید رسیده و قرار است در قدرتمندترین پرچم دار این سری یعنی ویوو X80 پرو پلاس از قدرت آن استفاده گردد. باید خاطر نشان کنیم این پردازنده که اولین تراشه 4 نانومتری کوالکام به شمار میرود، از 3 بخش تشکیل شده ولی حالا تمام هسته های پردازشی مبتنی بر معماری تازه ARMv9 هستند. اول از همه باید به هسته اصلی یعنی Cortex-X2 اشاره کنیم که سرعت 3.0 گیگاهرتز را ارائه می نماید. بعلاوه در کنار آن 3 هسته Cortex-A710 با سرعت 2.5 گیگاهرتز و 4 هسته کم مصرف A510 با سرعت 1.8 گیگاهرتز تعبیه شده است. روی هم رفته پردازنده این چیپست حدود 20 درصد سریع تر از اسنپدراگون 888 است و تا 30 درصد انرژی کمتری مصرف می نماید.

دیگر گوشی های این سری یعنی ویوو X80 و X80 پرو از پردازنده های Dimensity 8100 و Dimensity 9000 به عنوان قلب تپنده بهره می برند. طبق آخرین شایعات و اطلاعات منتشر شده، ویوو X80 پرو پلاس از یک نمایشگر 6.78 اینچی LTPO 2.0 E5 AMOLED با رزولوشن Quad HD + و رفرش ریت 120 هرتزی بهره می برد. سیستم دوربین چهارگانه این گوشی هوشمند گفته می گردد همچون نسخه پرو متشکل از سنسور 50 مگاپیکسلی اصلی، سنسور 48 مگاپیکسلی (IMX598)، دوربین 50 مگاپیکسلی (JN1) و سنسور 50 مگاپیکسلی (JN2) خواهد بود. بعلاوه یک سنسور 50 مگاپیکسلی سلفی نیز در پنل جلویی این گوشی هوشمند تعبیه خواهد شد که کاربران از آن می توانند برای برقراری تماس های ویدیویی و گرفتن عکس های سلفی بهره ببرند.

ویوو X80 و نسخه پروی آن از یک نمایشگر 6.78 اینچی E5 AMOLED بهره می برند. در حالی که نسخه های پرو و پرو پلاس مجهز به رزولوشن QHD+ خواهند بود، اما نسخه پایه ی این سری از رزولوشن FHD+ پشتیبانی می نماید. کاربران همه گوشی های این سری نیز می توانند از رفرش ریت 120 هرتز بهره ببرند. ویوو X80 پرو پلاس که با شماره مدل V2145 در بنچمارک گیک بنچ مشاهده شد، از 12 گیگابایت حافظه رم و پردازنده گرافیکی Adreno 730 برای پردازش هر چه بهتر تصاویر بهره مند خواهد شد. در نهایت باید به سیستم دوربین سه گانه نسخه پایه این سری اشاره کنیم که با سنسورهای 50 مگاپیکسلی اصلی و دو دوربین 12 مگاپیکسلی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

منبع: Gizmochina

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 تیر 1401 بروزرسانی: 14 تیر 1401 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 377

به "پوستر سری ویوو X80 از سیستم دوربین چهارگانه خبر می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوستر سری ویوو X80 از سیستم دوربین چهارگانه خبر می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید