7 نشانه هشداردهنده در رابطه عاطفی که بی توجهی به آن ها جدایی را حتمی می سازد

به گزارش مجله راهدیو، روابط عاطفی همواره خوب پیش نمی روند. با آشکار شدن این واقعیت، باید راهی برای بیان خواسته ها و علل نارضایتی خود به شریک عاطفی تان پیدا کنید. اما تشخیص نشانه های بد همواره راحت نیست و گاهی به دقت بیشتری احتیاج دارد.

7 نشانه هشداردهنده در رابطه عاطفی که بی توجهی به آن ها جدایی را حتمی می سازد

1- بزرگ کردن هر مسأله ای

به گزارش روزیاتو، این را می گردد در بزرگ کردن مداوم و بی جهت یک اختلاف دید، حالتی که در آن هر اختلاف نظر جزئی می تواند تبدیل به مسئله ای بزرگ گردد.

شریک عاطفی شما با این کار سعی بر طفره رفتن از پاسخگویی دارد. در حقیقت او می خواهد با تبدیل یک مسأله به مسئله ای بزرگ تر از آن چیزی که واقعاً هست، از صحبت درباره آن موضوع خودداری کند و به جای پرداختن به نگرانی هایتان، شما را مجبور به پاسخگویی به احساسات خود کند.

2- استفاده از شیوه مقابله به مثل در برابر هر نقدی

شریک عاطفی تان به جای پذیرش سهم و مسئولیت خود در افت رابطه تان، به این اشاره می نماید که شما نیز رفتار مشابهی داشته اید. مثلاً به او می گویید که صدای خروپفش اجازه نمی دهد شب ها خواب راحتی داشته باشید. او، اما به جای گشتن در پی راهی برای حل این مشکل، در برابر شما گارد می گیرد و می گوید: خب که چه؟ خودت هم خروپف می کنی!

این یک نشانه هشداردهنده است، چرا که نشان می دهد او خود را خوب نمی شناسد و فاقد مهارت تبادل نظر است. تبادل نظر نقشی کلیدی در ترمیم یک رابطه آسیب دیده دارد، چون بدون تبادل نظری محترمانه مرحله التیام پس از کشمکش هرگز شروع نخواهد شد.

3- از یاد بردن نکات مثبت

یکی از بزرگ ترین نشانه های هشداردهنده در یک رابطه عاطفی زمانی است که طرفین رابطه نکات مثبت باهم بودن شان را به کلی فراموش می نمایند. در یک رابطه عاطفی وقتی طرفین زمان زیادی را در کشمکش و ناراحتی سپری می نمایند، دیگر نمی توانند به یاد آورند زمانی که عاشق همدیگر بودند یا حتی زمانی که از همدیگر خوش شان می آمد چگونه بود و فقط ناامیدند. آن ها بیشتر شبیه به دو هم خانه هستند که هیچ صمیمیتی میان شان برقرار نیست.

اما زوج هایی که با یکدیگر دعوا می نمایند، رابطه میان آن ها هنوز به طور کامل قطع نشده است، حتی اگر این اندک ارتباط به جامانده منفی باشد.

4- بی ارزش کردن احساسات و عقاید یکدیگر

این امر به شکل های مختلفی رخ می دهد، از گس لایتینگ (Gaslighing / زمانی که فرد سعی می نماید با به شک انداختن شما درباره خودتان، واقعیت را طور دیگری جلوه دهد) گرفته تا انکار عقاید دیگری. شما صرفاً کوشش دارید به لحاظ عاطفی صدای تان شنیده گردد، اما شریک عاطفی تان به آن به چشم حمله به ایده آل های خود نگاه می نماید. او با هرچه که شما می گویید صرفاً به این علت مخالفت می نماید که شما آن را بیان نموده اید.

این در حالی است که به جای حمله به یکدیگر باید به سراغ مشکل اصلی بروید. به ندرت پیش می آید آدم ها نقطه نظر کاملاً یکسانی بر سر یک مسأله داشته باشند، اما معمولاً (در روابط عاطفی سالم) ارزش های پایه ای مشابهی دارند. مثلاً ممکن است پدر و مادری بر سر نحوه مستقل بار آوردن فرزند خود با یکدیگر اختلاف داشته باشند، اما هر دو به اصل پرورش استقلال در فرزند معتقد باشند.

5- وابستگی کامل به شریک عاطفی خود

اگر شریک عاطفی تان اهل کار نیست، تمام روز را در خانه سپری می نماید و هیچ دوست و تفریح ای جز وقت گذرانی با شما ندارد، این شرایط ناسالم محسوب می گردد و حتماً به جدایی خواهد انجامید.

6- استقلال بیش از میزان از یکدیگر

استقلال بیش از میزان از یکدیگر یکی از نشانه های حتمی به بن بست رسیدن یک رابطه عاطفی است. اگر در هیچ یک از امور شریک عاطفی تان جایی نداشته باشید، مثلاً بدون اطلاع شما برای یک سفر شخصی برنامه ریزی کند و شما تازه زمانی باخبر شوید که او به سفر برود، این بدان معنی است که رابطه شما به زودی از هم خواهد پاشید.

7- داشتن خانواده سلطه جو

اگر شریک عاطفی تان بیشتر طرف خانواده خود است، آن ها را در جریان همه مسائل رابطه تان می گذارد، یا پیش آن ها بدگویی تان را می نماید، چنین رابطه ای دوام نخواهد یافت.

منبع: فرارو
انتشار: 27 تیر 1402 بروزرسانی: 27 تیر 1402 گردآورنده: rahdio.ir شناسه مطلب: 565

به "7 نشانه هشداردهنده در رابطه عاطفی که بی توجهی به آن ها جدایی را حتمی می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 نشانه هشداردهنده در رابطه عاطفی که بی توجهی به آن ها جدایی را حتمی می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید