کاریابی در ترکیه

به گزارش مجله راهدیو، اگر قصد مهاجرت به ترکیه و کار در این کشور را دارید، نکاتی هست که باید بدانید. کاریابی در ترکیه چندان راحت نیست؛ برای یافتن کار در ترکیه باید زیاد تحقیق کنید و فریب وعده های دروغ را نخورید. در این مطلب در خصوص شرایط و تخصص های لازم برای کاریابی در ترکیه بخوانید.

کاریابی در ترکیه

کاریابی در ترکیه

اگر با این تصور که ترکیه کشوری مقرون به صرفه است قصد مهاجرت دارید، باید بگوییم اشتباه می کنید؛ بسیاری از محصولات از جمله اقلام خوراکی در ترکیه قیمتی دو برابر ایران دارند و شما برای زندگی در ترکیه باید عایدی کافی داشته باشید.

پیدا کردن کار در ترکیه بسیار سخت است. جوانان ترک در استخدام، اولویت دارند؛ چنانچه کارفرما باید به ازای هر کارمند خارجی، 5 کارمند ترک استخدام کند. هم چنین نرخ بیکاری در این کشور نسبتا بالاست. همه این ها دلایلی هستند که روند کار پیدا کردن در کشور ترکیه را برای اتباع خارجی سخت می نمایند.

داشتن تخصص برای کار پیدا کردن در ترکیه

تجربه و تخصص کافی برای یافتن کار در ترکیه الزامی است. به ویژه تخصص هایی که در کشور ترکیه وجود نداشته یا کمتر وجود داشته باشند. پس اگر در حرفه خود متبحر هستید کاریابی در این کشور برای تان راحت تر خواهد بود. البته این نکته را مورد توجه قرار دهید که هنگام مصاحبه آزمونی از شما گرفته می گردد تا مقدار تخصص و تجربه شما سنجیده گردد. در مطلب شرایط کار و عایدی در استانبول در خصوص این موضوع بیشتر بخوانید.

اهمیت زبان در کاریابی ترکیه

بدون شک یکی از شرایط یافتن کار دانستن زبان ترکی است. ترک ها در زبان انگلیسی زیاد مهارت ندارند و دانستن زبان ترکی برای کار پیدا کردن در ترکیه لازم است.

نکات مهمی که باید بدانید

شاید تبلیغات زیادی در رابطه با کار در ترکیه دیده باشید. اما توجه داشته باشید که این تبلیغات با کلاهبرداری همراه نباشد. برای کاریابی در ترکیه تحقیقات زیادی انجام دهید و گول وعده های دروغ را نخورید. بسیاری از شرکت ها با کارفرماها هماهنگ می نمایند و با گرفتن هزینه های گزاف از افراد جویای کار، آن ها را فریب می دهند؛ چنانچه به آن ها وعده کار می دهند و بعد از مدتی آن ها را از سرکار اخراج می نمایند. در نهایت به شکایات و حقوق آن ها رسیدگی نمی گردد.

برای کسب اطلاعات بیشتر، می توانید به وسیله واتس اپ نیز با ما در ارتباط باشید.

تهیه و تدوین: تحریریه خبرنگاران

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو
انتشار: 29 شهریور 1401 بروزرسانی: 29 شهریور 1401 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 435

به "کاریابی در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاریابی در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید