کرونا 80 درصد تخت های بیمارستان های آمریکا را اشغال کرد

به گزارش مجله راهدیو، مقام بهداشتی آمریکا از پر شدن نزدیک به 80 درصد تخت های بخش مراقبت های ویژه این کشور در پی شیوع کرونا خبر داد.

کرونا 80 درصد تخت های بیمارستان های آمریکا را اشغال کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، دکتر جیمز فیلیپس، رئیس بخش بیمارستان دانشگاه واشنگتن گفت: در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، به ویژه سویه اُمیکرون، 78 درصد از تخت ها در بخش های مراقبت های ویژه (ICU) در بیمارستان های سراسر کشور اشغال شده اند که این اتفاق سیستم درمانی کشور را تحت فشار بی سابقه ای گذاشته است. آنچه ما در حال حاضر تجربه می کنیم، غلبه مطلق کرونا بر بخش های اورژانس است.

این هفته، آمریکا در زمینه ابتلا به کرونا رکورد زد که طی آن موارد روزانه ابتلا به کووید-19 به بیش از نیم میلیون نفر رسید. موارد ابتلای بچه ها به این ویروس نیز به بالاترین حد خود رسید. طی هفته گذشته 378 کودک مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری شدند. به گفته مقامات بهداشتی آمریکا، تعداد بستری در بیمارستان ها نیز به طور چشمگیری افزایش یافته و تقریباً سه برابر شده است که این امر مشکلاتی را برای بخش های درمانی این کشور به وجود آورده است.

بر اساس داده های وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا از روز پنجشنبه، 78 درصد از تخت های آی سی یو در سراسر این کشور اشغال شده است. تعداد کل ابتلا به کووید-19 در آمریکا از ابتدای دوره همه گیری، 52.5 میلیون نفر و میزان مرگ و میر نیز 812 هزار و 577 مورد اعلام شده است.

مانند بسیاری از کشورها، آمریکا اکنون با موج جدیدی از همه گیری کرونا، در بحبوحه جولان سویه اُمیکرون روبرو است. به همین علت، کارشناسان بهداشت آمریکا روز گذشته به مردم این کشور هشدار دادند افزایش ابتلا به سویه اُمیکرون در هفته های پیش رو موجب اختلال عمده در زندگی آن ها خواهد شد. این کارشناسان همچنین از مردم این کشور خواستند خود را برای ماه های پرچالش آینده آماده کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 بهمن 1400 بروزرسانی: 25 بهمن 1400 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 251

به "کرونا 80 درصد تخت های بیمارستان های آمریکا را اشغال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا 80 درصد تخت های بیمارستان های آمریکا را اشغال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید