کرشمه های کوهرنگ

به گزارش مجله راهدیو، روستای سر آقا سید در ارتفاع 2500 متر از سطح دریا از کوه¬های زردکوه و در یکی از دامنه های قله هفت تنان در بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ و در فاصله حدود 130 کیلومتری شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

کرشمه های کوهرنگ

خبرنگاران: کوهرنگ نامی آشنا برای ایرانگردان و طبیعت دوستان است .اگر در خاتمه تابستان قصد سفر به منطقه ای خوش آب و هوا را دارید، باماباشید تا گوشه ای از زیبایی های کوهرنگ را به شما معرفی کنیم.

بعد از گذر از روستای شیخ علیخان در شمال غربی مرکز کوهرنگ و طی کردن جاده خاکی و پیچ در پیچ کوهستانی که خیلی هم هموار نیست به یکی از دورترین نقاط شهرستان کوهرنگ در دامنه قله هفت تنانِ می رسیم. این منطقه از شمال به کوه کنگله و از جنوب به کوه وند و خیمه محدود است. در این زمان است که روستای سرآقا سید با آن بافت سنتی و معماری پلکانی در میان کوهستان خودنمایی می نماید.

روستای سرآقا سید کوهرنگ به خاطر معماری پلکانی¬اش به ماسوله زاگرس نیز مشهور است. این مکان، اتراقگاه ییلاقی عشایرِ منطقه در بهار و تابستان است و اهالی آن در سایه رحمت امامزاده سید آقا عیسی زندگی سرشار از برکتشان را ادامه می دهند.

تماشای آبشار شیخ علی خان که در 40 کیلومتری روستای سرآقا سید قرار گرفته است را حتما در برنامه سفر خود بگنجانید. محیط اطراف آبشار محل خوبی برای تفرج و سرگرمی گردشگران است.

اگر هم علاقه به غار نوردی دارید به شما غار یخی چما را پیشنهاد می کنیم که در نزدیکی روستای شیخ علی خان واقع است. برای رسیدن به غار یخی چما چندین بار باید تن به آب رودخانه زد که سرمایش تا مغز و استخوان می رود، پس از یک کیلومتر در تنگه چما، دهانه غار یخی چما قرار گرفته است.

کوهنوردی و صعود به قله ها را دوست دارید؟ پس مقصد خوبی را انتخاب نموده اید. کوه های زردکوه بختیاری، تجربه یک کوه نوردی عالی را برای شما به ارمغان می آورند. بلند ترین قله این کوه ها 4221 متر ارتفاع دارد و در 30 کیلومتری روستای سرآقا سید واقع است.

کوهرنگ است و کوه لاغرک

کوه لاغرک از کوه های شمالی رشته کوه زاگرس است که در جنوب شهر فارسان در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

در دامنه های جنوبی آن روستاهای دشتک و آلیکوه از توابع شهرستان اردل قرار دارند. لاغرک کوه مرتفعی نیست و پوشش گیاهی انبوهی نیز ندارد ولی دیدگاه های جالبی دارد و در هر سو می توان کوه ها و مناظراطراف را دید.در فاصله بین روستای آلیکوه و کوه لاغرک کوه کم ارتفاعی به نام مولا قرار گرفته است که برای رفتن به کوه لاغرک باید این کوه را نیز پشت سر گذاشت. کوه مولا به علت نزدیکی به آلیکوه و وجود چشمه آبی در دامنه شمالی آن، محل مناسبی برای کوهنوردی سبک اهالی آلیکوه می باشد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 17 شهریور 1402 بروزرسانی: 17 شهریور 1402 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 583

به "کرشمه های کوهرنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرشمه های کوهرنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید