کارگردان زالاوا: سال هاست جای منتقدان خلاق در جشن منتقدان و نویسندگان خالی است

به گزارش مجله راهدیو، تهران (پانا) - ارسلان امیری با اعلام اینکه امیدوار است در چهاردهمین دوره جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران از ظرفیت منتقدان با تجربه ای که سالهاست سکوت کرده اند، بهره ببرد مطرح نمود که منتقدان از فیلمسازان انتظار داشته باشند که اثر با کیفیت بسازند.

کارگردان زالاوا: سال هاست جای منتقدان خلاق در جشن منتقدان و نویسندگان خالی است

به گزارش هنرآنلاین، ارسلان امیری فیلمنامه نویس و کارگردان سینما که به تازگی فیلم زالاوا از او آماده اکران شده است، با بیان اینکه در بین مخاطبان سینما منتقدان قشر خاص تر و تیزبین هستند، بیان نمود: یک فیلمساز انتظار دارد منتقدان با دانش تئوریک و سلیقه هنرمندانه، فیلم ها را مورد قضاوت قرار بدهند.

وی با اشاره به برگزاری جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران ادامه داد: اساسا برای بسیاری از فیلمسازان که سینما را از مطالب و نوشته های منتقدان و مباحث تئوریک یاد گرفتند، ارزیابی آثار از نگاه منتقدان محترم و مجذوب کننده است.

کارگردان زالاوا درباره تعداد زیاد منتقدان فیلم در سال های اخیر اظهار کرد: همانگونه که تعداد فیلم ها و فیلمسازان در سال های اخیر بیشتر شده، طبیعی است که تعداد منتقدان نیز افزایش یافته باشد. این موضوع عجیبی نیست و البته اینجاست که اتفاقا بحث کیفیت مطرح می شود. بنابراین منتقدان با دانش و بینش بهتر را می توان از یکدیگر تشخیص داد. در حقیقت تنوع و تکثر اثر، نقد و نظر در دوران معاصر ما پدیده ای کاملا طبیعی است.

امیری تاکید کرد: این منتقدان و نویسندگان سینمایی هستند که باید از فیلمسازان این انتظار را داشته باشند که آنها اثر با کیفیتی بسازند که ارزش دیدن و تحلیل داشته باشد.

وی درباره شیوه برگزاری جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی مطرح کرد: امیدوارم سیستمی که این جشن برای داوری فیلم ها پیش می گیرد، به گونه ای باشد که همه منتقدان و نویسندگان سینمایی بتوانند به صورت یکسان، همه فیلم ها را ببینند.

نویسنده فیلم تی تی در پایان گفت: امیدوارم در چهاردهمین دوره این جشن از تجربه برگزاری دوره های پیشین و از ظرفیت نیروهای جوان و خلاق و منتقدان باتجربه ای که مدتی است سکوت اختیار کرده اند، بهره برده شود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 26 اسفند 1400 بروزرسانی: 26 اسفند 1400 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 285

به "کارگردان زالاوا: سال هاست جای منتقدان خلاق در جشن منتقدان و نویسندگان خالی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگردان زالاوا: سال هاست جای منتقدان خلاق در جشن منتقدان و نویسندگان خالی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید